Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Alpine je ve F1 kvůli její popularitě

Alpine je ve F1 kvůli její popularitě

Její technologie se beztak nehodí do elektrické budoucnosti

Francouzská automobilka loni podepsala Concordskou dohodu a letos vykročí do nové éry se značkou Renault na motorech a Alpine na továrním voze. Stále poměrně nový generální ředitel koncernu Luca de Meo nás nechává nahlédnout za oponu a v rozhovoru pro francouzský časopis Auto Hebdo nám vysvětluje, co stálo za jeho rozhodnutím. Čelí totiž stejným otázkám jako v Německu Mercedes. Proč další roky investovat do F1, když strategií automobilky je elektrifikace.

"Ano, uvědomil jsem si, že naši špičkoví lidé pracují na věcech pro elektromobily. Ptali jsme se sami sebe a mimo jiné jsme se také na to, zda po 43 letech Renaultu ve F1 můžeme do tohoto sportu uvést i značku Alpine,“ řekl De Meo.

Renault měl tým ve formuli E, ale přenechal ho sesterskému Nissanu. Nedává účast v elektrické sérii více smyslu než v hybridní F1?

"Ne, protože formuli E nikdo nesleduje. Ale předpokládám, že formule 1 se nepřestane vyvíjet a pomůže snižovat dopad automobilového průmyslu na životní prostředí. Nejsem šéfem šampionátu, ale předpokládám, že od roku 2024 nebo 2025 bude podíl elektřiny na výkonu ještě větší než teď. A tento sport je pro nás velmi důležitou komunikační platformou. Sleduje ho kolem 500 milionů lidí a já osobně ho používám jako médium sloužící ke zvýšení popularity naší značky," zdůraznil De Meo.

Elektrické rekuperační systémy jsou fajn, ale rozhodující jsou stovky milionů fanoušků. Foto: Renault

Zdroj: Auto Hebdo, úvodní foto: Alpine