Renault ztratil kredit, přiznává Rossi
Zákazníci jeho motor nechtějí.
Renault svými motory na začátku hybridní éry v roce 2014 zásoboval téměř polovinu startovního pole. Dnes má Alpine, svůj tovární tým, ale ani jednoho zákazníka. Příští rok bude další velká změna technických pravidel. Hlavním tématem jsou nové vozy s přísavným efektem, ale i pohonné jednotky musí být upraveny, neboť 10 % paliva bude tvořit biopalivo.
Velké změny otevírají příležitosti pro ty, kteří dosud tahali za kratší konec lana, jenže Renault situaci nevyužil, nenašel si žádného zákazníka. Mercedes bude i příští rok zásobovat čtyři týmy, Ferrari tři týmy a Red Bull si raději začne sám vyrábět motory pro sebe a sesterský tým AlphaTauri, než aby se vrátil k Renaultu. A to není dobrá reklama.
"Je to jasný signál, že jsme přišli o veškerý kredit," začal generální ředitel Alpine, Laurent Rossi, mluvit o chybách svých předchůdců. "Musíme se dívat pravdě do očí. Náš motor nebyl pro zákazníky atraktivní. V minulosti jsme často dávali góly do vlastní branky, z technického úhlu pohledu, když jsme náš motor příliš přizpůsobovali přáním zákazníků a potřebám jejich šasi. Buď nebyl spokojený zákazník, nebo jsme vyvíjeli dvěma směry, což poškodilo nás.
V ideálním světě postavíte motor a zákazník se mu přizpůsobí. Pak je dobré, že se rychleji získá více dat, z čehož profituje tovární tým. Ale právě teď pro nás bude nejlepší soustředit se na sebe. Když budeme na určité úrovni, rádi přijmeme jednoho nebo dva zákazníky."
Francouzské motory přišly o dobrou pověst, zájem neprojevil jediný potenciální zákazník. Foto: Renault
Zdroj: Auto Motor und Sport, úvodní foto: Renault