Novinky

  • 16.09.2021 Neutral Aston Martin pro příští sezonu F1 potvrdil Lance Strolla a Sebastiana Vettela

  • 08.09.2021 Neutral Robert Kubica zastoupí Kimiho Räikkönena v Alfě Romeo i ve VC Itálie

  • 08.09.2021 Good Alexander Albon bude od příští sezóny jezdit za tým Williams.

Facebook Instagram

Vettel a Alonso nevěří svým vozům

Vettel a Alonso nevěří svým vozům

Ve druhé půlce pole to vřelo.

Když si po sobotě v italském regionu Emilia-Romagna rozdělíme pole jezdců F1 na vítěze a poražené, do druhé skupiny musíme zařadit i dva vícenásobné mistry světa poražené mladšími týmovými kolegy. Lance Stroll z Aston Martinu a Esteban Ocon z Alpine se dostali do finálové části kvalifikace, zatímco Sebastian Vettel a Fernando Alonso zůstali před jeho branami, dokonce neobsadili ani strategicky výhodnou šestou radu.

"S vozem jsem nebyl nespokojen, ale stále mu ještě celkem nevěřím," nechal se slyšet Sebastian Vettel (13. místo). "Myslím, že se to zlepšuje, jsme někde uprostřed pole a tam jsou rozdíly velmi malé. Pár desetin dělá obrovský rozdíl. Určitě by mi pomohlo, kdyby zapršelo!"

"Musím si lépe osahat limity vozu," řekl Alonso (15.). "Tohle je jedna z nejnáročnějších tratí a já asi ještě vozu dostatečně nevěřím. Na old-school tratích musíš vozu věřit. Asi ještě nejsem na té úrovni, pokusím se to zlepšit."

To mladík AlphaTauri věřil vozu a svým schopnostem až příliš a hned na začátku kvalifikace boural.

"Prostě jsem byl příliš rychlý v nájezdu. Do té doby jsem měl z vozu skvělý pocit, dostat se ze Q1 s pomocí pouze jedené sady pneumatik by byla malina," přiznává Júki Cunoda (20.). "Byl jsem příliš vzrušený. Hloupá chyba."

Skrz síto Q1 se nedostal ani jeden vůz Alfa Romeo, přičemž Antonio Giovinazzi viní Nikitu Mazepina, který ho předjel v úvodu kvalifikačního kola.

"Máme takovou gentlemanskou dohodu, při vjezdu do měřeného kola si necháváme prostor. On prostě jel za mnou, a pak se na hlavní rovince vystrčil vedle mě. Zničil moje kolo i jeho kolo. Nevím proč," řekl Giovinazzi (17.).

"Máme gentlemanskou dohodu, respektuji to, nemám s tím problém," brání se Mazepin (19.). "Jenže když do konce zůstávajících tři sekundy, tak buď šlápnu na plyn, abych to stihl, nebo musím zabočit do boxové uličky."

Porovnejte si, jak reagoval před třemi týdny v Bahrajnu, když ho za stejnou věc kritizovali Ocon s Vettelem: "Musel jsem to udělat. Zbývaly dvě sekundy, pak by mi už mávali vlajkou, takže jsem neměl čas čekat."

Russell to téměř "dal na Maldonada", ale nakonec obsadil slibné 12. místo. Foto: Williams

Zajímavé pokvalifikační vyjádření měl ještě George Russell, který na jeden nádech prozradil, s čím má Mercedes problém a zároveň zavtipkoval na účet bývalého jezdce Williamsu známého přemírou jezdeckých chyb a kolizí.

"Není tajemstvím, že Mercedes má problém s taháním energie z baterie," řekl Russell (12.), který téměř havaroval v poslední zatáčce před nájezdem do posledního měřeného kola první části kvalifikace. "Každý metr, o který odložíme spuštění výkonnějšího režimu, nám dá metr na konci rovinky. Takže jsem chtěl tento režim spustit co nejpozději, až uprostřed zatáčky, když už budu výkon opravdu potřebovat. Pneumatiky nebyly stoprocentně zahřáté, já jsem nebyl stoprocentně soustředěný a téměř jsem to dal na Maldonada!"

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Aston Martin