Novinky

  • 20.06.2021 Neutral Alex Palou vyhrál závod IndyCar na trati Road America ve Wisconsinu

  • 20.06.2021 Good Max Verstappen (Red Bull) vyhrál VC Francie F1 v Le Castelletu

  • 19.06.2021 Good Pole position pro VC Francie F1 získal Max Verstappen (Red Bull)

Facebook Instagram

Fukuzumi: Když Cunoda ztrácí trpělivost, projevuje se to

Fukuzumi: Když Cunoda ztrácí trpělivost, projevuje se to

Exkluzivní rozhovor se současným pilotem Super Formule a Super GT

Nireje Fukuzumiho jsme ještě před pár lety mohli považovat za jednu největších japonských nadějí pro formuli 1. Při svém účinkování v Evropě o sobě dal vědět zejména v roce 2017, kdy závodil v GP3 (předchůdce dnešní FIA F3) za stáj ART Grand Prix a celkově obsadil třetí místo. Po své premiérové sezoně ve formuli 2 (2018) se ale vrátil zpět do Japonska, kde v současnosti působí v šampionátech Super Formule a Super GT. Nyní si našel čas a poskytl exkluzivní rozhovor pro server FORMULE.cz.

V letošním roce závodíte v šampionátech Super Formule a Super GT. Zatímco v Super Formuli se po úvodních dvou podnicích nacházíte na páté příčce průběžného pořadí, v Super GT jste po dvou podnicích spolu se svým týmovým kolegou Tomokim Nodžirim na deváté pozici v hodnocení GT500. Jak jste se startem sezony spokojen?

Myslím si, že jsem v obou sériích začal dobře. Na výsledcích to sice zatím vidět není, ale rychlost rozhodně mám.

Jaké jsou vaše cíle pro letošní sezonu, a to jak v Super Formuli, tak v Super GT?

V obou sériích chci sbírat vítězství a vyhrát šampionát.

 Zatímco první letošní závod Super Formule ve Fudži skončil pro Nireje Fukuzumiho třetím místem, při druhém podniku v Suzuce odstoupil z prvního místa kvůli defektu pneumatiky. Foto: Super Formula

            

 

Ještě před pár lety jste byl jednou z největších japonských nadějí pro formuli 1. Jak na své účinkování v Evropě vzpomínáte?

Závodil jsem tam tři roky a byla to pro mě spíše bolestivá zkušenost. Musel jsem se učit okruhy, jazyk a také si zvykat na zcela nové prostředí. A to mi upřímně dlouho trvalo.

V GP3 byli u stáje ART Grand Prix vašimi týmovými kolegy mimo jiné i Charles Leclerc, George Russell nebo Alexander Albon. Jak na tuto trojici vzpomínáte?

Vždy když nám dovezli auta a vybavení (na okruh – pozn. red.), Leclerc přišel s tím, že nemá ubytování. Tak jsem ho nechával přespat ve svém pokoji. S Russellem a Albonem jsem trénoval. Všichni jsme byli dobří kamarádi a hodně jsme se spolu nasmáli. Dobrými přáteli jsme dodnes.

Při svém účinkování v GP3 dosáhl Nirej Fukuzumi (uprostřed, vlevo stojí George Russell, vpravo Jack Aitken) mimo jiné i na dva triumfy. Foto: ART Grand Prix

 

Jak byste Leclerca, Russella a Albona porovnal?

Všichni tři mají jeden mimořádný dar, a to ten, že se dokážou nesmírně rychle adaptovat.

Co si myslíte o tom, jak v současnosti vypadají jejich kariéry a jakou jim předpovídáte budoucnost?

Všichni působí ve špičkových týmech (Russell závodí za Williams a je juniorem Mercedesu, Leclerc závodí za Ferrari, Albon letos pojede DTM a je rezervním jezdcem Red Bullu – pozn. red.), což je podle mě krásné. Doufám, že jednou budou ve formuli 1 bojovat o titul.

Co si myslíte o jediném japonském závodníkovi v současném startovním poli formule 1 Jukim Cunodovi a jakou budoucnost předpovídáte jemu?

Znám ho dlouho a po psychické stránce je rozhodně silný. Když ale v tom, co dělá, začíná ztrácet trpělivost, v konečném výsledku se to projeví. Doufám, že v budoucnu japonský motorsport hodně ovlivní (svými výkony – pozn. red.).

Nelitujete toho, že jste v Evropě nezůstal také po sezoně 2018?

Nelituji ničeho.

Svou jedinou sezonu ve formuli 2 absolvoval Nirej Fukuzumi u stáje Arden. Foto: Arden

 

Neměl byste chuť to v budoucnu zkusit ve formuli 2 znovu?

Netoužím po tom. Rozhodně bych si ale v budoucnu rád zazávodil v jiných zahraničních šampionátech.

Jak byste porovnal závodění v Evropě a v Japonsku?

V Evropě je spousta okruhů. Jsou široké a umožňují tak spoustu soubojů. Je příjemné cestovat na závody z jedné země do jiné. Japonské okruhy jsou zase užší než ty evropské. Závodění je tu proto obtížnější. Také se mi zdá, že to v Japonsku není jako v Evropě a že tu nejsou výkonnostní rozdíly mezi vozy. Startovní pole je tu tím pádem mnohem vyrovnanější.

Zdroj: původní rozhovor redakce, úvodní foto: Super Formula

 

Komentáře ke článku