Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Jak si dnes týmy poradí s měkčími pneumatikami?

Jak si dnes týmy poradí s měkčími pneumatikami?

VC Rakouska nemusí být kopií VC Štýrska.

Týden po kvalifikaci na Velkou cenu Štýrska se pojede kvalifikace na Velkou cenu Rakouska. Na stejném okruhu. Jaký je důvod neočekávat stejnou konkurenceschopnost týmů a také stejné výsledky? Kromě počasí budou určitě faktorem i pneumatiky. Ve VC Rakouska není týmům k dispozici směs C2 s dlouhou výdrží, a naopak přibyla směs C5, což je nejměkčí, teoreticky nejrychlejší a zároveň i nejméně odolná pneumatika z nabídky Pirelli.

"Tato měkká pneumatika je vcelku dost svérázná," řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner. "Je jakoby dělaná na jedno rychlé kolo, takže možná není dobrý nápad použít ji ve Q2 (a pak na ní muset startovat do závodu). Ale jelikož je podstatně rychlejší, není jisté, že si ji budeme moci dovolit nepoužít ve Q2."

Vítěz kvalifikace na VC Štýrska tvrdí, že s velmi měkkou pneumatikou viditelně lépe zacházejí jeho konkurenti z týmu Mercedes.

"Náš stint na měkké sadě nebyl zdaleka perfektní," řekl včera večer Max Verstappen. "Nevyskočily na nás žádné opravdové problémy, to ne, ale musíme najít více rychlosti v měkkých pneumatikách. Mercedes na nich působil velmi silným dojmem. My jsme zase silní na středně tvrdých a celkově naše dlouhé stinty nebyly vůbec špatné. To je beztak to nejdůležitější."

"Nedostali jsme z měkkých pneumatik tolik přilnavosti, kolik jsme očekávali. Ale víme, kde byl problém," nechal se slyšet Helmut Marko.

Zdá se, že Red Bull se nejvíce obává kvalifikace. Foto: Red Bull

Zdroj: f1i, úvodní foto: Red Bull