Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Red Bull ukazuje sílu i doma

Red Bull ukazuje sílu i doma

VC Rakouska – 1. trénink

Jediný volný trénink na Velkou cenu Rakouska vyhrál Verstappen. Nizozemec přitom vůbec nenasadil měkkou sadu pneumatik. Za ním skončili jezdci Ferrari Sainz a Leclerc. Po měkkých gumách ovšem nesáhli mimo jiné ani Pérez s Alonsem a výsledky tak nejsou zcela relevantní.

Ve 13:30 hodin místního času se jezdci na Red Bull Ringu vydali do prvního volného tréninku. Tentokrát šlo o jedinou možnost, jak vyzkoušet své vozy před tím, než začne o něco jít. Velká cena Rakouska je totiž druhým letošním sprintovým víkendem a týmy tak mají stejně jako v Baku k dispozici jen jeden volný trénink.

Před víkendem se sice mluvilo o tom, že bude víkend ovlivněn deštivým počasím, minimálně před prvním tréninkem se ale tyto předpovědi zatím nenaplňovaly. Bylo totiž sucho a zatímco asfalt měl teplotu 45 stupňů, vzduch 26.

Jak už bývá tradicí, hned v úvodu vyjela na dráhu většina vozů. Mezi nimi byl i Pérez. Mexičanovi nebylo ve čtvrtek dobře a místo mediálních povinností se tak snažil dát do pořádku.

Týmy do Rakouska přivezly řadu vylepšení. Nejvíce toho bylo u McLarenu. Ten nasadil upravené bočnice, kryt motoru, podlahu a svatozář. Zatím ale tato vylepšení dostal pouze Norris. Piastri si musel počkat.

Sergiu Pérezovi sice nebylo ve čtvrtek dobře, v pátek jsme ho ale viděli na dráze. Foto: Red Bull Racing



Pro úvodní pokusy jezdci zvolili převážně střední sadu pneumatik. Své zastoupení měla na dráze i tvrdá směs. Měkké pneumatiky jsme zatím neviděli.

Domácím fanouškům se pohled na výsledkovou listinu po prvních deseti minutách musel hodně líbit. Vedl totiž Verstappen před Pérezem a Hamiltonem. Všichni tři zajeli své nejlepší kolo na tvrdé sadě.

Piloti Williamsu neměli ani po deseti minutách na kontě žádný čas. Oba se navíc nacházeli v boxech. Zatímco Albon dosud odkroužil jen dvě kola, Sargeant dokonce žádné. Nebyl ale důvod k obavám. U Williamsu totiž tvrdili, že jde o součást plánu.

Jezdcům Red Bullu nevydržela první dvě místa dlouho. Zatímco na první pozici se totiž dostal Alonso, druhý čas zajel Hamilton. Sedminásobný šampion zůstával na tvrdé sadě. Alonso se zlepšil na střední směsi.

Závodníkům dělala potíže poslední zatáčka. Mimo trať jsme zde viděli Ocona nebo Leclerca.

Ferrari jsme viděli v popředí výsledkové listiny, někteří jeho soupeři ale vůbec nenazuli měkké gumy. Foto: Scuderia Ferrari



Po dvaceti minutách jsme konečně opět viděli na dráze Williams. Jeho piloti se stali prvními jezdci, kteří během tréninku obuli měkkou směs pneumatik. Tu nasadili jak Sargeant, tak Albon.

Albona dostal první pokus na měkké sadě vysoko. Posunul se na pátou příčku. Sargeant se zatím dostal jen na 18. místo. První byl Hamilton před Verstappenem a Alonsem.

V nepříliš dobrém světle se ukazovali fanoušci. Někdo z nich totiž hodil v poslední zatáčce na trávu světlici. Vše se ale obešlo bez žlutých vlajek.

I druhá polovina tréninku se nesla ve znamení simulací jízd na delší vzdálenost. Pořadí se proto moc neměnilo. Verstappen si stěžoval, že jeho tvrdé přední pneumatiky nemají přilnavost. Alonso vycestoval ven v první zatáčce.

První a poslední zatáčka nebyly jedinými dvěma místy, ve kterých se jezdci dostávali do krizovek. Záludná byla i třetí zatáčka. V této vlásence se vydali mimo trať například Leclerc nebo Cunoda.

Piastri se rozhodl nazout měkké gumy. Australan se s časem 1:06,809 posunul na šestou pozici.

V závěrečných deseti minutách se rozhodli nazout měkké gumy i další. Byl mezi nimi i Stroll. Kanaďan se dokázal posunout až na druhé místo. Na Hamiltonův čas ztratil 134 tisícin sekundy.

Po měkkých gumách nakonec sáhli všichni s výjimkou Verstappena, Alonsa, Péreze, Ocona, Norrise a Hülkenberga. Vše tedy nasvědčovalo tomu, že se pořadí bude v závěrečných minutách hodně přesýpat.

A to se skutečně dělo. Na první místo se totiž dostal Leclerc. Zrychlit dokázal i Pérez na střední sadě a posunul se na druhé místo. Ještě lépe ale zajel Verstappen, který Leclerca pokořil o 125 tisícin sekundy. Po měkkých pneumatikách se nakonec rozhodl sáhnout i Hülkenberg.

Verstappen se na první příčce nakonec neudržel. O 101 tisícin sekundy ho totiž překonal Sainz. I Španěl ale na rozdíl od pilotů Red Bullu jezdil na měkké sadě pneumatik.

Sainz nakonec nezvítězil. Nakonec ho totiž překonal Verstappen, který i se střední směsí porazil Verstappena o 241 tisícin sekundy, a to navíc až v šestém kole na této sadě. Třetí skončil Leclerc.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:05,742   30
2. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:05,983 + 0.241 32
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:06,012 + 0.270 33
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:06,251 + 0.509 34
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:06,262 + 0.520 31
6. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:06,340 + 0.598 29
7. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:06,497 + 0.755 27
8. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:06,656 + 0.914 31
9. George Russell Mercedes Mercedes 1:06,696 + 0.954 28
10. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:06,780 + 1.038 32
11. Alexander Albon Williams Mercedes 1:06,794 + 1.052 23
12. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:06,809 + 1.067 36
13. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:06,846 + 1.104 30
14. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:06,847 + 1.105 32
15. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:06,985 + 1.243 34
16. Nyck de Vries AlphaTauri Red Bull 1:07,017 + 1.275 36
17. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:07,018 + 1.276 24
18. Esteban Ocon Alpine Renault 1:07,202 + 1.460 30
19. Pierre Gasly Alpine Renault 1:07,287 + 1.545 28
20. Lando Norris McLaren Mercedes 1:07,368 + 1.626 20


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing