Novinky

  • 16.06.2022 Good V Melbourne budou od příštího roku závodit F2 i F3.

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

Facebook Instagram

Leclerc přišel o část pohonné jednotky

Leclerc přišel o část pohonné jednotky

Sainz dojel s poškozeným vozem.

Po startu to vypadalo na velmi dobrý závod pro Ferrari, jenže pak tým v rudém stejnokroji viděl jeden ze svých vozů na výletě skrz štěrkový kačírek, a ještě před polovinou závodu odstoupil vedoucí Charles Leclerc. Nakonec tak Ferrari nemělo ani jednoho jezdce na pódiu, přišlo o vedení v Poháru konstruktérů a Leclerc o vedení v šampionátu jezdců.

Stalo se to z ničeho nic,“ řekl po závodě šéf Mattia Binotto. „Myslím, že jsme se to dokonce dozvěděli pouze od Charlese, teprve potom se ozvali lidé sledující telemetrii. Takže opravdu velké překvapení.

Další nepříjemnou zprávou je, že turbo a jednotka motorgenerátoru tepelné energie se poškodily tak, že je nebude možné opravit. Jezdec má pouze tři kusy z každé části pohonné jednotky na celou sezonu 2022 a Monačanovi po šesti závodech zbývají jeden použitý a jeden ještě nepoužitý kus turba i MGU-H. Pokud bude potřebovat více, přijde o místa na startu velké ceny, což by bylo v případě vyrovnaného boje o titul velmi nepříjemné.

Samozřejmě se na to bude třeba dobře podívat. Nemůžeme si dovolit, aby k takovému selhání došlo vícekrát za sezonu,“ řekl Leclerc, když ještě ani nevěděl nové pořadí šampionátu. „Náskok v šampionátu se ztrácí, nebo přicházíme o vedení, což ale teď není nejdůležitější, to mě až tak netrápí. Nejdůležitější jsou naše rychlost a naše výsledky. Následuje Velká cena Monaka, budu doma a samozřejmě věřím ve fantastický výsledek.

Smutný pohled. Foto: Ferrari

Našel také pozitivum, se kterým se Ferrari může vrátit do Maranella.

Po celý víkend jsme měli dobrou rychlost na jedno kolo, nové díly fungovaly v souladu s očekáváními, což není samozřejmostí. A nejlepší je, že jsme zvládali management pneumatik. V posledních pár závodech to bylo naše slabé místo, ve srovnání s Red Bullem, ale tentokrát jsme v tom byli dobří.

Sainz svůj výlet mimo trať připsal náhlému poryvu větru, stejně jako Max Verstappen, jenže na rozdíl od něj si u něj poškodil monopost. Ztráta rychlosti vysvětluje, proč nebyl v závěru závodu schopen ubránit se Lewisi Hamiltonovi, který mu ale čtvrté místo daroval zpět kvůli nízkému množství paliva v jeho nádrži.

Těžký víkend, daleko za očekáváním. Poryv větru mě vyhodil ze čtvrté zatáčky a bohužel, poškodil jsem si při tom vůz. Od té chvíle to bylo trápení, protože jsem přišel o část přítlaku a tím pádem mi to klouzalo prakticky v každé zatáčce. Vzhledem k okolnostem čtvrté místo ještě není tak špatné, ale daleko od ideálního výsledku,“ připustil Španěl.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari