O´Ward byl na tvrdé sadě rychlejší než Rossi v pátek na měkké

Sonsio Grand Prix at Road America – 2. trénink
Mexičan Pato O´Ward si v sobotním tréninku na závod IndyCar na okruhu Road America připsal nejrychlejší čas. Ten měl hodnotu 1:45,2681. Přestože piloti v sobotu trénovali pouze na tvrdé sadě pneumatik, O´Ward byl rychlejší než vítěz pátečního tréninku Rossi, který nejlepšího času (1:45,6027) dosáhl s měkkou sadou pneumatik.
Rossiho páteční čas překonal už po čtvrthodině tréninku Palou. Obhájce vítězství i titulu zajel čas 1:45,4062. Rossi v tu dobu ještě vůbec nevyjel. Měl problémy se spojkou, které se tým snažil vyřešit na pit lane. To se úplně nepovedlo až do konce tréninku, takže Rossi nejprve vyrážel z boxového stání tak, že začal protáčet zadní kola ve chvíli, kdy byl vůz ještě zvednutý a až pak jej mechanici spustili z airjacku. To se moc nelíbilo IndyCar a tak při dalším návratu na trať ho mechanici roztlačovali.
V poslední čtvrthodině piloti vyrazili na trať s novou sadou tvrdých pneumatik. Pořadí v první pětce se rychle měnilo. Ericsson vyskočil na druhé místo, ale z toho jej sesadila dvojice pilotů týmu Penske. Nejprve byl Newgarden druhý a Power třetí, lídr šampionátu ale zajel ještě jedno rychlé kolo a posunul se před Paloua do čela.
Rossi zajel třetí nejlepší čas po Powerovi a Palouovi, o jednu příčku níže ale všechny posunul O´Ward. První pětku uzavírá Newgarden, následují Herta, Ericsson, Grosjean, McLaughlin a poslední místo v první desítce patřilo v tréninku Dixonovi.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:45,2681 | 12 | |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:45,3849 | + 0.117 | 14 |
3. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:45,4062 | + 0.138 | 11 |
4. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:45,5576 | + 0.290 | 10 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:45,5744 | + 0.306 | 13 |
6. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:45,7664 | + 0.498 | 14 |
7. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:45,8079 | + 0.540 | 12 |
8. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:46,0022 | + 0.734 | 15 |
9. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:46,0373 | + 0.769 | 15 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46,0617 | + 0.794 | 14 |
11. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:46,0998 | + 0.832 | 14 |
12. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:46,1046 | + 0.837 | 16 |
13. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:46,2389 | + 0.971 | 11 |
14. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:46,2553 | + 0.987 | 10 |
15. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:46,2816 | + 1.014 | 11 |
16. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:46,4851 | + 1.217 | 13 |
17. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:46,5240 | + 1.256 | 14 |
18. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:46,5438 | + 1.276 | 12 |
19. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:46,6307 | + 1.363 | 15 |
20. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:46,6619 | + 1.394 | 10 |
21. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:46,8522 | + 1.584 | 14 |
22. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:46,9109 | + 1.643 | 13 |
23. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:47,8402 | + 2.572 | 14 |
24. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:47,9272 | + 2.659 | 15 |
25. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:48,1562 | + 2.888 | 5 |
26. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:48,1969 | + 2.929 | 14 |
27. | ![]() |
Paretta Autosport | Chevrolet | 01:48,4582 | + 3.190 | 13 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment