Z první řady odstartují v Nashvillu McLaughlin a Grosjean
Music City Grand Prix – kvalifikace
Novozélanďan Scott McLaughlin získal v sobotní kvalifikaci svoji druhou pole position v kariéře. Do první řady se s ním postaví Romain Grosjean. Lídr šampionátu Power uvízl v prostřední části kvalifikace a odstartuje z osmého místa. Na loňského vítěze a Powerova největšího soupeře v boji o titulu Ericssona zbylo 18. místo.
Kvalifikace musela být o 90 minut odložena kvůli bouřce, která se nad okruhem proháněla. Problémem nebyla ani tak voda, jezdci už vyjížděli v podstatě na suchou trať, ale hlavně blesky, kvůli kterým by nemohli diváci na tribuny.
Zrovna ve chvíli, kdy se v první kvalifikační skupině jezdci rozjížděli ke svým prvním rychlým kolům na tvrdé sadě pneumatik, zůstal ve 4. zatáčce stát na dráze DeFrancesco, čímž způsobil červenou vlajku. Pro něj to znamenalo konec v kvalifikaci, pro ostatní velký problém.
Na trať se všichni vrátili rovnou na měkké sadě. Nejrychlejší časy zajeli Newgarden, Palou a Herta, ale poslední jmenovaný v dalším kole ve 4. zatáčce probrzdil a narazil do bariéry z pneumatik. Tím způsobil další červenou vlajku a taktéž se vyřadil z kvalifikace, protože pilot, který způsobí přerušení kvalifikace, ztrácí dva nejlepší časy a automaticky i možnost postoupit dál.
Nepoděkují mu ani stájový kolega Rossi a vítěz pole position na minulý závod v Indianapolisu Rosenqvist, protože ti měli teprve rozjetá svá rychlá kola, která nemohli dokončit. Postup dál si tak zajistili Palou, Harvey, Malukas, Newgarden, VeeKay a Kellett. Kvalifikace skončila pro Pagenauda, Rosenqvista, Rossiho, Ilotta, Hertu, DeFrancesca a De Silvestrovou.
Druhá skupina se obešla bez přerušení kvalifikační jízdy, takže piloti mohli zajet rychlá kola jak na tvrdé sadě, tak následně po přezutí na pro tento víkend zeleně označenou měkkou směs. V obou případech byl nejrychlejší Power.
Jeho čas na měkké sadě měl hodnotu 1:14,7460. Hned za ním s odstupem necelých tří setin skončil McLaughlin. Dále postoupili i Lundgaard, Grosjean, O´Ward a Rahal.
Potvrdilo se tak to, co vyplývalo už z výsledků tréninku – trať v Nashvillu příliš nesedí Ganassiho dvojici Dixon a Ericsson. Zatímco jejich stájový kolega Palou z první skupiny postoupil, oni dojeli na příčkách, které znamenají konec v kvalifikaci. Dixon byl na prvním nepostupovém místě, Ericsson skončil devátý. Mezi ně se vměstnal ještě Kirkwood zjevně zklamaný z toho, že zatímco v tréninku mu patřilo páté místo, v kvalifikaci končí už v základní skupině. Postoupit se nepodařilo také Satóovi, Dalymu, Castronevesovi a Johnsonovi.
V prostřední části kvalifikace udávali tempo Palou, Lundgaard, Newgarden, Power a McLaughlin. Lídr šampionátu Power se svým časem kvalifikoval mezi prvních šest, ale při svém posledním pokusu skončil v únikové zóně 9. zatáčky, čímž způsobil, že v úseku byly vyvěšeny žluté vlajky.
To ale zničilo pokus O´Wardovi, který musel zpomalit. Power tak byl potrestaný odejmutím svého nejlepšího času a propadl se na 8. příčku. Naopak O´Ward díky tomu poskočil na 6. místo, což mu zajistilo postup do skupiny bojující o pole position.
S ním šli dál také Palou, McLaughlin, Grosjean, Lundgaard a Newgarden. Naopak první nepostupová příčka patří Malukasovi, následuje již zmíněný Power a pak Rahal, VeeKay, Harvey a Kellett.
Newgarden byl jediným jezdcem, který to ve finálové šestce zkusil na tvrdé sadě pneumatik. Ostatní vsadili na použitou měkkou. McLaughlin se posunul do čela, překonali jej ale Lundgaard a Grosjean. Posledním pokusem si však Novozélanďan v barvách týmu Penske zajistil pole position. Jeho pokus měl hodnotu 1:14,5555. Grosjean zaostal o 14 setin, Lundgaard o necelých 16 a do druhé řady se postaví s Palouem. O´Ward byl pátý a Newgarden, kterému jeho vsázka na tvrdou sadu nevyšla podle představ, uzavírá elitní šestku.
McLaughlin se tak raduje z druhé pole position. Tu první získal letos v St. Petersburgu. Pro ostatní piloty by mělo být varováním, že McLaughlin je zároveň jediným pilotem, který letos dokázal start z čela pole přetavit ve vítězství. Navíc se mu to povedlo taktéž na městském okruhu, jako je teď ten v Nashvillu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 01:14,5555 | |
2. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | 01:14,6975 | + 0.142 |
3. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:14,7149 | + 0.159 |
4. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:14,9087 | + 0.353 |
5. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:14,9261 | + 0.370 |
6. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:15,1461 | + 0.590 |
7. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | 01:14,9616 | Top 12 |
8. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:14,9818 | Top 12 |
9. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:15,3112 | Top 12 |
10. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:15,3897 | Top 12 |
11. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:15,9758 | Top 12 |
12. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:16,5600 | Top 12 |
13. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | 01:19,4039 | 1. skupina |
14. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:15,3179 | 2. skupina |
15. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:21,1784 | 1. skupina |
16. | Kyle Kirkwood | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:15,4382 | 2. skupina |
17. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 01:21,4579 | 1. skupina |
18. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:15,4501 | 2. skupina |
19. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:57,6982 | 1. skupina |
20. | Takuma Sató | Dale Coyne Racing | Honda | 01:15,5935 | 2. skupina |
21. | Simona de Silvestrová | Paretta Autosport | Chevrolet | Žádný čas | 1. skupina |
22. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:16,3955 | 2. skupina |
23. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | Žádný čas | 1. skupina |
24. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 01:16,5898 | 2. skupina |
25. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | Žádný čas | 1. skupina |
26. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:17,5888 | 2. skupina |
Zdroj: původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment