McLaughlin zopakoval loňský kvalifikační triumf

Big Machine Music City Grand Prix – Kvalifikace
Stejně jako před rokem, odstartuje do závodu v Nashvillu z první příčky Scott McLaughlin. V závěrečném rozstřelu poodjel pronásledovatelům o tři desetiny vteřiny. Z jezdců, kteří jsou na čele šampionátu, postoupil do závěrečné šestice jen Palou, který skončil v kvalifikaci nakonec čtvrtý. Newgarden bude startovat z 9. místa, Dixon byl poté, co v prostřední části naboural, nakonec dvanáctý. Marcus Ericsson pak nepostoupil z úvodní části kvalifikace.
Kvalifikace byla kvůli odpolednímu dešti a hlavně velkým kalužím pokrývajícím okruh o tři a půl hodiny odložena a jelo se už skoro za soumraku v době, kdy měl být původně na programu nakonec zrušený závěrečný trénink.
Kvalifikační skupiny byly tentokrát na první pohled mírně nevyrovnané, přičemž jako těžší se jevila ta druhá. Z té první tak dokázal postoupit i debutant Lundqvist, který v závěru předčil i zkušeného stájového kolegu Castronevese, i vítěz poslední kvalifikace na městském okruhu Lundgaarda, který se z pole position radoval v Torontu.
Švéd byl posledním postupujícím. Dál s ním šli i Newgarden, Rossi, Malukas, Dixon a McLaughlin, který byl s časem 1:15,1629 nejrychlejším. Žádný čas si nepřipsal Pedersen, který skončil v únikové zóně a v úvodu kvalifikace způsobil její přerušení červenými vlajkami.
Ve druhé skupině uvízl před branami postupu překvapivě předloňský vítěz Ericsson. Těsně také nepostoupil jeho krajan Rosenqvist. Naopak i přes letmý kontakt se zdí šel dál Power. S ním postoupili také Grosjean, O´Ward, Palou, Kirkwood a díky času 1:15,0030 nejrychlejší Herta.
Závěr prostřední části kvalifikace ovlivnila nehoda Scotta Dioxna v 11. zatáčce. Šestinásobný šampion narazil tvrdě do zdi a způsobil vyvěšení červených vlajek v době, kdy mnozí piloti měli na zahřáté měkké sadě pneumatik rozjetá rychlá kola.
IndyCar jim sice podle nové procedury platné od letoška dala možnost absolvovat jedno měřené kolo poté, co byl Dixonův vůz odstraněn, nikdo se ale už zlepšit nedokázal. V prostřední části tak kromě Dixona a nováčka Lundqvista uvízli také Rossi, Newgarden, Kirkwood a Power.
Naopak dál se dostali Malukas, Grosjean, McLaughlin, Palou, Herta a O´Ward, který byl nejrychlejší s časem 1:14,5944.
O´Ward začal nejrychlejším časem i závěrečný rozstřel o pole position. Postupně se ale na prvním místě vystřídali Palou, Herta a v poslední minutě McLaughlin, který časem 1:14,6099 nenašel přemožitele.
O´Ward se dalším pokusem zařadil za něj na druhou příčku. Do druhé řady odsunul Hertu, který z ní odstartuje společně s Palouem. Malukas a Grosjean se postaví do třetí řady.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:14,6099 | |
2. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:14,9395 | + 0.330 |
3. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:15,2416 | + 0.632 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:15,2462 | + 0.636 |
5. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:15,8703 | + 1.260 |
6. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:15,9921 | + 1.382 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:15,1384 | Top 12 |
8. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:15,1641 | Top 12 |
9. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:15,4862 | Top 12 |
10. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:15,5711 | Top 12 |
11. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:16,0715 | Top 12 |
12. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:16,7692 | Top 12 |
13. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:16,0985 | 1. skupina |
14. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:15,4638 | 2. skupina |
15. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:16,1825 | 1. skupina |
16. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:15,5631 | 2. skupina |
17. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:16,2203 | 1. skupina |
18. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:16,0170 | 2. skupina |
19. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:16,3356 | 1. skupina |
20. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:16,0420 | 2. skupina |
21. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:16,6416 | 1. skupina |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:16,1193 | 2. skupina |
23. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:16,6900 | 1. skupina |
24. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:16,3907 | 2. skupina |
25. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | Žádný čas | 1. skupina |
26. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:16,4369 | 2. skupina |
27. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:17,2417 | 2. skupina |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment