Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Od Piastriho se očekávalo více loajálnosti

Od Piastriho se očekávalo více loajálnosti

Alpine si může vymáhat odškodné u soudu.

Otmar Szafnauer má obzvlášť horké léto. Jako šéf Alpinu se v rozpětí pár desítek hodin dozvěděl, že přišel o Fernanda Alonsa a nejspíše i o náhradníka Oscara Piastriho. Zatímco Alonsovi prostě končí smlouva, s Piastrim se prý hodlá soudit.

"S více než 90% pravděpodobností se setkáme u nejvyššího soudu," řekl šéf Alpinu. "Pokud CRB (Contract Recognition Board) řekne, že jeho licence je platná pouze s Alpinem a on řekne, že stejně nebude za tento tým závodit a raději rok zůstane sedět na lavičce, tak budeme muset jít k nejvyššímu soudu kvůli odškodnému."

V jiném rozhovoru mluvil o tom, jak je z Piastriho zklamaný.

Očekával jsem od Piastriho více loajálnosti. Patří se to k týmu, který o něj pečoval, který ho dostal na nejvyšší level a který jej, v neposlední řadě, už posadil do (staršího) vozu F1, aby se naučil okruhy. Do F1 jsem přišel v roce 1989, ale tohle jsem ještě nezažil. A není to o F1, je to o osobní integritě. Mohlo se to stát v hokeji nebo ve fotbale, nic by to na věci neměnilo. Takové věci se nedělají.

Podepsal papír, dokument, že bude jednat jinak. Já jsem byl vychován jinak. Neumím si představit, že podepíšu kus papíru s vědomým, že někdo druhý přijde za mnou a řekne mi: „Jsi lhář, vždyť jsi už podepsal tento papír.“ Já funguji na principu: „Pomoz mi a zítra pomůžu já tobě.“ Nikdy neberu své slovo zpět. Ty jsi mi něco slíbil a dodržel jsi to, takže já teď také dodržím, co jsem slíbil. Nezakládám si na kusu papíru, kde se píše něco, co mi možná může dát šanci utéct.

Szafnauer konkretizoval, že Piastri už ve starším voze absolvoval sedm soukromých testů a pouze náklady na motor byly vyčísleny na 1.7 milionu eur.

Alpine je aktuálně v šampionátu čtvrtý, takže jezdce do svého kokpitu určitě najde a může to být i Daniel Ricciardo, jenž by po Piastriho přestupu zůstal bez práce.

Pokud nebudeme mít ve voze Piastriho, a já si myslím, že bychom měli mít, tak prostě zavolám zpět některému z asi tak 14 jezdců, kteří mi v poslední době volali. Aktuálně máme nejatraktivnější neobsazený kokpit, tak se není čemu divit. Ale ze čtrnácti mám jen čtyři skutečně na seznamu a Piastri je mezi nimi.

Piastri ukázal Alpinu záda. Zaplatí za to? Foto: Alpine

O Alonsovi už šéf Alpinu řekl, že kamenem úrazu, kvůli kterému se do letní přestávky nestihli dohodnout na kontraktu, byla jeho délka, jelikož matador chtěl pevnou smlouvu na dva až tři roky. A Aston Martin mu možná dal i lepší plat.

Nevím, kolik mu nabídli. Vím jen, že my jsme mu nabízeli více, než bral dosud. Logicky. Mohl dostat, kolik chtěl na začátku jednání. Na tom jsme se už dohodli. Slyšel jsem, že oni mu dali velmi vysoký plat, ale to byste se museli zeptat jeho.

Pro Szafnauera je tohle první sezona s Alpinem poté, co šéfoval Aston Martinu, takže oba týmy dobře zná.

Znám oba týmy, vždyť jsem tam strávil 12 let. Pořád ještě znám více lidí jménem tam než tady! Od doby, kdy jsem odešel, najali pár nových lidí, některé jsem načal ještě já, včetně Dana Fallowse (z Red Bullu) a Erika Blandina z Mercedesu. Stále jim ještě vidím do karet. Oba týmy mají ohromný potenciál, ale tento tým má aktuálně mnohem lepší výsledky a ačkoli je obtížné predikovat budoucnost, tak tento tým půjde jedině nahoru, určitě ne dolů. Plánujeme přijmout dalších 75 lidí a investujeme do simulátoru, výroby i větrného tunelu. Cílem je stát se vítězným týmem, než odjedeme dalších 100 závodů.

Naštěstí Alpinu zůstal Esteban Ocon.

Esteban je extrémně talentovaný. Pracoval jsem s ním ve Force India, když tam byl i Sergio Pérez. Byli stejně rychlí. Pravidelně startovali vedle sebe a nejednou byli téměř vedle sebe i v cíli! A teď vidíte, čeho je Sergio schopen (v týmu Red Bull).“

Zdroj: Motorsport, Reuters, El Confidencal, úvodní foto: Alpine