Novinky

  • 04.12.2024 Good Do prvního tréninku nastoupí za Ferrari Arthur a Charles Leclercovi

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

Facebook Instagram

Zandvoort se obává ztráty místa

Zandvoort se obává ztráty místa

Závodů v Evropě prý ubude.

Ředitel okruhu Zandvoort připustil, že nizozemský okruh má jistotu už jen ohledně příštího roku a v roce 2025 by už v kalendáři být nemusel.

Víme, že FOM (Formula One Management) má v plánu snížit počet evropských závodů a v roce 2025 by se mohlo začít s rotováním,“ řekl Robert van Overdijk. „Ale my zatím nic nevíme. Prostě jen není jisté, že zůstaneme pevnou součástí kalendáře i po roce 2025, ačkoli bychom chtěli.

Nepříjemné pro pořadatele je, že místní orgány plánují požadovat zaplacení daně 900,000 eur jako kompenzaci nákladů spojených s akcí.

Nelíbí se nám to. Region díky nám vydělal velké peníze. Ale je-li to to, co chtějí udělat, budeme se muset podřídit. Přesto nevíme, co bude po roce 2025. S FOM jsme ještě nejednali, ještě nejsou rozhodnuti. Ale mnoho smluv končí rokem 2025, takže FOM bude mít příležitost zamyslet se, kolikrát ročně chce mít F1 v Evropě.

Ředitel F1 osvětlil, že 24 závodů ročně považuje za ideální stav.

Příští rok by mělo být 24 závodů. Podle mě je 24 správný počet,“ řekl Stefano Domenicali. „Je to kompromis mezi poptávkou na jedné straně a logistikou a pracovní silou na druhé straně. Dokonce bych řekl, že 24 je ideální počet i z dlouhodobého hlediska. V Evropě lze vidět, že některé velké ceny by potenciálně mohly rotovat. S některými už o tom mluvíme a během dvou let bychom chtěli mít jasný formát.

VC Nizozemska buď bude více platit, nebo se bude muset střídat. Foto: Mercedes

V případě VC Nizozemska se nabízí střídání s VC Belgie. F1 tak nepřijde o Spa-Francorchamps ani o Zandvoort, přitom se udělá místo pro jeden další závod štědře dotovaný státem, což evropské vlády nechtějí dělat. Z Německa je slyšet, že politici se už nechtějí nechat zatáhnout do podpory ničeho, co má spalovací motor. Na absenci podpory státu si stěžoval i ředitel okruhu Paul Ricard, který o závod přišel a o návratu do Francie se také mluví pouze v souvislosti s rotací evropských velkých cen.

V letošním kalendáři je 22 závodů, avšak v Imole se nezávodilo kvůli povodním a prakticky s jistotou můžeme říci, že příští rok se vrátí VC Číny. Pro nové zájemce tedy nezbude žádné místo, bude ho třeba udělat.

Zdroj: Motorsport, Beyond the Grid, úvodní foto: Red Bull