Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Začátek Clio Cup Series: Málo závodění, hodně kolizí

Začátek Clio Cup Series: Málo závodění, hodně kolizí

Clio Cup Series v Nogaru - 1. závod

Nová sezona Clio Cup Series začala dvojitým vítězstvím italské stáje Rangoni Corse. Zatímco pro vítězství si dojel při své premiéře v barvách stáje Jurado, druhý skončil jeho parťák Torelli. Ten si musel stříbrnou příčku pořádně vybojovat proti Pougetovi, Venturimu a Milanovi. Úřadující šampion Pouget nakonec obsadil třetí příčku. Jezdci si kvůli dešti a častým incidentům mnoho nezajezdili. Dvakrát byl na dráze zpomalovací vůz a nakonec došlo k předčasnému ukončení závodu.

Clio Cup Series vstoupila během velikonočního víkendu nejenom do své čtvrté sezony, ale také do nové éry. V ní bude jejím promotérem společnost Signature Group. Úvodní podnik byl vypsán nejenom pro účastníky celkové klasifikace Clio Cup Series, ale také pro francouzský a španělský šampionát. Na roštu se sešlo dohromady 42 závodníků.

První řadu zabrala pro úvodní závod italská stáj Rangoni Corse. Na pole position stála nová posila stáje Jurado a druhé místo patřilo Torellimu. Následovali loňský šampion Clio Cup Series Pouget s Milanem. Dále se závodníci seřadili v pořadí Venturi, Carree, Van Riet, Finkelstein, Puccetti, Longoni, Compain, Adrian Schimpf, Arduini, Albouy, Jimenez, Byrne, Alejandro Schimpf, Maio, Barcet, Mauro Polderman, Bordagaray, Renet, Miljković, Dziadus, Quinto, Delcroix, Grizaud, Steenmetz, Stephan Polderman, Comte, Rostant, Navillod, Lavocat, Carponcin, Horn, Tosić, Chierichetti, Faye, Popovic, Chaligne, Nava a Bredeaux.

Bredeaux se původně kvalifikoval jako první, když porazil Jurada o 89 tisícin sekundy. Později mu ale byly smazány všechny časy, což ho odsunulo na chvost a prakticky připravilo o jakoukoli šanci zabojovat o vítězství.

Už před startem úvodní jízdy ovšem bylo jasné, že tentokrát na závodníky čeká zcela jiná výzva než v dopolední kvalifikaci. Na okruhu Paul Armagnaca se totiž snášel déšť a trať byla mokrá. Jezdci nešli do úplného neznáma. Tyto podmínky už si totiž vyzkoušeli také v pátek a sobotu během tréninkových jízd.

Pierre Bredeaux sice měl původně startovat z pole position, nakonec ale zažil příšernou neděli. Foto: DPPI/Grégory Lenormand



Ředitelství závodu se rozhodlo, že se úvodní metry odehrají za zpomalovacím vozem. Takové rozhodnutí nenahrávalo jezdcům startujícím ze zadních pozic v čele s původním kvalifikačním vítězem Bredeauxem. Bylo totiž jasné, že v závodním režimu se odehraje ještě méně než původních 25 minut + 1 kolo, což byla původní vypsaná vzdálenost.

Ačkoli se jezdilo za zpomalovacím vozem, ne všem se podařilo vyhnout potížím. Ve 14. zatáčce se totiž roztočil Bordagaray. Francouz se sice zvládl zapojit zpět do závodu, z 21. pozice se ale propadl až na 41., což byla poslední příčka. Nava totiž oproti původním předpokladům nenastoupil.

Ředitelství závodu bylo opatrné a jezdci stále kroužili za zpomalovacím vozem. V té době už z času určeného pro závod uplynulo téměř deset minut. Na 35. místě jedoucí Chierichetti byl vyšetřován za to, že se dopustil prohřešku při jízdě za zpomalovacím vozem.

Na konci třetího kola konečně došlo k restartu. V té době zbývalo do konce závodu méně než 15 minut. Na závodníky tak nečekalo v ostrém tempu mnoho času.

Jurado si v prvních metrech pohlídal vedení, z Pougeta byl ale cítit hlad a hledal cestu před Torelliho. Stříbrná příčka ale zatím zůstávala v Italově držení.

Gabriele Torelli musel při obraně druhé pozice pořádně zabrat. Foto: DPPI/Grégory Lenormand



Netrvalo dlouho a Torelli byl znovu pod tlakem Pougeta. Toho využívali nejenom Milan s Venturim, aby se přiblížili, ale především Jurado. Francouzovi tento souboj umožňoval vytvořit si menší náskok.

V nájezdu do pátého kola už vedl Jurado o půl sekundy. Torelli se stále zdatně bránil Pougetovi. Jejich souboj ale ani zdaleka nekončil. Mezi dvojicí se dokonce odehrál kontakt, který poslal Torelliho do přetáčivého smyku. Ital nakonec opravdu ztratil druhé místo, nakonec se ale vzchopil a vrátil se před Pougeta zpět.

Pouget navíc za chvíli zcela vypadl ze stupňů vítězů. Předjel ho Venturi, který krátce předtím zdolal Milana. I tato změna ale byla jenom dočasná. Pouget byl totiž za chvíli zpět.

Ani to ale nebylo poslední dějství v bitvě o bronz. Kromě Pougeta a Venturiho do ní byl stále zapojen i Milan, který se pustil do odvážného útoku na Pougeta. Na chvíli se skutečně dopředu dostal, musel však krotit smyk a vycestoval z dráhy. To znamenalo Pougetův návrat na třetí místo a Milanův propad zpět na čtvrtou příčku.

Houževnatě se bojovalo i vzadu. Ke kolizi došlo mezi Barcetem a Miljkovicem, přičemž Navillod a Delcroix se ukkázali v boxech. Chierchetti byl penalizován deseti sekundami kvůli prohřešku za zpomalovacím vozem.

Úřadující šampion David Pouget vstoupil do sezony třetím místěm. Foto: DPPI/Grégory Lenormand



Vzápětí se zpomalovací vůz na dráhu vrátil. Bylo totiž potřeba odklidit nabouraný vůz Barceta. Do cíle tou dobou zbývalo už jen méně než 8 minut a bylo tak otázkou, zdali ještě k nějakým soubojům dojde.

I přes velké množství soubojů se drželi na prvních dvou místech stále jezdci Rangoni Corse, kteří kroužili za zpomalovacím vozem v pořadí Jurado, Torelli. Třetí zůstával Pouget. Venturi se krátce před neutralizací dostal na čtvrté místo před Milana. Nejlepší desítku tvořili i Finkelstein, Carree, Van Riet, Byrne a Compain.

Ze závodu odstupovali během neutralizace další jezdci. V boxech se objevil Horn. V jízdě už nepokračoval ani Stephan Polderman.

Ani během neutralizace se navíc startovnímu poli nevyhýbaly incidenty. K jednomu došlo mezi Bredeauxem a Grizaudem. První jmenovaný po něm zůstal stát na dráze. Grizaud sice zvládal pokračovat, měl však rozbitý předek a ředitelství závodu navíc oznámilo, že si na incident po závodě posvítí. Netrvalo dlouho a také Grizaud zamířil do boxů, kde jeho účinkování skončilo.

Čas vypsaný pro závod se postupně krátil a vše nasvědčovalo tomu, že k restartu již nedojde. Třicet čtyři vteřin před vypršením časového limitu byly proto vyvěšeny červené vlajky. Pro vítězství si tak dojel v poklidném tempu Jurado před týmovým kolegou Torellim a úřadujícím šampionem Pougetem.

p. jezdec tým vůz čas/odstup kol kategorie
1. Anthony Jurado Rangoni Corse Renault Clio Cup V 18:15,476 8 Clio Cup Series
2. Gabriele Torelli Rangoni Corse Renault Clio Cup V +0,741 8 Clio Cup Series, Clio Cup France
3. David Pouget GPA Racing Renault Clio Cup V +1,015 8 Clio Cup Series, Clio Cup France
4. Florian Venturi GM Sport Renault Clio Cup V +1,399 8 Clio Cup France
5. Nicolas Milan Milan Competition Renault Clio Cup V +1,817 8 Clio Cup Series, Clio Cup France
6. Alexandre Finkelstein GPA Racing Renault Clio Cup V +2,446 8 Clio Cup France
7. Mickael Carree T2CM Renault Clio Cup V +2,869 8 Clio Cup Series, Clio Cup France
8. Lorenzo van Riet Rangoni Corse Renault Clio Cup V +3,244 8 Clio Cup Series
9. Jack Byrne GPA Racing Renault Clio Cup V +3,541 8 Clio Cup Series
10. Thomas Compain Milan Competition Renault Clio Cup V +3,944 8 Clio Cup France
11. Kevin Jimenez GPA Racing Renault Clio Cup V +4,388 8 Clio Cup France
12. Leonardo Arduini MC Motortecnica Renault Clio Cup V +5,227 8 Clio Cup Series
13. Aurélien Renet JSB Compétition Renault Clio Cup V +6,090 8 Clio Cup France
14. Guillaume Maio GM Sport Renault Clio Cup V +6,434 8 Clio Cup Series
15. Ludovico Longoni MC Motortecnica Renault Clio Cup V +6,830 8 Clio Cup Series
16. Alexandre Albouy GPA Racing Renault Clio Cup V +7,606 8 Clio Cup France
17. Mauro Polderman AST Competition Renault Clio Cup V +8,736 8 Clio Cup Series
18. Laurent Dziadus Team Lucas Renault Clio Cup V +9,081 8 Clio Cup France
19. René Steenmetz AST Competition Renault Clio Cup V +9,848 8 Clio Cup Series
20. Damiano Puccetti Rangoni Corse Renault Clio Cup V +10,489 8 Clio Cup Series, Clio Cup Spain
21. Stefana Quinto Milan Competition Renault Clio Cup V +11,619 8 Clio Cup Series
22. Nikola Miljković Tempo Racing Renault Clio Cup V +12,572 8 Clio Cup Series
23. Adrian Schimpf AST Competition Renault Clio Cup V +13,134 8 Clio Cup Series
24. Gael Rostant GPA Racing Renault Clio Cup V +13,805 8 Clio Cup Spain
25. Pierre Bredeaux Comte Racing Renault Clio Cup V +14,509 8 Clio Cup France
26. Calvin Comte Comte Racing Renault Clio Cup V +16,736 8 Clio Cup France
27. Romain Lavocat GM Sport Renault Clio Cup V +17,406 8 Clio Cup France
28. Jean-Louis Carponcin Inter Generation Renault Clio Cup V +20,024 8 Clio Cup France
29. Nikola Tosić AKSK Crvena Zvezda Renault Clio Cup V +21,048 8 Clio Cup Series
30. Samuel Chaligne T2CM Renault Clio Cup V +22,413 8 Clio Cup France, Clio Cup Spain
31. Milan Popović Tempo Racing Renault Clio Cup V +25,028 8 Clio Cup Series
32. Florent Grizaud GPA Racing Renault Clio Cup V +25,079 8 Clio Cup France
33. Jérémy Bordagaray Milan Competition Renault Clio Cup V +29,327 8 Clio Cup France
34. Alejandro Schimpf AST Competition Renault Clio Cup V +30,073 8 Clio Cup Series, Clio Cup Spain
35. Andrea Chierichetti MC Motortecnica Renault Clio Cup V +38,408 8 Clio Cup Spain
36. Michel Faye GM Sport Renault Clio Cup V +56,394 8 Clio Cup Series, Clio Cup France
37. Horn Horn GPA Racing Renault Clio Cup V +1 kolo 7 Clio Cup Series
DNF Alexandre Barcet Milan Competition Renault Clio Cup V DNF 6 Clio Cup France
DNF Stephan Polderman AST Competition Renault Clio Cup V DNF 6 Clio Cup Series
DNF Yann Navillod GPA Racing Renault Clio Cup V DNF 6 Clio Cup France
DNF Cedric Delcroix GPA Racing Renault Clio Cup V DNF 5 Clio Cup France


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: DPPI/Grégory Lenormand