Výměna jezdců Alpinu?
Stáji má prý přijít na pomoc Briatore.
Chybělo málo, aby byly z Velké ceny Monaka vyřazeny oba vozy Alpinu hned v prvním kole, ještě před restartem. Kromě kolize Sergia Péreze s vozy Haasu a výjezdu Carlose Sainze z trati kvůli defektu pneumatiky došlo také ke kolizi Pierra Gaslyho s Estebanem Oconem poté, co se druhý jmenovaný pokusil natlačit před týmového kolegu ve výjezdu ze zatáčky Portier. Tam na to ale není moc místa, došlo ke kontaktu jeho zadního kola s Gaslyho předním a zadek Oconova vozu to vyhodilo vysoko do vzduchu. K dokreslení celého obrázku je třeba vědět, že Alpine jezdcům vysloveně zakázal pokoušet se o souboje v úzkých ulicích Monte Carla, že vůz vzadu měl brzdit zbytek pole za ním a maximalizovat tak možnosti vozu vpředu a že Gasly si nakonec dojel pro jeden bod za desáté místo, který je pouze druhým bodem týmu Alpine v letošní sezoně. Rozzlobený Bruno Famin si po vyvěšení červené vlajky nebral ubrousky.
„Vůz je hodně poničený. Levé zadní zavěšení je ohnuté, skříň převodovky je poškozena. Musíme měnit celou převodovku, kopec práce,“ řekl Famin. „Byl to přesně ten druh incidentu, který nechceme nikdy vidět. Esteban se tam nesmyslně vecpal. Přesně tomuto jsme se měli vyhnout a budou i konsekvence.“
Odpověď na otázku, jak přísný trest by to mohl být, byla do angličtiny přeložena jako: „Bude to drastické opatření.“ Jenže rozhovor dával Francouz televizi Canal+ ve francouzštině a lepší překlad by možná byl: „Uděláme tomu přítrž.“
Ráznému kroku by se nikdo nedivil. Dvojice měla nejeden problém už loni a vědělo se, že dva francouzští jezdci si k sobě v juniorských sériích vypěstovali vzájemné antipatie. Letos, když má tovární tým francouzské automobilky zahanbujíce pomalý vůz, je každá šance na body o to vzácnější a Famin, dosazený do křesla šéfa týmu uprostřed loňské sezony, jezdcům přizvukoval, že o ni nesmí jeden druhého připravit. Přesto bylo spíše dílem štěstí než rozumu, že Francouzi nekolidovali už v Miami. Insideři očekávají, že seriózně rozzlobený Famin bude tvrdý, ale nemusí to být hned Oconovo propuštění. Pro výstrahu může dostat větší finanční pokutu nebo bude jezdcům obecně zakázáno předjíždět týmového kolegu.
Oconovi nic nepomohlo otevřené přiznání viny ani sypání si popela na hlavu. Zhoršil si beztak špatné renomé, nakolik v minulosti měl stejné problémy u týmu Force India se Sergiem Pérezem a v menší míře už u Alpinu i s Fernandem Alonsem. Oba zmínění přitom ukazují, že s jiným týmovým kolegou dokáží soupeřit i velmi ohleduplně. A jelikož přestupová sezona je v plném proudu a Ocon ještě nemá na příští rok nic slíbeno, kvůli horké hlavě mu snadno může v rukou zůstat Černý Petr.
Ocon odešel z Monaka s ostudou. Foto: Alpine
„Bylo to velmi zbytečné. Nemělo by se to stávat nikdy, ale obzvlášť ne mezi týmovými kolegy. Je to prostě smutné. Jsem z toho zklamaný hlavně proto, že podle instrukcí měl lepší v kvalifikaci zůstat po startu vpředu a vůz vzadu mu měl poskytnout podporu,“ prozradil na kolegu Gasly. „Taková měla být strategie. Bohužel, nestalo se. Stačily centimetry a měli bychom ve zdi oba vozy.“
V souvislosti s týmem Alpine a jeho trápením se v zahraničních médiích objevila ještě jedna zajímavost. Francouzští a italští žurnalisté shodně tvrdí, že po mnoha letech by se do Enstonu mohl vrátit Flavio Briatore. Ve věku 74 let už zřejmě nebude mít páru makat jako šéf týmu, ale má z něj být speciální poradce. Briatore s tímto týmem získal dva tituly s Michaelem Schumacherem, když se ještě jmenoval Benetton a používal motory Renault a další dva o dost později s Fernandem Alonsem a už pod jménem Renault. Stáj nadále patří koncernu Renault, přestože nese jméno dceřiné sportovní značky Alpine.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Alpine