Novinky

  • 08.10.2024 Bad Michael Andretti již neřídí tým Andretti Global, zůstal jako poradce

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

Facebook Instagram

Ocon na špici, Russell v bariéře

Ocon na špici, Russell v bariéře

Posezonní test – Abú Zabí

Nejrychlejším časem se s letošními monoposty rozloučil Ocon. Pilot Alpine skončil první při posezonních testech v Abú Zabí před O´Wardem (McLaren) a Vestim (Mercedes). Předčasně a neslavně skončil den pro Russella. Brit boural kvůli technickým problémům už v závěru dopolední části.

Po dráze se během úterý proháněl stejný počet monopostů jako během závodního víkendu –  20. Všechny týmy totiž mohly nasadit oba své vozy. Zatímco jeden byl vyhrazen nováčkům, tedy jezdcům, kteří ve F1 neabsolvovali více než dvě velké ceny, druhé auto bylo určeno testování pneumatik Pirelli pro rok 2024. K tomuto účelu využily stáje většinou své závodní jezdce, ať už oba nebo jen jednoho. Jedinou výjimku představoval Haas. Americká ekipa nechala odpočívat Magnussena i Hülkenberga. Pneumatikám se místo nich věnoval testman týmu Pietro Fittipaldi.

Dopoledne byl nejrychlejší Sainz. Španěl zajel během úvodních čtyř hodin čas v hodnotě 1:24,799. Za pilotem Ferrari následovali Pérez (1:25,724) a Piastri (1:25,930). Oconovi zatím patřilo pouze 12. místo s kolem 1:26,958.

Nejrychlejším časem začal Carlos Sainz. Foto: Ferrari



Už na začátku odpoledního programu bylo jen málo pravděpodobné, že by se Sainz na špici výsledkové listiny udržel. V kokpitu Ferrari totiž uvolnil místo Leclercovi a kromě toho se v Abú Zabí ochladilo, což znamenalo, že piloti byli schopni zajíždět rychlejší časy.

A právě Ocon zvládl odpolední část nejlépe. Na první místo se Francouz dostal s výkonem 1:24,393. Druhý Patricio O´Ward v barvách McLarenu na něj ztratil 269 tisícin sekundy. Za pilotem IndyCar následoval další nezávodní jezdec – čerstvý vicemistr F2 Vesti. Dánovo nejlepší kolo bylo jen o 17 tisícin pomalejší než O´Wardovo.

 

Russell v bariéře



Osmihodinový program se neobešel bez průtahů. První přišel ještě před samotným začátkem. Start testu byl totiž odložen o 25 minut, neboť nebyl k dispozici záchranářský vrtulník. Později přišly ještě celkem tři další červené vlajky.

Již po jedné hodině se musela akce na dráze zastavit kvůli úniku vody ve 13. a 14. zatáčce. Poté se o patrně nejdramatičtější přerušení postaral Russell. Pilot Mercedesu boural v závěru dopoledního úseku. K incidentu došlo v šesté zatáčce. Do té Russell už nezatočil a na konci rovinky pokračoval rovně až do bariéry. Mercedes uvedl, že za nehodu britského pilota mohla technická závada. Selhala jedna ze součástek.

Pro Russella tímto incidentem testování skončilo již po 58 kolech. Došlo totiž k velkému poškození pravé přední části vozu. I tak ale považoval svůj den za produktivní. „Pořád jsme toho dokázali hodně zjistit. Mohli jsme spoustu věcí posoudit a dát je do souvislostí s právě skončenou sezonou,“ uvedl osmý muž letošního ročníku.

Testování George Russella nedopadlo podle představ. Foto: Mercedes



Do potíží se dostal i Ajumu Iwasa. Japonec, pro kterého šlo stejně jako pro Franca Colapinta z Williamsu o první svezení v monopostu F1, musel zastavit během závěrečné hodiny v nájezdu do boxů. Mohla za to technická závada, kvůli které Iwasovo auto začalo dokonce hořet.

„Bohužel jsme měli problém s autem před posledním pokusem o rychlé kolo. Tím náš den skončil předčasně. Zatím nevíme, o co přesně šlo, takže to budeme ještě vyšetřovat,“ prozradil Iwasa.

Během dne nevlály jenom červené vlajky, ale také žluté, které způsobily méně závažné krizovky. V hodinách se ocitli Zak O´Sullivan (1. zatáčka) a Jake Dennis (12. zatáčka). Dopoledne nebylo ideální ani pro novopečeného šampiona F2 Pourchaireho. U Francouze řešila Alfa Romeo technické potíže, kvůli kterým odjel během úvodní poloviny jenom 12 kol.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Esteban Ocon Alpine Renault 1:24,393   110
2. Patricio O´Ward McLaren Mercedes 1:24,662 + 0.269 103
3. Frederik Vesti Mercedes Mercedes 1:24,679 + 0.286 106
4. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:24,715 + 0.322 117
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:24,799 + 0.406 69
6. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:24,827 + 0.434 36
7. Jack Doohan Alpine Renault 1:25,038 + 0.645 107
8. Robert Švarcman Ferrari Ferrari 1:25,050 + 0.657 123
9. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:25,263 + 0.870 56
10. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:25,371 + 0.978 66
11. Théo Pourchaire Alfa Romeo Ferrari 1:25,424 + 1.031 96
12. Felipe Drugovich Aston Martin Mercedes 1:25,554 + 1.161 123
13. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull PT 1:25,570 + 1.177 58
14. Jake Dennis Red Bull Red Bull PT 1:25,666 + 1.273 124
15. Ajumu Iwasa AlphaTauri Red Bull PT 1:25,753 + 1.360 96
16. Oliver Bearman Haas Ferrari 1:25,779 + 1.386 110
17. Zak O´Sullivan Williams Mercedes 1:25,842 + 1.449 50
18. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:25,930 + 1.537 123
19. Pietro Fittipaldi Haas Ferrari 1:25,940 + 1.547 130
20. George Russell Mercedes Mercedes 1:26,283 + 1.890 58
21. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:26,681 + 2.288 50
22. Franco Colapinto Williams Mercedes 1:26,832 + 2.439 65
23. Daniel Ricciardo AlphaTauri Red Bull PT 1:26,965 + 2.572 55
24. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:27,387 + 2.994 106
25. Alexander Albon Williams Mercedes 1:27,824 + 3.431 51

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine