Stáj Alpine není na prodej
Je základním kamenem celé značky.
Alpine nemá pro rok 2025 zasmluvněného ani jednoho jezdce, ale hlavně konkurenceschopnost vozu je po personálním zemětřesení ještě horší než před ním a sportovní značce nedělá dobré jméno. Motor Renault také není považován za špičkový, ale o tom teď řeč není. Řeči se vedou o tom, že pokud je některý tým na prodej, tak určitě Alpine, neboť současná situace automobilce neprospívá a špatnou reklamu tým dělá v podstatě od obnovení jeho továrního statusu v roce 2016. Léta v čele druhé ligy byla to nejlepší, co stáj svému majiteli doručila za dlouhých osm let. Příští rok se na tom těžko něco změní a aby si člověk myslel, že lidé povýšení nebo přivedení po personálním zemětřesení příští rok navrhnou vítězný vůz pro sezonu 2026, to musí být hodně velkým optimistou. Přesto stáj není na prodej, ačkoli velký zájem by prý mohly mít americký Andretti nebo čínský Geely.
„Řeknu to jasně. Je naprosto vyloučené, že to teď vzdáme,“ řekl generální ředitel koncernu Renault, Luca de Meo. „To není můj styl. Neprodáme ani malý podíl. Nepotřebujeme více peněz. Dostávám nabídky zleva, zprava a ti lidé se tím potom chlubí médiím, jenže my nemáme zájem. Bylo by to od nás hloupé rozhodnutí a já ho neudělám.“
De Meo dále ozřejmil, že úspěch ve F1 je jádrem obchodní strategie značky Alpine, čímž řekl, že pokud by Renault tým prodal, musel by zlomit hůl nad celou značkou Alpine, ze které chce vypěstovat konkurenci automobilům z dílen Ferrari a McLarenu.
V roce 2016 automobilka fanoušky informovala o pětiletém plánu výstupu na vrchol F1. Dnes je tým sice v PK třetí, ale od konce. Foto: Alpine
Stáj Alpine nyní stojí nejen před výzvou najít lepší náhradu za odcházejícího Estebana Ocona a dohodnout se s Gaslym, ale výzvou bude i dotáhnout sezonu do konce se současnou jezdeckou dvojicí.
„Můj vůz má již delší dobu vyšší hmotnost než druhý,“ postěžoval si v Montrealu Ocon pro francouzskou televizi Canal Plus. „Už několik závodů mám o dost těžší vůz než Pierre.“
„Ano, mám lehčí vůz, je asi tak o kilo lehčí, ne o moc,“ kontroval Gasly.
Říká se, že Ocon má již podepsanou smlouvu s Haasem a čeká se na obsazení druhé sedačky.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Alpine