Leclerc ukazuje potenciál
VC Ázerbájdžánu – 2. trénink
Leclerc si spravil chuť po havárii v prvním tréninku a zajel nejrychlejší čas. Druhý skončil Pérez a třetí Hamilton. Verstappen obsadil šestou pozici, Norris dokonce až sedmnáctou. Russell ztratil téměř polovinu tréninku výměnou motoru.
V 15:00 hodin místního času odstartoval v Baku druhý volný trénink. Nadále panovalo slunečné počasí.
Již v úvodu se vydávaly na dráhu první vozy. V akci jsme brzy mohli vidět také Leclerca, Colapinta a Ocona. První dva jmenovaní v úvodním tréninku bourali. Ocon nebyl schopen zajet žádný čas kvůli problémům s pohonnou jednotkou. Pro druhý trénink dostal nový hybridní motorgenerátor.
V úvodu opět převládala střední sada pneumatik. Verstappen odjel úvodní kolo na měkké směsi, pak přezul na žlutě značenou sadu. Hamilton jezdil na tvrdé sadě.
Pro Mercedes nezačínal trénink dobře. Russell totiž zůstával v garáži. Na jeho monopostu probíhala výměna motoru. Leclerc měl pocit, že je něco špatně s jeho řízením.
Horké chvilky si zažili také Sainz nebo Verstappen. Španěl se otřel o bariéru, přičemž pilot Red Bullu nedobrzdil do páté zatáčky a měl plné ruce práce s tím, aby tento moment neskončil nárazem do bariéry. Únikovou zónu prozkoumal také Čou, který vycestoval ven ve třetí zatáčce.
Zhruba v polovině tréninku přišly ke slovu měkké pneumatiky a s nimi kvalifikační simulace. Na Leclercově voze se pracovalo v boxech. Russell konečně vyjel do akce.
Norrisovi se v rychlé závěrečné části okruhu nebezpečně připletl do cesty Gasly. Pilot stáje Alpine si stěžoval na potíže s baterií.
Po kvalifikačních simulacích se nacházel na špici Pérez s časem 1:43,490. Druhé místo patřilo Sainzovi a třetí Piastrimu. Leclerc se vrátil zpátky na trať, hned v osmé zatáčce ale vyjel ven z dráhy. Russell se soustředil na jízdu na tvrdých pneumatikách. Úzká pasáž složená ze zatáček 10, 11 a 12 dělala potíže Colapintovi. Pilot Williamsu se nebezpečně otřel o bariéru.
Leclerc se posunul s časem 1:43,484 do čela. Péreze tímto výkonem překonal o šest tisícin sekundy. Pokračoval festival výletů mimo trať. Něco takového potkalo Sainze, Norrise, Strolla nebo třeba Bottase.
V závěru už většina jezdců kroužila na střední směsi pneumatik a věnovala se závodním simulacím. Nové sady měkkých pneumatik ovšem nazuli Russell a Norris. Pilot Mercedesu, který strávil téměř celou první polovinu v garáži, se posunul na 9. pozici. Norris figuroval až na 17. příčce.
Vítězem tréninku se stal Leclerc před Pérezem a Hamiltonem. Verstappen obsadil 6. místo. Norris byl klasifikován jako sedmnáctý. Pilot McLarenu ale zajel svůj nejlepší čas na střední sadě pneumatik, na měkké zrychlit nedokázal.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:43,484 | 19 | |
2. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:43,490 | + 0.006 | 22 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:43,550 | + 0.066 | 21 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:43,950 | + 0.466 | 24 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:43,983 | + 0.499 | 24 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:44,029 | + 0.545 | 23 |
7. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:44,093 | + 0.609 | 23 |
8. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:44,475 | + 0.991 | 23 |
9. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:44,536 | + 1.052 | 16 |
10. | Oliver Bearman | Haas | Ferrari | 1:44,547 | + 1.063 | 23 |
11. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:44,645 | + 1.161 | 23 |
12. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:44,683 | + 1.199 | 24 |
13. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:44,737 | + 1.253 | 24 |
14. | Franco Colapinto | Williams | Mercedes | 1:44,749 | + 1.265 | 22 |
15. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:44,785 | + 1.301 | 23 |
16. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:45,056 | + 1.572 | 25 |
17. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:45,156 | + 1.672 | 24 |
18. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:45,391 | + 1.907 | 21 |
19. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:45,810 | + 2.326 | 23 |
20. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:45,947 | + 2.463 | 24 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull