Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Za Leclercovou ztrátou výkonu stálo špatné nastavení

Za Leclercovou ztrátou výkonu stálo špatné nastavení

Sainz bojuje s poskakováním

Charles Leclerc je po pátku nejrychlejším jezdcem Velké ceny Ázerbájdžánu. Monačan se o to postaral ve druhém volném tréninku, který s časem 1:43,224 vyhrál. Kromě zajetí nejrychlejšího času ale Leclerc zažil při druhém tréninku také dočasnou ztrátu výkonu. To vyvolalo obavy, jestli Ferrari v Baku nesužují podobné potíže jako při Velké ceně Španělska v Barceloně, kdy musel Leclerc kvůli závadě motoru odstoupit z prvního místa. Po skončení pátečních jízd ale vyšlo najevo, že to tentokrát bylo trochu jinak.

"Ve skutečnosti to žádné problémy s pohonnou jednotkou nebyly. Jenom jsem zapomněl na to, že jsem něco přenastavil a kvůli tomu jsem samozřejmě ztratil výkon. Takže nic divného," uklidnil Leclerc fanoušky "rudých".

Současně ale nechce po pátku usínat na vavřínech: "Byl to pro nás silný pátek, protože bych řekl, že ve druhém tréninku jsme se oproti tomu prvnímu zlepšili hodně. Zítra ale musíme udělat další krok. Také mám pocit, že ve druhém tréninku se nikomu nepodařilo poskládat kolo dohromady pořádně. Nám také ne. Myslím si, že Max ani Carlos se na měkkých pneumatikách v podstatě nezlepšili (zatímco Verstappen zajel svůj nejrychlejší čas na měkké sadě, Sainz skutečně svůj výkon na střední směsi s měkkou sadou nepřekonal - pozn. red.), takže je tu stále spousta otazníků," upozorňuje Leclerc.

Monacký závodník ale vidí také pozitiva: "Řekl bych, že v pátek jsme si vedli dobře, co se týče opotřebení pneumatik. Máme i velmi silné závodní tempo, což je také dobré," vyjmenoval silné stránky.

Ztráta výkonu na voze Charlese Leclerca se nakonec neukázala jako velký problém. Foto: Ferrari


Leclercův týmový kolega Carlos Sainz byl v pátek o něco pomalejší. Zatímco v prvním tréninku skončil čtvrtý, ve druhém se nedokázal zlepšit na měkké sadě a s nejrychlejším časem na střední směsi obsadil páté místo. Překonal ho mimo jiné i Fernando Alonso z Alpine. Sainz přiznal, že mu poskakování vozu, které jsme mohli vidět u většiny aut zejména na cílové rovince, dělá větší potíže než Leclercovi.

"Z nějakého důvodu jsem se s tím docela dost trápil. V posledních pár závodech tomu tak nebylo. A zejména u mě to vypadá špatně. Musíme se tedy spolu s inženýry ponořit do dat, protože to je vážně otravné. Na rovinkách a na brzdách mi to docela dost bralo sebedůvěru, takže doufám, že to před sobotou vyřešíme," přeje si Španěl.
Carlos Sainz bojuje s poskakováním svého vozu. Foto: Ferrari


Baku je jedním z mála okruhů v kalendáři, kde ještě Ferrari nikdy nedokázalo zvítězit. Městská trať je součástí kalendáře od roku 2016, kdy si odbyla premiéru jako Velká cena Evropy. Od té doby už se zde závodí pod hlavičkou Velké ceny Ázerbájdžánu. Výjimkou byl rok 2020, kdy se zde nejelo kvůli koronavirové pandemii. V minulosti zde vždy slavil triumf jezdec Mercedesu nebo Red Bullu.

Poháry si ale z Ázerbájdžánu Ferrari již v minulosti odvezlo. O dva se postaral Sebastian Vettel, který zde v roce 2016 skončil druhý a v roce 2019 třetí. Stupně vítězů zde pro stáj z Maranella vybojoval také Kimi Räikkönen, který bral stříbrný výsledek v sezoně 2018. Dvakrát stál v Baku vůz Ferrari na pole position - v roce 2018 Vettel a loni Leclerc.

Kromě loňského pole position má ale Leclerc na tuto trať i jiné příjemné vzpomínky. V roce 2018 zde totiž ještě jako jezdec Alfy Romeo dojel na šesté příčce a získal tak své první body v kariéře pilota F1. Jeho nejlepším výsledkem je čtvrté místo z loňského roku. Sainz tady dojel nejlépe v roce 2018 ještě s Renaultem. Tehdy skončil pátý.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: Ferrari