Nejdivočejší kvalifikace za poslední dobu: Verstappen vítězný před Sainzem, Piastri ve zdi

VC Ázerbájdžánu – kvalifikace
Verstappen na pole position, vedle něj Sainz a na třetí pozici Lawson. Kvalifikace na Velkou cenu Ázerbájdžánu přinesla šest červených vlajek, déšť a překvapivé výsledky. Ve zdi skončil i lídr šampionátu Piastri. Jeho kolega Norris však z jeho zaváhání nevytěžil mnoho.
Sainz udivoval už od svého prvního pokusu ve třetí části. Při něm Španěl zajel čas 1:41,595. Za ním se seřadili Lawson (1:42,560) a Hadjar (1:42,863). Zbytek pole v tu dobu nezvládl zajet žádný čas. V ulicích Baku totiž poprchávalo a trať byla kluzká. Kvůli náročným podmínkám nejprve vycestoval do únikové zóny Russell a následně havaroval v 15. zatáčce Leclerc. To způsobilo červené vlajky.
Po restartu sice favorité dostali druhý pokus, nakonec ho ale zhatil jeden z nich. Do třetí zatáčky totiž nedobrzdil lídr šampionátu Piastri, narazil do zdi byly vyvěšeny další červené vlajky. Pořadí na prvních trojicí ovšem zůstávalo pořád stejné, protože nikdo nestihl ostrý pokus dokončit.
Znovu se závěrečná část rozeběhla necelé čtyři minuty před koncem. Tentokrát už se vše odehrálo bez problémů. Nejlépe zvládl závěrečné pokusy Verstappen, který nakonec zdolal Sainze rozdílem 478 tisícin sekundy. Pilot Williamsu ovšem zůstal druhý a Lawson si skutečně připsal senzační třetí místo.
Norris během svého závěrečného pokusu bojoval s přilnavostí a v 15. zatáčce se dokonce otřel o zeď. Nakonec obsadil pouze sedmé místo a zaváhání kolegy Piastriho tak příliš nevyužil. Australan bude v neděli startovat jako devátý.
U Ferrari panuje po vydařeném pátku zklamání. Leclerc, který boural ve třetí části, skončil na 10. pozici. Hamilton se do závěrečného segmentu nedostal vůbec a obsadil až 12. příčku. Hadjar se nakonec propadl ze třetí příčky na osmou. Spokojen může být šestý Cunoda.
Dvěma červeným vlajkám v závěrečné části předcházely další čtyři. V první části kvalifikace měl nejprve v první zatáčce Albon kontakt se zdí a poškodil si vůz. Hülkenberg později nedobrzdil do čtvrté zatáčky a ulomil si přední přítlačné křídlo. A aby toho nebylo málo, v závěru první části havaroval Colapinto. Účinkování ve druhé části skončilo předčasně kvůli kontaktu se zdí pro Bearmana.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:41,331 | 1:41,255 | 1:41,117 | 23 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,635 | 1:41,675 | 1:41,595 | 23 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:42,257 | 1:41,537 | 1:41,707 | 26 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,247 | 1:41,464 | 1:41,717 | 21 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,646 | 1:41,455 | 1:42,070 | 22 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:42,347 | 1:41,788 | 1:42,143 | 23 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,322 | 1:41,396 | 1:42,239 | 21 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:41,656 | 1:41,647 | 1:42,372 | 25 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:41,839 | 1:41,414 | 18 | |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,458 | 1:41,519 | 19 | |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,211 | 1:41,857 | 18 | |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:41,821 | 1:42,183 | 17 | |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,511 | 1:42,277 | 16 | |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,101 | 1:43,061 | 16 | |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,666 | 11 | ||
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:42,779 | 8 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,916 | 8 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,004 | 9 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:43,139 | 8 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,778 | 4 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool