Verstappen opět v hlavní roli, Piastriho selhání

VC Ázerbájdžánu – závod
Od startu do cíle na prvním místě. Velká cena Ázerbájdžánu se odehrávala zcela pod taktovkou Verstappena. Russella dostala pozdější zastávka na druhé místo, Sainz si díky třetí příčce připsal své první pódium v barvách Williamsu. Piastri sice havaroval, Norris ale vytěžil z jeho zaváhání jen minimum.
Vzhledem k překvapivým výsledkům kvalifikace vstupoval Verstappen do závodu jako hlavní favorit. A této roli dostál čtyřnásobný mistr světa se vším všudy. Od startu se na čele vzdaloval a neohroženě si dojel pro výhru.
Sainz a Lawson dlouho drželi své senzační startovní pozice a jezdili po dráze na druhém, respektive třetím místě. Před Novozélanďana se ale ještě před zastávkami v boxech dostal Antonelli. Nakonec však měly zbývající pódiové pozice ještě o trochu jiné složení.
Russellovi se totiž vyplatil start na tvrdé sadě. Ta mu vydržela až do 39. kola, kdy ji vyměnil za střední. Sázka na delší úvodní úsek a pozdější zastávku se ukázala jako správná. Pilot Mercedesu si totiž vybudoval takový náskok, který mu umožnil vrátit se zpět do akce na druhé pozici. Na té nakonec dojel až do cíle. Sainz sice jedno místo ztratil, i tak se ale radoval ze svého prvního pódiového umístění v barvách stáje Williams.
Antonelli s Lawsonem nakonec projeli cílem na čtvrté, respektive páté pozici. Svého nejlepšího výsledku v barvách Red Bullu dosáhl Cunoda, který skončil šestý. Za sebou udržel dokonce i Norrise. Pilotovi McLarenu se během závodu nedařilo posouvat ze sedmého místa vpřed. Naopak. Po startu se dokonce propadl až na devátou příčku.
Ačkoli Norris nemohl hodnotit svůj závod jako povedený, stále dopadl lépe než kolega Piastri. Vedoucí muž šampionátu totiž zažil nejhorší vystoupení v sezoně. Nejprve Australan ulil start a ještě během prvního kola boural v páté zatáčce, do které nedobrzdil. Jde o jeho první letošní odstoupení, díky kterému Norris stahuje jeho náskok na 25 bodů. To je přesně hodnota jednoho vyhraného závodu.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:33:26.408 | 51 | 25 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +14.609s | 51 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +19.199s | 51 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +21.760s | 51 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +33.290s | 51 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +33.808s | 51 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +34.227s | 51 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +36.310s | 51 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +36.774s | 51 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +38.982s | 51 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +67.606s | 51 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +68.262s | 51 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +72.870s | 51 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +77.580s | 51 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +78.707s | 51 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +80.237s | 51 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +96.392s | 51 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | +1 lap | 50 | 0 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | +1 lap | 50 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | DNF | 0 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 324, 2. Norris 299, 3. Verstappen 255, 4. Russell 212, 5. Leclerc 165, 6. Hamilton 121, 7. Antonelli 78, 8. Albon 70, 9. Hadjar 39, 10. Hülkenberg 37, 11. Stroll 32, 12. Sainz 31, 13. Lawson 30, 14. Alonso 30, 15. Ocon 28, 16. Gasly 20, 17. Cunoda 20, 18. Bortoleto 18, 19. Bearman 16.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 623, 2. Mercedes 290, 3. Ferrari 286, 4. Red Bull 272, 5. Williams 101, 6. Racing Bulls 72, 7. Aston Martin 62, 8. Sauber 55, 9. Haas 44, 10. Sauber 20.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool