Proměnlivé podmínky nejvíce svědčily Malukasovi a Palouvi

Children´s of Alabama Indy Grand Prix – 2. trénink
V sobotním tréninku dostali piloti možnost vyzkoušet si trať v Alabamě jak za sucha, tak následně za deště. Během poslední zhruba 20 minut se totiž tak rozpršelo, že všichni museli přezout na pneumatiky do mokra.
Výsledková listina tak na čelních místech skýtá pár překvapivých jmen. Nejrychlejší čas zajel David Malukas závodící za tým A. J. Foyta. Jeho maximum mělo hodnotu 1:08,1661. Za ním skončil lídr šampionátu Álex Palou.
Španěl byl nejrychlejším jezdcem s časem na úrovni 1 minuty a 21 sekund, když se přezulo na mokré pneumatiky.
Nepřekvapí ani tak, že mezi nejrychlejšími najdeme Lundgaarda či Powera, který patřil pak i na mokru k pilotům, kteří se nejvíce přiblížili Palouovu času, ale nováčky Fostera na pátém a Švarcmana na sedmém místě by před tréninkem už čekal málokdo.
Stejně tak by málokdo čekal, že nováčka Fostera tým nepošle na mokrou dráhu a nedá mu prostor si vůz IndyCar za těchto podmínek osahat. Stejně se rozhodla už jen stáj Eda Carpentera v případě Alexandera Rossiho. Ten už ale nějaký ten mokrý závod v IndyCar absolvoval.
Proměnlivé podmínky zkomplikovaly trénink v pátek nejrychlejšímu jezdci, kterým byl Marcus Ericsson. 18 minut před koncem tréninku dostal hodiny, najel do obrubník, přes který jeho vůz nadskočil a částečně se naklonil na stranu. Naštěstí se nepřevrátil a dopadl na kola. Pro tým Andretti Global to nicméně znamenalo pilné sobotní odpoledne, aby vůz opravil před kvalifikací.
Plné ruce práce měli také u McLarenu, když půl hodiny před koncem tréninku v 17. zatáčce zapíchl Pato O’Ward vůz do bariéry z pneumatik. Poškozený jej sice dostal do boxů, ale tým se musel hned pustit do oprav.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,1661 | 19 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,1958 | + 0.030 | 18 |
3. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:08,3082 | + 0.142 | 20 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:08,5496 | + 0.384 | 22 |
5. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:08,5567 | + 0.391 | 13 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:08,5815 | + 0.416 | 18 |
7. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:08,6711 | + 0.505 | 27 |
8. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,6713 | + 0.505 | 22 |
9. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:08,6745 | + 0.509 | 21 |
10. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:08,7197 | + 0.554 | 24 |
11. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:08,7852 | + 0.619 | 24 |
12. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:08,7892 | + 0.623 | 25 |
13. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:08,9573 | + 0.791 | 20 |
14. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:09,0285 | + 0.863 | 22 |
15. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:09,0370 | + 0.871 | 21 |
16. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:09,0786 | + 0.913 | 12 |
17. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:09,1557 | + 0.990 | 24 |
18. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:09,1694 | + 1.003 | 28 |
19. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:09,2247 | + 1.059 | 21 |
20. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:09,5013 | + 1.335 | 16 |
21. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,5068 | + 1.341 | 29 |
22. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:09,6782 | + 1.512 | 20 |
23. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,9060 | + 1.740 | 20 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:10,1844 | + 2.018 | 18 |
25. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:10,7024 | + 2.536 | 19 |
26. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:10,8798 | + 2.714 | 7 |
27. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:23,9190 | + 15.753 | 8 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment