Ericsson v pátek v Alabamě na čele před Palouem

Children´s of Alabama Indy Grand Prix – 1. trénink
Po třítýdenní pauze začíná tímto víkendem pro IndyCar nabitý měsíc květen, jehož vrcholem samozřejmě bude další ročník 500mílového závodu v Indianapolisu. Před tím ještě ale piloty čekají dva závody – na silničním okruhu uvnitř Indianapolis Motor Speedway a právě tuto neděli na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě.
Přípravu na něj začal nejlépe Švéd Marcus Ericsson z týmu Andretti Global. Týmu se dařilo už při minulém závodním víkendu v Long Beach, kde všichni tři piloti postoupili do rozstřelu o pole position, Kirkwood a Herta pro tým vyjeli první řadu a Kirkwood dokázal start z pole position proměnit ve vítězství, které znamená druhé místo v průběžném pořadí šampionátu.
Problémy Scotta McLaughlina:
Ericsson zajel v Alabamě v pátek čas 1:07,7470. Trénink byl rozdělený na tři části, přičemž IndyCar drobně upravila délku jednotlivých segmentů. Úvodních 40 minut bylo určeno pro všechny jezdce (bývalo to 45 minut). Následně série pole rozdělila na dvě poloviny a každá skupina dostala dráhu k dispozici ještě na dalších 12 minut (bývalo to 10 minut). To má jezdcům umožnit lépe se na trati, která nebude tak ucpaná, připravit na kvalifikaci.
Nejblíže Ericssonovu nejlepšímu času byl suverén poslední doby Álex Palou. Ten do letošní sezony vstoupil dvěma vítězstvími a druhým místem z Long Beach a útočí na třetí titul v řadě. Třetí příčka v tréninku patřila Hertovi, čtvrtý byl Power, pátý Rossi.
Na trati bylo po většinu času velmi rušno, protože na sobotu meteorologové předpovídají déšť, takže páteční trénink může být jedinou možností, jak připravit nastavení vozů na závod.
Mezi favority bude v neděli patřit i čerstvý majitel amerického pasu Scott McLaughlin, který k novozélandskému občanství získal i to americké. McLaughlin vyhrál poslední dva závody na této trati. Nicméně v tréninku o sobě více než osmým místem dal vědět efektním driftem, kterým projel jednu ze zatáček.
Závod začíná v neděli v 19:30 středoevropského letního času.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:07,7470 | 26 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,7602 | + 0.013 | 28 |
3. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:07,7728 | + 0.026 | 15 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:07,7869 | + 0.040 | 22 |
5. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:07,8098 | + 0.063 | 19 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:07,8667 | + 0.120 | 22 |
7. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,9302 | + 0.183 | 25 |
8. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:08,0680 | + 0.321 | 21 |
9. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:08,0823 | + 0.335 | 24 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,0960 | + 0.349 | 18 |
11. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:08,1510 | + 0.404 | 21 |
12. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,1808 | + 0.434 | 24 |
13. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:08,1954 | + 0.448 | 22 |
14. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:08,2134 | + 0.466 | 26 |
15. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:08,2194 | + 0.472 | 27 |
16. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:08,2628 | + 0.516 | 22 |
17. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:08,3448 | + 0.598 | 22 |
18. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:08,3549 | + 0.608 | 19 |
19. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:08,3853 | + 0.638 | 21 |
20. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:08,4956 | + 0.749 | 23 |
21. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:08,5364 | + 0.789 | 19 |
22. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,5594 | + 0.812 | 22 |
23. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:08,6517 | + 0.905 | 16 |
24. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:08,8014 | + 1.054 | 19 |
25. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:08,8597 | + 1.113 | 19 |
26. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:09,4929 | + 1.746 | 26 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:09,5098 | + 1.763 | 27 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment