V roce 2026 dostane druhou šanci
Sponzoři až na druhém místě, rozhodující je talent.
Franco Colapinto bude i příští rok závodit za tým Alpine. Vypadá to nějak jako manželství z rozumu. Argentincovy výkony nebyly letos zrovna dechberoucí, vlastně jen jednou byl blízko k bodům, v Nizozemsku dojel jedenáctý. Jinak má výsledky od třináctého místa horší. Avšak neodjel celou sezonu, zimní přípravu a prvních šest velkých cen s týmem absolvoval Jack Doohan. A zkušený Pierre Gasly ve stejném voze dosud získal pouze 22 bodů a vůz Alpinu vypadá být nejhorší ze všech. Flavia Briatoreho nejspíše prošel velký optimismus, stáj pod jeho vedením má už prakticky jisté poslední místo Poháru konstruktérů, což tedy pro automobilku Alpine není dobrou reklamou. Ani jezdci ani jeho šéfovi se tak nejspíše nenabídla lepší možnost, než zkusit to příští rok znovu a lépe.
„Sledoval jsem Francův progres ve F1 a nikdy jsem nezapochyboval, že má správné vlastnosti a potenciál stát se špičkovým jezdcem, vyrůst spolu s naším týmem,“ prohlásil Briatore. „Naše rozhodnutí pokračovat společně v roce 2026 je jasným znamením našeho odhodlání a silné podpory Franca jako závodníka na vzestupu.“
Zlé jazyky mohou tvrdit, že kdyby Briatore Colapintovi tak neochvějně důvěřoval, dá mu smlouvu na více let. Avšak mnoho jezdců loni a předloni podepsalo smlouvy na roky 2025 a 2026 v naději, že trefí přesně ten tým, který změna technických pravidel vynese na vrchol. To znamená, že před rokem 2027 si pak bude z čeho vybírat.
„Vypadá to, že jsme ztratili konkurenceschopnost. Vidíme, že kupříkladu Haas přivezl do Austinu vylepšený vůz (s novou podlahou, pozn. red.), přičemž my jsme vývoj ukončili před měsíci. Ale já jsem s tím v pohodě. Máme před sebou ještě pár závodních víkendů, budeme se snažit, pak se na úplně jiný projekt,“ nechal se nedávno slyšet Pierre Gasly jako jezdec, který vsadil na vzestup Alpinu s pohonnou jednotkou Mercedes.
„Nemůžeme ignorovat finanční stránku věci, sehrála roli, ale Franca jsme si nakonec vybrali hlavně kvůli jeho talentu a peníze navíc jsou jen příjemným bonusem,“ nečekaně přiznal důležitost Colapintových sponzorů Steve Nielsen, výkonný ředitel Alpinu.
Jack Doohan, který měl v prvních šesti závodech sezony podobné výsledky jako Colapinto, jenže neměl sponzory, bude příští rok pravděpodobně závodit v japonské Formuli Super. Otázka je, co s 21letým Paulem Aronem, jenž nejspíše nebude chtít i další rok sedět na lavičce jako třetí jezdec Alpinu.
Změny v uplynulém týdnu proběhly i v juniorském programu McLarenu. McLaren Driver Development Programme se rozloučil s triem Ugo Ugochukwu, Martinius Stenshorne a Brando Badoer a uvítal 18letého Mattea De Pala, vítěze seriálu FRECA, který bude McLarenem podporován už tento víkend v Macau, než se příští rok přesune do F3.
Colapintova popularita a sponzoři mu také pomohli prodloužit smlouvu o rok. Foto: Alpine
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alpine

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

11.11. 2025