Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Motoráři se sejdou během Grand Prix Španělska

Motoráři se sejdou během Grand Prix Španělska

Současné úroveň nákladů na motory by mohla klesnout až o 50%.

Sedm dodavatelů motorů pro formuli 1 by se mělo sejít během nadcházející Grand Prix Španělska. Cílem jednání je snaha dohodnout se na opatřeních, které by měly snížit náklady spojené s motory na polovinu.
 
Motory pohánějící současné monoposty formule 1 dnes dodávají tyto firmy: Ferrari, BMW, Mercedes-Benz, Renault, Honda, Ford a Toyota. Během úterní schůzky mezi šéfy týmů a vedením FIA v Monaku došlo k principiální shodě ohledně snížení současné úrovně nákladů spojených s motory o padesát procent. Ty dosahují výše jedné miliardy Euro ročně.
Motoráři dostali čtyři týdny na finalizaci návrhů možných změn, které by mohly vstoupit v platnost od roku 2006. Návrhy by poté měly být postoupeny Světové radě FIA, která by se měla sejít 30.června v Paříži. Diskuse by měly začít již během blížícího se závodního víkendu, který se jede na okruhu Circuit de Catalunya.
 
"Výrobci motorů, tedy sedm společností které se zabývají motory, se sejdou s cílem snížit náklady spojené s agregáty o padesát procent," uvedl v úterý v Monaku prezident FIA Max Mosley.
 
"Jeden z velkých výrobců poznamenal, že utrácíme miliardu euro ročně na dodávku motorů čtrnácti monopostům z dvaceti a že by tedy neměl být problém to snížit na 50 %. To představuje ohromný rozdíl. Na straně druhé cena jedné miliardy euro je neudržitelná při jakémkoli výpočtu."
 
Motoráři chtěli původně dva měsíce na to, aby dokázali přijít se společným návrhem. Vzhledem k termínu zasedání Světové rady FIA se však nakonec zavázali přijít s návrhem o měsíc dříve.
 
Mosley chce, aby motory vydržely více závodů a rád by viděl snížení jejich výkonu a tím i zpomalení monopostů. Návrhy se týkají roku 2008, ale je možné, že nakonec budou představeny již počínaje sezónou 2006.
 
Motoráři by měli rovněž diskutovat, zda-li je lepší alternativou Mosleyho tlak na používání motorů V8 o objemu 2,4 litru, nebo třílitrových V10. Za horní limit se považuje nasazení jednoho agregátu až do šesti závodů.
 
Pokud Vás zajímá úplný výčet změn diskutovaných v Monaku, přečtěte si prosím článek Výsledek včerejšího historického jednání v Monaku.