Novinky

  • 01.08.2025 Good Fred Vasseur prodloužil smlouvu s Ferrari

  • 30.07.2025 Neutral Revolut se stane titulárním partnerem týmu Audi F1

  • 20.07.2025 Neutral Patricio O´Ward z týmu Arrow McLaren vyhrál závod IndyCar v Torontu

Facebook Instagram

Motoráři se sejdou během Grand Prix Španělska

Motoráři se sejdou během Grand Prix Španělska

Současné úroveň nákladů na motory by mohla klesnout až o 50%.

Sedm dodavatelů motorů pro formuli 1 by se mělo sejít během nadcházející Grand Prix Španělska. Cílem jednání je snaha dohodnout se na opatřeních, které by měly snížit náklady spojené s motory na polovinu.
 
Motory pohánějící současné monoposty formule 1 dnes dodávají tyto firmy: Ferrari, BMW, Mercedes-Benz, Renault, Honda, Ford a Toyota. Během úterní schůzky mezi šéfy týmů a vedením FIA v Monaku došlo k principiální shodě ohledně snížení současné úrovně nákladů spojených s motory o padesát procent. Ty dosahují výše jedné miliardy Euro ročně.
Motoráři dostali čtyři týdny na finalizaci návrhů možných změn, které by mohly vstoupit v platnost od roku 2006. Návrhy by poté měly být postoupeny Světové radě FIA, která by se měla sejít 30.června v Paříži. Diskuse by měly začít již během blížícího se závodního víkendu, který se jede na okruhu Circuit de Catalunya.
 
"Výrobci motorů, tedy sedm společností které se zabývají motory, se sejdou s cílem snížit náklady spojené s agregáty o padesát procent," uvedl v úterý v Monaku prezident FIA Max Mosley.
 
"Jeden z velkých výrobců poznamenal, že utrácíme miliardu euro ročně na dodávku motorů čtrnácti monopostům z dvaceti a že by tedy neměl být problém to snížit na 50 %. To představuje ohromný rozdíl. Na straně druhé cena jedné miliardy euro je neudržitelná při jakémkoli výpočtu."
 
Motoráři chtěli původně dva měsíce na to, aby dokázali přijít se společným návrhem. Vzhledem k termínu zasedání Světové rady FIA se však nakonec zavázali přijít s návrhem o měsíc dříve.
 
Mosley chce, aby motory vydržely více závodů a rád by viděl snížení jejich výkonu a tím i zpomalení monopostů. Návrhy se týkají roku 2008, ale je možné, že nakonec budou představeny již počínaje sezónou 2006.
 
Motoráři by měli rovněž diskutovat, zda-li je lepší alternativou Mosleyho tlak na používání motorů V8 o objemu 2,4 litru, nebo třílitrových V10. Za horní limit se považuje nasazení jednoho agregátu až do šesti závodů.
 
Pokud Vás zajímá úplný výčet změn diskutovaných v Monaku, přečtěte si prosím článek Výsledek včerejšího historického jednání v Monaku.