Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Champ Car v Austrálii s pozměněným startovním polem

Champ Car v Austrálii s pozměněným startovním polem

Heylen, Dalziel a Gommendy zmizeli ze startovního roštu

Dlouhá sedmitýdenní přestávka v kalendáři CCWS rozhodně neproběhla bez událostí a novinek. Bohužel však žádnou z nich není možno označit za kladnou. Především ještě během návštěvy CCWS v Evropě přišla první špatná zpráva ze zámoří. Promotér závodu v Phoenixu, který měl být závěrečným podnikem letošního šampionátu, oznámil, že z finančních důvodů není schopen zabezpečit jeho uspořádání. V následujících týdnech pak přišla celá řada změn v obsazení jezdeckých postů v několika týmech a celé nešťastné období zakončila zpráva o pravděpodobném konci týmu RuSport. Zrekapitulujme si tedy před nedělním závodem k jakým změnám v kokpitech Panozů došlo.

První obětí se stal Oriol Servia, který od druhého závodu série zaskakoval v týmu Forsythe Championship Racing, nejprve za zraněného Paula Tracyho a posléze nahradil Maria Domingueze. Španěl byl pro poslední dva závody sezóny nahrazen Mexičanem  Davidem Martinezem a to přestože během celé sezóny výrazně překonával svého kolegu Tracyho a v celkovém hodnocení mu patří průběžně šestá příčka. Důvod je zcela prozaický. Jedním z promotérů finálového závodu série v Mexico City je i majitel týmu FCR Gerry Forsythe. Ten má ovšem ve smlouvě s mexickými pořadateli klauzuli, že ve startovním poli závodu bude minimálně jeden Mexičan. Řešení bylo samozřejmě na snadě a vzhledem k neotřesitelnému postavení Paula Tracyho v týmu musel místo udělat Servia. Martinezovi sponzoři navíc uhradí start svého pilota v Mexico City.

Dalším "odstřeleným" se stal Skot Ryan Dalziel, kterého nahradí další Mexičan Mario Dominguez. Důvod je zřejmý a stejný jako v předešlém případě. I tady bylo rozhodujícím faktorem jednak zajištění  sponzorských peněz pro tým a jednak pokus přilákat na tribuny okruhu co nejvíce mexických fanoušků.

Další výměna postihla Belgičana Jana Heylena a to přestože právě v posledním závodě v Assenu přivezl  svému týmu skvělé a naprosto zasloužené druhé místo. Důvodem byly pro změnu i tentokráte peníze. Zatímco belgická firma Grafiprint neměla na závodě u protinožců velký zájem, o to větší projevila australská developerská firma Juniper. Ta ovšem své peníze navázala na účast Nelsona Philippa v závodě v Surfers Paradise a bude sponzorovat i jeho start v Mexico City, kde má Philippe rovněž početnou skupinu fanoušků. Francouzský pilot se po loňském vítězství v Surfers Paradise stal místním hrdinou, přičemž k jeho obrovské popularitě přispěl i fakt, že od loňského závodu se stala jeho partnerkou i Australanka Sarah Buller, loňská vítězka soutěže Miss Indy.

Poslední změnou se zpátky do kokpitu vrátil Oriol Servia, když stáj PKV Racing oznámila, že Španěl nahradí minimálně pro závod v Surfers Paradise Tristana Gommendyho. Důvodem jsou dle prohlášení týmu "nevyjasněné obchodní záležitosti" francouzského pilota. Co tato slova znamenají už si musí fanoušci Champ Cars vyložit po svém.

Ne že by Martinez, Philippe či Dominguez do kokpitu Panozů nepatřili. Jen by bylo dobré, kdyby v nich mohli společně s těmi, které nahradili, sedět po celou sezónu. Jenomže to by muselo být pole vozů v šampionátu poněkud početnější. A události tohoto týdne tomu bohužel ani do budoucna příliš nenasvědčují.  

Ať tak či tak, závod na Zlatém pobřeží je každoročně jedním z vrcholů série a bude určitě i tentokrát na co koukat.