Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Button chválí slicky, Rossiter varuje

Button chválí slicky, Rossiter varuje

S jejich návratem totiž přijdou i pravidla o omezení přítlaku.

Bridgestone dal týmům pro poslední test roku ve španělském Jerezu k dispozici několik sad hladkých pneumatik. Jenson Button, jehož tým Honda je společně s BMW a Super Aguri použil hned první den, byl s jízdy s tzv. slicky nadšený.
 
Kromě předpokládaného zrychlení britský pilot kvitoval také zlepšení jízdních vlastností.
 
„Byla to zábava. Bylo to vůbec poprvé, co jsem jel s vozem F1 na hladkých pneumatikách. Dá se s nimi lépe odhadnout, jak se vůz bude chovat,“ hýřil optimismem Button.
 
Návrat pneumatik bez vzorku se plánuje na rok 2009. V té době by však už měly platit nové regule omezující přítlaku monopostů.
 
Heidfeld i Button testovali slicky s nastavením vozů pro rok 2008. Jediný, kdo jej vyzkoušel se simulací předpokládané úrovně přítlaku v roce 2009, byl James Rossiter ze Super Aguri.
 
„Zkoušel jsem simulovat přítlak roku 2009 s drážkovanými pneumatikami a nedalo se to řídit. Pak jsme nasadili slicky a bylo to lepší,“ popsal Buttonův krajan.
 
Na hladkých gumách se podle mě lépe jede v rychlých zatáčkách a možná se můžete více přiblížit vozům před vámi, ale zase nejspíš ztratíte v pomalých zatáčkách. Takže nevím, jak je hodnotit.“
 
„Jsme stále na počátku vývoje, takže musíme počkat, co se stane. Ale musím říct, že řízení bylo docela těžké."
 
Předpokládá se, že si hladké pneumatiky v Jerezu vyzkouší i ostatní týmy. McLaren s tím podle svých slov počká do pátku.