Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kimi Räikkönen se omluvil Adrianu Sutilovi

Kimi Räikkönen se omluvil Adrianu Sutilovi

"Vše co se dnes mohlo pokazit, pokazilo se."

Byla to nepovedená Grand Prix už od startu?

Ano. Nebyl to jeden z těch dobrých závodů, ale to je život- někdy se daří, jindy zase ne. Já se dopustil několika chyb, tým udělal pár dalších, za to jsme zaplatili. Ale čeká nás další závod, kde doufáme, že se nám povede lépe.

Jak to bylo s incidentem s Adrianem Sutilem?

V podstatě bych řekl, že moje brzdy byly příliš studené a předek se zablokoval. Skoro jsem ztratil nad autem kontrolu, a naneštěstí jsem jej pak trefil- je to pro ně vážně smutné, protože nebývají často v pozici, kdy bojují o body. Takže se jim omlouvám, ale nemohl jsem s tím nic udělat. Snažil jsem se zpomalit, ale nebylo kam uhnout, ani kde brzdit, a já tím také přišel o pátou pozici.

Pro Ferrari celkově to byl špatný závod, jak co se umístění týče, tak ztráty vedení šampionátu.

Jo, myslím že to pro nás byl rozhodně nepovedený víkend, nejsme už lídři šampionátu. Ale nacházeli jsme se už i v horší pozici a není to konec světa. Ještě zbývá hodně závodů, stále se může stát tolik věcí... Řekl bych, že v autě máme dobrou rychlost, potřebujeme jen všechno poskládat dohromady- dnes se pokazilo všechno co šlo. Je to vážně škoda, ale nic nenaděláme.

Nepropásl jste brzdný bod, než jste do Sutila narazil?

To bych neřekl. Byla to závodní incident. Jenom se mi zablokoval předek na nerovnosti, s tím se pak skutečně těžko něco dělá. Nebylo kam uhnout, chyběl dostatek místa pro to, abych se mu pokusil nějak vyhnout.

Na začátku závodu tam byl nějaký incident s vašimi pneumatikami, o co šlo? Nasadili jste pneumatiky později?

Nenasadili. Pneumatiky jsme dali na vůz dříve než ostatní, bohužel ale nastal problém s maticí jednoho zadního kola, nešla nějak nasadit. Když se to konečně podařilo, bylo už pozdě, od té doby se to s námi vezlo. Je hrozná škoda že jsme přišli o čtyři body, na konci to může dělat veliký rozdíl, ale takové věci se zkrátka někdy stávají.

Jaktože byl váš výkon v závodě tak nevýrazný?

Nedokázal jsem jednoduše dostat gumy do provozní teploty. Po safety caru jsem pak ještě musel jet odpykat svůj trest projetí boxovou uličkou, což mi život opět ztížilo. Nebyl to vůbec lehký den.

Litujete toho, co se stalo Adrianovi?

Oba nás to poškodilo. Já bych také raději měl čtyři body, ale jak jsem již řekl, on není často v pozici, kdy by bojoval o čtvrté místo, takže to pro něj bylo mnohem bolestivější než pro mě, a lituji toho. Ale rozhodně kdybych nějak mohl, určitě bych se mu vyhnul.

Byl to nejhorší závod vašeho života?

No, nemyslím si že to byl nejhorší závod vůbec. Mám za sebou dobré závody, ale i ty, kde jsem neodjel jediné kolo. Dnes se stalo hodně věcí a my jsme měli od počátku smůlu, ale to se naneštěstí stává. Já udělal chybu a udělali jsme chybu i společně.

Není to zrovna to, co bychom chtěli, ale tím můj život nekončí. Nezačnu teď brečet a křičet. Ještě je stále poměrně brzká část sezóny, zatím šlo všechno celkem dobře, někdy si zkrátka musíte vybrat svůj horší den. Aspoň náš odstup na prvního není vůbec veliký, takže to není nějaký zásadní problém, jsem jenom pár bodíků za Lewisem. Loni touto dobou jsme na tom byli mnohem hůř.

Kdybyste něco mohl vzkázat Adrianu Sutilovi, co by to bylo?

Už jsem to řekl, omlouvám se jemu i celému týmu, protože oni pravděpodobně nebudou často v pozici, kdy bojují o čtvrté místo. Navíc to bylo Monako. Bylo to pro něj určitě těžší než pro mě, ale byl to pouze závodní incident, nemohl jsem nikam uhnout. Nebylo tam místo a já nemohl zpomalit.

Bez kontroly trakce, jaké to tu bylo?

V těchto mokrých podmínkách to bylo dost náročné, ale pro mě bylo už těžké dostat na začátku pneumatiky do provozní teploty. Musíte si tady dávat dobrý pozor, a já bohužel chyboval.