Lola Aston Martin podlehla Audi a dojela pátá
1000 km Nurburgringu - závod
Přestože posádka vozu Lola Aston Martin specifikace LMP1 Stefan Mucke a Jan Charouz podlehla oběma ingolstadtským turbodieselům Audi R10, může tým Charouz Racing System hovořit o úspěchu. V závodě na 1000 kilometrů Nurburgringu byla jasně nejlepší mezi benzinovými prototypy. Nejbližší pronásledovatelé Ortelli, Ayari a Duval ztratili na český tým celé kolo.
Naprosto dominantně propluly závodem oba francouzské diesely Peugeot 908 HDi FAP a získaly tak první double v letošní sezóně. Šestihodinový závod vyhráli Pedro Lamy a Stephane Sarrazin o čtvrt minuty před dvojicí Marc Gene - Nicolas Minassian.
Pedro Lamy k závodu řekl: "Nurburgring byl pro mě vždy dobrou tratí a dnes se mi zde opět podařilo vyhrát. První a druhé místo je pro Peugeot skvělé a byla to otevřená bitva, takže je velice hezké vyhrát takhle."
Po vyhrané kvalifikaci se vůz č. 8 s Minassianem za volantem ujal vedení, druhý Peugeot mu byl však v první hodině stále v patách. Sarrazin se do čela dostal během prvních zastávek v boxech, ale Minassian se za něj dotáhl a až po dvou hodinách závodu si vůz č. 8 upevnil vedení v závodě.
Peugeoty svým německým protivníkům v pomyslné subkategorii dieselových prototypů nadělily celé kolo. Vozy Audi jednoduše nebyly dostatečně rychlé. Brzy po startu se sice dostaly přes naší Lolu Aston Martin, ale dál už mohli jen bojovat mezi sebou o poslední stupínek vítězů.
Posádka vozu č. 2, Alexandre Premat a Mike Rockenfeller, byla před tímto závodem bodově velice blízko vozu Peugeot s číslem 7 a třetím místem alespoň minimalizovala bodovou ztrátu v dnešním závodě.
"Těsně bojujeme s druhým vozem Audi č. 1 a jsme na dobré úrovni." řekl Premat. "Bohužel ale Audi není na stejné úrovni jako Peugeot."
"Budeme bojovat o vítězství do té doby, dokud ještě budeme mít šanci jej získat, ale bude to obtížné."
Posádka našeho prototypu Lola Aston Martin týmu Charouz Racing System si prožila v poslední hodině závodu horkou chvilku, když vůz postihl defekt pneumatiky. Nakonec ale dokončila jako první ze zbytku světa za dieselovými vozy, tedy pátá.
S kolem ztráty pak do cíle přijela posádka vozu Courage-Oreca - Soheil Ayari, Stephane Ortelli a Loic Duval. Za nimi dlouho jezdil vůz Pescarolo dvojice Jean-Christophe Bouillon a Emmanuel Collard, nakonec ale museli odstoupit po poškození zavěšení při smyku způsobeném defektem pneumatiky.
Van Merksteijn Motorsport s vozem Porsche RS Spyder naprosto dominoval kategorii LMP2. Závod v této třídě z pole-position vyhráli Jos Verstappen a Jeroen Bleekemolen se čtyřkolovým náskokem na své nejbližší pronásledovatele.
Dlouho jim konkurovala dvojice Elgaard a Nielsen se stejným vozem, ale závodící za tým Essex Porsche. Po dvou hodinách ale Elgaard dostal smyk, vylétl z trati a musel do boxů na opravu, čímž ztratil dvě kola. Nakonec posádka dojela ve třídě třetí za vozem Pescarolo týmu Saulnier s dvojicí Pierre Ragues a Matthieu Lahaye za volantem.
Ve třídě GT1 bylo v cíli vše naprosto jednoznačné, jedinými, kdo závod bez problémů dokončili byl náš Tomáš Enge a jeho kolega Antonio Garcia s vozem Aston Martin DBR9 týmu Modena. Jejich největší soupeři - americké corvetty francouzského týmu Luca Alphanda - se dostali do problémů už v začátku závodu.
Vůz s číslem 72 posádky Moreau, Alphand a Gouselard ztratil třicet kol po zastavení na trati v důsledku úniku paliva. Corvetta s číslem 73 dvojice Beretta a Policand skončila po padesáti kolech kvůli kolizi.
Třídu GT2 vyhráli Rob Bell a Gianmaria Bruni s vozem Ferrari 430 týmu Virgo Motorsport. Tento vůz přitom nenastoupil do včerejší kvalifikace kvůli předchozímu požáru, po kterém se týmu nepodařilo vůz na kvalifikaci včas připravit. Dnes si ale nepodařenou sobotu bohatě vynahradili.
Zároveň nadělili dvě kola soupeřícím vozům Porsche. Úspěšnější byla nakonec dvojice Marc Lieb a Alex Davison týmu Felbermayr, která téměř o kolo pokořila Richarda Lietze a Raymonda Naraca z týmu IMSA Performance Matmut.
Poslední závod Le Mans Series se pojede 14. září na britském Silverstonu.
p. |
Posádka | Vůz | Třída |
Odstup |
1. |
Lamy/Sarrazin | Peugeot 908 HDi-FAP | LMP1 |
195 kol |
2. |
Gene/Minassian | Peugeot 908 HDi-FAP | LMP1 |
+ 16.161 |
3. |
Premat/Rockenfeller | Audi R10 TDi | LMP1 |
+ 1 kolo |
4. |
Capello/McNish | Audi R10 TDi | LMP1 |
+ 1 kolo |
5. |
Mucke/Charouz | Lola Aston Martin | LMP1 |
+ 6 kol |
6. |
Ortelli/Ayari/Duval | Courage-Oreca Judd | LMP1 |
+ 7 kol |
7. |
Bleekemolen/Verstappen | Porsche RS Spyder | LMP2 |
+ 7 kol |
8. |
Campbell-Walter/Hall | Creation CA07 - AIM | LMP1 |
+ 8 kol |
9. |
Ragues/Lahaye | Pescarolo Judd | LMP2 |
+ 11 kol |
10. |
Elgaard/Nielsen | Porsche RS Spyder | LMP2 |
+ 11 kol |
11. |
Manning/Foster | WF01 Zytek | LMP2 |
+ 12 kol |
12. |
Amaral/Pla | Lola B05/40 AER | LMP2 |
+ 13 kol |
13. |
Erdos/Newton | Lola MG | LMP2 |
+ 14 kol |
14. |
Kane/Hughes | WF01 Zytek | LMP2 |
+ 15 kol |
15. |
Barazi/Vergers/Rees | Zytek 07S Zytek | LMP2 |
+ 15 kol |
16. |
Belicchi/Pompidou | Lola B08/80 Coupe Judd | LMP2 |
+ 16 kol |
17. |
Ojjeh/Gosselin | Zytek 07S Zytek | LMP2 |
+ 16 kol |
18. |
Primat/Tinseau | Pescarolo Judd | LMP1 |
+ 19 kol |
19. |
Barbosa/Ickx/Short | Pescarolo Judd | LMP1 |
+ 20 kol |
20. |
Garcia/Enge | Aston Martin DBR9 | GT1 |
+ 23 kol |
21. |
de Pourtales/Noda | Lola B05/40 Mazda | LMP2 |
+ 23 kol |
22. |
Simpson/Halliday | Creation CA07 - AIM | LMP1 |
+ 23 kol |
23. |
Lienhard/Theys/Lammers | Porsche RS Spyder | LMP2 |
+ 25 kol |
24. |
Bell/Bruni | Ferrari F430 GT | GT2 |
+ 26 kol |
25. |
Lieb/Davison | Porsche 997 GT3 RSR | GT2 |
+ 28 kol |
26. |
Narac/Lietz | Porsche 997 GT3 RSR | GT2 |
+ 28 kol |
27. |
Aucott/Daoudi | Ferrari F430 GT | GT2 |
+ 29 kol |
28. |
Dumbreck/Kelleners | Spyker C8 Laviolette | GT2 |
+ 30 kol |
29. |
Balandras/Lecourt/Belloc | Porsche 997 GT3 RSR | GT2 |
+ 31 kol |
30. |
Nicolet/Hein | Pescarolo Judd | LMP1 |
+ 31 kol |
31. |
Kutemann/Basso/Scheier | Ferrari F430 GT | GT2 |
+ 32 kol |
32. |
Daniels/Paltalla/Sugden | Porsche 997 GT3 RSR | GT2 |
+ 33 kol |
33. |
Burgueno/de Castro | Epsilon Euskadi Judd | LMP1 |
+ 35 kol |
34. |
Rostan/Peterson/Lueders | Radical SR9 AER | LMP2 |
+ 36 kol |
35. |
Ried/Felbermayr/Felbermayr | Porsche 997 GT3 RSR | GT2 |
+ 38 kol |
36. |
Ehret/Kaffer/Beltoise | Ferrari F430 GT | GT2 |
+ 39 kol |
37. |
Alphand/Moreau/Gouselard | Corvette C6.R | GT1 |
+ 55 kol |
38. |
Rusinov/Kox | Lamborghini Murcielago | GT1 |
+ 64 kol |
39. |
Salini/Salini/Roussel | WR Zytek | LMP2 |
+ 69 kol |
40. |
Lavaggi/Kaufmann | Lavaggi AER | LMP1 |
+ 85 kol |
41. |
Nielsen/Westbrook/Simonsen | Porsche 997 GT3 RSR | GT2 |
+ 94 kol |
NC |
Panis/Lapierre | Courage-Oreca Judd | LMP1 |
167 kol |
NC |
Nakano/Valles | Epsilon Euskadi Judd | LMP1 |
163 kol |
NC |
Chiesa/Leuenberger | Spyker C8 Laviolette | GT2 |
145 kol |
NC |
Collard/Bouillon | Pescarolo Judd | LMP1 |
97 kol |
NC |
Beretta/Policand | Corvette C6.R | GT1 |
50 kol |