Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Lola Aston Martin podlehla Audi a dojela pátá

Lola Aston Martin podlehla Audi a dojela pátá

1000 km Nurburgringu - závod

Přestože posádka vozu Lola Aston Martin specifikace LMP1 Stefan Mucke a Jan Charouz podlehla oběma ingolstadtským turbodieselům Audi R10, může tým Charouz Racing System hovořit o úspěchu. V závodě na 1000 kilometrů Nurburgringu byla jasně nejlepší mezi benzinovými prototypy. Nejbližší pronásledovatelé Ortelli, Ayari a Duval ztratili na český tým celé kolo.

Naprosto dominantně propluly závodem oba francouzské diesely Peugeot 908 HDi FAP a získaly tak první double v letošní sezóně. Šestihodinový závod vyhráli Pedro Lamy a Stephane Sarrazin o čtvrt minuty před dvojicí Marc Gene - Nicolas Minassian.

Pedro Lamy k závodu řekl: "Nurburgring byl pro mě vždy dobrou tratí a dnes se mi zde opět podařilo vyhrát. První a druhé místo je pro Peugeot skvělé a byla to otevřená bitva, takže je velice hezké vyhrát takhle."

Po vyhrané kvalifikaci se vůz č. 8 s Minassianem za volantem ujal vedení, druhý Peugeot mu byl však v první hodině stále v patách. Sarrazin se do čela dostal během prvních zastávek v boxech, ale Minassian se za něj dotáhl a až po dvou hodinách závodu si vůz č. 8 upevnil vedení v závodě.

Peugeoty svým německým protivníkům v pomyslné subkategorii dieselových prototypů nadělily celé kolo. Vozy Audi jednoduše nebyly dostatečně rychlé. Brzy po startu se sice dostaly přes naší Lolu Aston Martin, ale dál už mohli jen bojovat mezi sebou o poslední stupínek vítězů.

Posádka vozu č. 2, Alexandre Premat a Mike Rockenfeller, byla před tímto závodem bodově velice blízko vozu Peugeot s číslem 7 a třetím místem alespoň minimalizovala bodovou ztrátu v dnešním závodě.

"Těsně bojujeme s druhým vozem Audi č. 1 a jsme na dobré úrovni." řekl Premat. "Bohužel ale Audi není na stejné úrovni jako Peugeot."

"Budeme bojovat o vítězství do té doby, dokud ještě budeme mít šanci jej získat, ale bude to obtížné."

Posádka našeho prototypu Lola Aston Martin týmu Charouz Racing System si prožila v poslední hodině závodu horkou chvilku, když vůz postihl defekt pneumatiky. Nakonec ale dokončila jako první ze zbytku světa za dieselovými vozy, tedy pátá.

S kolem ztráty pak do cíle přijela posádka vozu Courage-Oreca - Soheil Ayari, Stephane Ortelli a Loic Duval. Za nimi dlouho jezdil vůz Pescarolo dvojice Jean-Christophe Bouillon a Emmanuel Collard, nakonec ale museli odstoupit po poškození zavěšení při smyku způsobeném defektem pneumatiky.

Van Merksteijn Motorsport s vozem Porsche RS Spyder naprosto dominoval kategorii LMP2. Závod v této třídě z pole-position vyhráli Jos Verstappen a Jeroen Bleekemolen se čtyřkolovým náskokem na své nejbližší pronásledovatele.

Dlouho jim konkurovala dvojice Elgaard a Nielsen se stejným vozem, ale závodící za tým Essex Porsche. Po dvou hodinách ale Elgaard dostal smyk, vylétl z trati a musel do boxů na opravu, čímž ztratil dvě kola. Nakonec posádka dojela ve třídě třetí za vozem Pescarolo týmu Saulnier s dvojicí Pierre Ragues a Matthieu Lahaye za volantem.

Ve třídě GT1 bylo v cíli vše naprosto jednoznačné, jedinými, kdo závod bez problémů dokončili byl náš Tomáš Enge a jeho kolega Antonio Garcia s vozem Aston Martin DBR9 týmu Modena. Jejich největší soupeři - americké corvetty francouzského týmu Luca Alphanda - se dostali do problémů už v začátku závodu.

Vůz s číslem 72 posádky Moreau, Alphand a Gouselard ztratil třicet kol po zastavení na trati v důsledku úniku paliva. Corvetta s číslem 73 dvojice Beretta a Policand skončila po padesáti kolech kvůli kolizi.

Třídu GT2 vyhráli Rob Bell a Gianmaria Bruni s vozem Ferrari 430 týmu Virgo Motorsport. Tento vůz přitom nenastoupil do včerejší kvalifikace kvůli předchozímu požáru, po kterém se týmu nepodařilo vůz na kvalifikaci včas připravit. Dnes si ale nepodařenou sobotu bohatě vynahradili.

Zároveň nadělili dvě kola soupeřícím vozům Porsche. Úspěšnější byla nakonec dvojice Marc Lieb a Alex Davison týmu Felbermayr, která téměř o kolo pokořila Richarda Lietze a Raymonda Naraca z týmu IMSA Performance Matmut.

Poslední závod Le Mans Series se pojede 14. září na britském Silverstonu.

p.
Posádka Vůz
Třída
Odstup
1.
Lamy/Sarrazin Peugeot 908 HDi-FAP
LMP1
195 kol
2.
Gene/Minassian Peugeot 908 HDi-FAP
LMP1
+ 16.161
3.
Premat/Rockenfeller Audi R10 TDi
LMP1
+ 1 kolo
4.
Capello/McNish Audi R10 TDi
LMP1
+ 1 kolo
5.
Mucke/Charouz Lola Aston Martin
LMP1
+ 6 kol
6.
Ortelli/Ayari/Duval Courage-Oreca Judd
LMP1
+ 7 kol
7.
Bleekemolen/Verstappen Porsche RS Spyder
LMP2
+ 7 kol
8.
Campbell-Walter/Hall Creation CA07 - AIM
LMP1
+ 8 kol
9.
Ragues/Lahaye Pescarolo Judd
LMP2
+ 11 kol
10.
Elgaard/Nielsen Porsche RS Spyder
LMP2
+ 11 kol
11.
Manning/Foster WF01 Zytek
LMP2
+ 12 kol
12.
Amaral/Pla Lola B05/40 AER
LMP2
+ 13 kol
13.
Erdos/Newton Lola MG
LMP2
+ 14 kol
14.
Kane/Hughes WF01 Zytek
LMP2
+ 15 kol
15.
Barazi/Vergers/Rees Zytek 07S Zytek
LMP2
+ 15 kol
16.
Belicchi/Pompidou Lola B08/80 Coupe Judd
LMP2
+ 16 kol
17.
Ojjeh/Gosselin Zytek 07S Zytek
LMP2
+ 16 kol
18.
Primat/Tinseau Pescarolo Judd
LMP1
+ 19 kol
19.
Barbosa/Ickx/Short Pescarolo Judd
LMP1
+ 20 kol
20.
Garcia/Enge Aston Martin DBR9
GT1
+ 23 kol
21.
de Pourtales/Noda Lola B05/40 Mazda
LMP2
+ 23 kol
22.
Simpson/Halliday Creation CA07 - AIM
LMP1
+ 23 kol
23.
Lienhard/Theys/Lammers Porsche RS Spyder
LMP2
+ 25 kol
24.
Bell/Bruni Ferrari F430 GT
GT2
+ 26 kol
25.
Lieb/Davison Porsche 997 GT3 RSR
GT2
+ 28 kol
26.
Narac/Lietz Porsche 997 GT3 RSR
GT2
+ 28 kol
27.
Aucott/Daoudi Ferrari F430 GT
GT2
+ 29 kol
28.
Dumbreck/Kelleners Spyker C8 Laviolette
GT2
+ 30 kol
29.
Balandras/Lecourt/Belloc Porsche 997 GT3 RSR
GT2
+ 31 kol
30.
Nicolet/Hein Pescarolo Judd
LMP1
+ 31 kol
31.
Kutemann/Basso/Scheier Ferrari F430 GT
GT2
+ 32 kol
32.
Daniels/Paltalla/Sugden Porsche 997 GT3 RSR
GT2
+ 33 kol
33.
Burgueno/de Castro Epsilon Euskadi Judd
LMP1
+ 35 kol
34.
Rostan/Peterson/Lueders Radical SR9 AER
LMP2
+ 36 kol
35.
Ried/Felbermayr/Felbermayr Porsche 997 GT3 RSR
GT2
+ 38 kol
36.
Ehret/Kaffer/Beltoise Ferrari F430 GT
GT2
+ 39 kol
37.
Alphand/Moreau/Gouselard Corvette C6.R
GT1
+ 55 kol
38.
Rusinov/Kox Lamborghini Murcielago
GT1
+ 64 kol
39.
Salini/Salini/Roussel WR Zytek
LMP2
+ 69 kol
40.
Lavaggi/Kaufmann Lavaggi AER
LMP1
+ 85 kol
41.
Nielsen/Westbrook/Simonsen Porsche 997 GT3 RSR
GT2
+ 94 kol
NC
Panis/Lapierre Courage-Oreca Judd
LMP1
167 kol
NC
Nakano/Valles Epsilon Euskadi Judd
LMP1
163 kol
NC
Chiesa/Leuenberger Spyker C8 Laviolette
GT2
145 kol
NC
Collard/Bouillon Pescarolo Judd
LMP1
97 kol
NC
Beretta/Policand Corvette C6.R
GT1
50 kol