Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Možná se dočkáme nového kvalifikačního formátu

Možná se dočkáme nového kvalifikačního formátu

Asociace týmů formule 1 bude projednávat návrh na jeho změnu.

FOTA, neboli organizace týmů formule 1, plánuje na své pracovní schůzi, která se bude konat v prosinci, prodiskutovat návrh na nový formát kvalifikace.

V současné době se kvalifikace jezdí na tři části, přičemž v prvních dvou částech je na jejich konci eliminováno pět nejpomalejších pilotů. Do poslední části nastupuje deset nejlepších, každý s libovolným množstvím paliva, které si ale nesmí před začátkem závodu nechat dotankovat.

Nový model by měl vypadat poněkud odlišně. Podle něj by na trať vyjeli všechny vozy naráz a se shodným množstvím paliva. V každém kole by vypadl jeden jezdec s nejpomalejším časem. Po 14 kolech by zůstalo 6 závodníků, kteří by si to rozdali o pole position. Měli by ve svém voze opět shodné množství paliva, ale dostali by možnost přezout na čerstvé pneumatiky.

Za vítězství v této nové kvalifikaci by mohl být udělován i jeden mistrovský bod a finanční prémie.

Při současném systému, kdy o množství paliva rozhoduje tým, často v kvalifikaci vítězí právě pilot, jehož vůz nese paliva méně, než kolik mají natankováno jeho nejbližší konkurenti.

Schůze FOTA je naplánována na 4. prosince. Pokud by byl nový návrh přijat, ještě by to neznamenalo jeho platnost. Následně jej týmy budou muset dát ke schválení Mezinárodní automobilové federaci, která má hlavní slovo.