Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Heidfeld: "Hladké pneumatiky jsou největší výzvou."

Heidfeld: "Hladké pneumatiky jsou největší výzvou."

Zadní gumy se ojíždějí extrémně rychle a vůz se stává přetáčivým.

Ačkoliv největší zájem dosavadních letošních testů vzbuzují nová přední a zadní křídla, podle Nicka Heidfelda jsou největším problémem hladké pneumatiky.

Ty mají stejné rozměry jako jim předcházející drážkované a následkem toho je až extrémní opotřebování zadních pneumatik proti těm předním. Kvůli tomu se v průběhu stintu většina přilnavosti přesune na předek a vůz se stane velice přetáčivým.

"Jsou zde rozdíly v nastavení vozu, ale především kvůli pneumatikám, ne kvůli aerodynamice. Všichni vědí, že se zadní sjíždějí jako blázen a to je hlavní věc, na které je třeba pracovat.

Máte o dost menší přítlak, což obecně znamená menší přilnavost, ale největší výzva je v pneumatikách. Zdá se nám, že jsou přední pneumatiky mnohem přilnavější ve srovnání s temi zadními."

V Barceloně se týmy trápily především se zahřátím pneumatik v chladných podmínkách, v Jerezu pak bojovaly hlavně se zadním obutím.

"Zadní obutí je velice špatné. Je to úplně jiné než v Barceloně, kde je nikdo nedokázal zahřát. V Barceloně jsme měli kromě měkkých pneumatik i tvrdé a myslím, že je nikdo, ani jezdci jedoucí s vyšším přítlakem, nedokázal použít!

Problém je v opotřebení pneumatik. Je to špatné, ale aspoň jsme na tom všichni stejně."

Navzdory svým stížnostem si je Heidfeld jistý, že už se nebudou opakovat problémy z letošního roku, kdy se v kvalifikacích trápil se zahřátím předních pneumatik.

"Po testech na dvou různých okruzích začínám chápat pneumatiky o dost lépe a už nebudeme mít stejné problémy. Myslím, že pneumatikám pro příští rok porozumím rychleji a snáz než těm letošním."