Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

BMW pojede Velkou cenu Španělska bez KERSu

BMW pojede Velkou cenu Španělska bez KERSu

Tým chce totiž dostat maximum z nové aerodynamiky.

BMW Sauber se rozhodl nenasadit systém rekuperace kinetické energie (KERS) do nadcházející Velké ceny Španělska. Chystá se totiž představit významně vylepšenou aerodynamiku a má v plánu zaměřit se především na její co nejlepší využití.

Tým má také v plánu odjet bez KERSu i Velkou cenu Monaka, v tomto případě je ale důvodem spíše skutečnost, že na klikaté monacké trati bez dlouhých rovinek je KERS prakticky zbytečný.

"V našich vozech v Barceloně nebudeme mít KERS, protože nasazení vylepšené aerodynamiky a provozování KERSu nejde dohromady." řekl šéf týmu Mario Theissen. "KERS opět nasadíme pravděpodobně v Turecku."

Theissen je ale jinak spokojený s pokrokem, který tým při vývoji systému udělal.

V dosavadních čtyřech velkých cenách KERS používal Nick Heidfeld a v Malajsii druhým místem dokázal, že funguje i v monzunovém lijáku.

Robert Kubica měl ale s jeho nasazením problém, systém totiž kvůli Polákově vyšší váze znemožňoval ideální vyvážení vozu. Kubica nakonec se systémem závodil pouze v Bahrajnu, kam BMW přivezlo odlehčenou verzi svého šasi F1.09, aby alespoň částečně eliminovalo tento problém.

"Jako technologie se osvědčil dobře. Fungoval bez poruch. Dosavadním pozitivním výsledkem KERSu byl fakt, že pracoval dobře i v monzunových podmínkách v Malajsii.

Nepoužívali jsme ho vždy kvůli konfiguraci našeho vozu. Vzhledem k hladkým pneumatikám a vyvážení potřebujete správně zatížit přední nápravu, jenže KERS je uložen ve středu vozu, více váhy je proto soustředěno tam nebo dokonce dozadu."

Nevýhoda, kterou mají při používání systému těžší jezdci jako je Kubica, ale příští sezónu už nebude tak výrazná, FIA se totiž rozhodla zvýšit minimální povolenou hmotnost vozu o 15 kilogramů, celkem tedy 620 kg.