Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Di Grassi využil dodatečně získané pole position k vítězství

Di Grassi využil dodatečně získané pole position k vítězství

GP2, Istanbul - sprint

Lucas di Grassi konečně překonal smůlu a nepříznivé okolnosti, které provázely úvod jeho letošní sezóny, když vyhrál dnešní sprint GP2 v tureckém Istanbulu.

Včerejší obavy z dohry u "zeleného stolu" se potvrdily a několik jezdců bylo za prohřešky v hlavním závodě penalizováno. Vedoucí muž průběžného pořadí Romain Grosjean byl potrestán posunem o deset míst na startovním roštu, po výjezdu z boxů totiž předjel safety car.

Stejného prohřešku se dopustil i Giedo van der Garde, tomu sportovní komisaři navíc ještě přičetli 25 sekund k výslednému času hlavního závodu. Narozdíl od Grosjeana jej totiž dokončil.

Napomenutí se dočkal Nico Hülkenberg, který včera v zatáčce číslo 8 vyjel mimo trať a ve snaze co nejrychleji se na ni vrátit málem způsobil kolizi s projíždějícím vozem.

Vypsané penalizace zamíchaly pořadím včerejšího závodu, Javier Villa se posunul na místo sedmé a Lucas di Grassi na pole position. Dodatečně tak získal bod a možnost startovat z prvního místa beze zbytku využil, když stylem start-cíl zvítězil.

Svým soupeřům se vzdaloval mílovými kroky a Javier Villa byl po celý závod jediným, kdo se jej udržel alespoň na dohled. Španěl proťal cílovou pásku čtyři sekundy po něm.

Na třetí místo se probil vítěz včerejšího hlavního závodu Vitalij Petrov. Pyšnit se může zejména manévrem v poslední zatáčce prvního kola, kdy najednou předjel oba jezdce týmu ART Grand Prix Nica Hülkenberga a Pastora Maldonada. Ti dojeli do cíle za ním.

Poslední bod za šesté místo si připsal Alberto Valerio, druhým bodovým ziskem úspěšně zakončil turecký víkend.

Třetí nula v řadě za sebou stála dosud dominantního Romaina Grosjeana vedení v průběžném pořadí šampionátu. Do čela se díky povedenému tureckému vystoupení dostal jeho týmový kolega Vitalij Petrov s třiatřicetibody a dvoubodovým náskokem na Grosjeana. Třetí je Jerome d'Ambrosio s osmnácti body, za ním pak duo týmu ART Grand Prix se shodným počtem sedmnácti bodů. Lucasi di Grassimu patří šesté místo se ziskem šestnácti bodů.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/Ztráta 
1. 
 L.di Grassi  Racing Engineering
37:17.705 
2. 
 J.Villa  Super Nova Racing
+ 3.853 
3. 
 V.Petrov  Barwa Addax Team
+ 5.351 
4. 
 N.Hülkenberg  ART Grand Prix
+ 8.991 
5. 
 P.Maldonado  ART Grand Prix
+ 10.426 
6. 
 A.Valerio  Piquet GP
+ 11.197 
7. 
 D.Clos  Racing Engineering
+ 16.281 
8. 
 D.Rigon  Trident Racing
+ 20.066 
9. 
 E.Mortara  Telmex Arden International
+ 24.368 
10. 
 A.Parente  Ocean Racing Technology
+ 24.696 
11. 
 D.Nunes  iSport International
+ 28.671 
12. 
 R.Grosjean  Barwa Addax Team
+ 32.766 
13. 
 G.van der Garde  iSport International
+ 34.631 
14. 
 K.Chandhok  Ocean Racing Technology
+ 35.446 
15. 
 J.d'Ambrosio  DAMS
+ 40.023 
16. 
 S.Perez  Telmex Arden International
+ 41.171 
17. 
 R.Rodriguez  Piquet GP
+ 42.313 
18. 
 R.Teixeira  Trident Racing
+ 52.238 
19. 
 A.Zuber  FMS International
+ 1:02.332 
20. 
 L.Razia  FMS International
+ 1:37.768 
 
 K.Kobajaši  DAMS
+ 4 kola 
 
 L.Filippi  Super Nova Racing
+ 5 kol 
 
 G.Ricci  DPR
+ 9 kol 
 
 N.Panciatici  Durango
+ 11 kol 
 
 M.Herck  DPR
+ 20 kol 
 
 D.Valsecchi  Durango
+ 23 kol 

Průběžné pořadí jezdců po šesti závodech:

p.
 Jezdec  Tým
Body 
1. 
 V.Petrov  Barwa Addax Team
33 
2. 
 R.Grosjean  Barwa Addax Team
31 
3. 
 J.d'Ambrosio  DAMS
18 
4. 
 P.Maldonado  ART Grand Prix
17 
5. 
 N.Hülkenberg  ART Grand Prix
17 
6. 
 L.di Grassi  Fat Burner Racing Engineering
16 
7. 
 L.Filippi  Super Nova Racing
13 
8. 
 E.Mortara  Telmex Arden International
10 
9. 
 A.Zuber  FMS International
10. 
 J.Villa  Super Nova Racing
11. 
 D.Valsecchi  Durango
12. 
 A.Valerio  Piquet GP
13. 
 G.van der Garde  iSport International
14. 
 K.Kobajaši  DAMS
15. 
 K.Chandhok  Ocean Racing Technology