Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Toronto nejsledovanějším podnikem ICS mimo Indy500

Toronto nejsledovanějším podnikem ICS mimo Indy500

Letošní čísla jsou stále rekordně nízká

Letos naposledy vysílala závod IndyCar televize ABC a rozloučení to bylo vskutku důstojné. Poprvé v letošní sezóně, vyjma pětistovky v Indinapolis, která má sledovanost tradičně mnohonásobně větší, než ostatní závody, překročila sledovanost závodu IndyCar Series hodnotu 1.0 žebříčku sestaveného agenturou Nielsen Media Research.
Žebříčky Nielsenovy agentury jsou sestavovány od třicátých let, nejdříve pro rozhlasové programy, od padesátých let pro televizi. K dispozici jsou dva údaje. Rating, který porovnává počet amerických domácností v tu dobu sledujících inkriminovaný program v porovnání s celkovým počtem amerických domácností majících televizní přijímač. Druhou měřenou hodnotou je podíl. Jak již název napovídá, jde o podíl pořadu na počtu amerických domácností, které v tu chvíli měli puštěnou televizi. Zatímco v našich podmínkách je uváděn výhradně podíl, v Americe se zaznamenává většinou rating. Hodnota 1.0 Nielsenova ratingu je ekvivalentní zhruba jednomu milionu amerických domácností.
Už předchozí podnik ve Watkins Glen neměl k překonání magické hranice 1.0 daleko, sledovanost podniku na klasické trati ve státě New York dosáhla slušných 0.9. Překvapením je třetí místo pro závod v Iowě s pěkným podílem 0.8, čtvrtá příčka patří závodu v Milwaukee s ratingem 0.7, což odpovídá podílu 2% sledovanosti amerických televizních programů odpoledne 31. května. Největším tahounem sledovanosti je samozřejmě pětistovka v Indianapolis s podílem 4.0. Co mají předchozí závody společného? Všechno to jsou podniky, které vysílala televize ABC.
Před letošní sezónou uzavřelo vedení série desetiletou smlouvu s kabelovou televizní stanicí Versus. Oproti stanici ESPN, která zajišťovala přenosy v předchozích ročnících nabídl Versus sérii mnohem větší pozornost. Zatímco ESPN a ABC vysílají v podstatě pouze závod s krátkým předzávodním a pozávodním programem, na Vesusu se stala IndyCar v podstatě jedním z hlavních programů. Ale IndyCar za to platí poměrně vysokou cenu. Podvědomí Američanů o stanici Versus se absolutně nedá srovnávat s popularitou ESPN a na sledovanosti je to znát.
Nejsledovanějším závodem na Versusu byl podnik z Texasu s ratingem 0.63, ale loňská sledovanost texaského podniku byla 1.0 a to i přesto, že závod vysílala stanice ESPN2. Naopak absolutně nejhorším letošním výsledkem Versusu je závod v Kansasu s ratingem 0.15, doufejme, že tento rekord již letos Versus nepřekoná. V roce 2008 sledovalo na ESPN2 závod z Kansasu 0.72 amerických domácností. Zajímavé bude, jak si na Versusu povede závod na trati Mid-Ohio Sports Car Course. V posledních dvou letech byl právě tento závod na klasické trati známé i ze série CART největším tahounem sledovanosti mimo Indy500 a rating se pohyboval okolo 1.5. Další tahoun sledovanosti Detroit z letošního kalendáře vypadl.
Pro srovnání uvedeme několik dalších údajů, abyste si mohli sami udělat přehled, zda je sledovanost IndyCar dobrá nebo špatná. Závod NASCAR z Richmondu 12. července sledovalo 2.6 amerických domácností. Nejsledovanějším pořadem minulého týdne byla soutěž „Amerika hledá talent“ na televizi NBC s ratingem 7.2. Pohřeb Michaela Jacksona dosáhl na rating 3.5. Závod Formule 1 z Nürburgringu na celoplošné stanici FOX měl rating 0.5, tedy poloviční sledovanost, než závod IndyCar z Toronta.