Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Red Bull vyloučil nasazení systému KERS ve Spa

Red Bull vyloučil nasazení systému KERS ve Spa

Po Velké ceně Belgie ale zváží jeho použití v Monze.

Red Bull Racing po skončení Velké ceny Evropy ve Valencii prozradil, že zvažuje nasazení svého systému rekuperace kinetické energie (KERS) za týden ve Spa-Francorchamps, dnes ale tuto možnost vyloučil.

Šéf týmu Christian Horner řekl, že KERS by v tuto chvíli mohl být spíše rušivým elementem, zároveň ale dodal, že Red Bull bude zvažovat jeho nasazení v Monze, kde by se na dlouhých rovinkách mohl vyplatit.

"Okruh ve Spa není příliš odlišný od Silverstone a tam jsme měli silný vůz, takže představit KERS v této fázi by mohlo být pouze rušivé.

Po závodě ve Spa se rozhodneme o jeho nasazení v Monze. Byl byl to Renault/Red Bull KERS, který jsme vyvinuli na začátku sezóny. Budeme to nadále sledovat."

Ross Brawn, šéf stáje, která je v letošní sezóně hlavním rivalem Red Bullu v boji o titul, podle svých slov o nasazení KERSu do vozů BGP001 neuvažuje, systém by se totiž mohl velice vyplatit, ale také by mohl být pro tým pohromou.

"Mohlo by to být fantastické rozhodnutí, nebo by to mohla být pohroma. Jedno nebo druhé. Je třeba ocenit úsilí, které do toho vkládají. Já bych se nerad v polovině sezóny bez testování pouštěl do systému KERS, ale oni mají tu výhodu, že s ním mají nějaké zkušenosti, my nemámé žádné.

V úvodu jsme nějaký měli, myslím, že to byl systém Renaultu a ten byl nasazován pouze v několika prvních závodech sezóny."

Brawn řekl, že Mercedes-Benz jeho týmu v rámci spolupráce svůj KERS nabízel, ale vzhledem k časové tísni se do něho nechtěl pouštět.

"Pro nás není volbou. Mercedes a McLaren nám jej velice laskavě nabídly, ale při instalaci motoru v tak pozdní fázi jsme vůz celkem dost zatížili, protože jsme museli modifikovat šasi a převodovku.

Chlazení není optimální, máme příliš mnoho chlazení olejem a nedostatek chlazení vodou. Nemáme ve voze žádný prostor pro úsporu hmotnosti, abychom mohli používat KERS. Systém McLaren-Mercedesu je pravděpodobně nejlehčí, ale my nemáme dostatek prostoru pro úsporu hmotnosti, abychom se dostali na váhový limit vozu, takže pro nás to skutečně není možnost."