Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Red Bull se o dodavateli motorů rozhodne do konce srpna

Red Bull se o dodavateli motorů rozhodne do konce srpna

Renault si ve Valencii pokazil reputaci, ve hře je Mercedes-Benz.

Red Bull oznámil, že je otázkou dní, než veřejně oznámí jméno svého dodavatele motorů pro příští sezónu. Dvě poruchy ve Valencii totiž vrhají špatné světlo na toho současného, Renault, a čím dál více ve hře je Mercedes-Benz.

Už v dubnu se objevily zprávy o tom, že by Red Bull chtěl v příští sezóně používat agregáty stuttgartské automobilky, nová pravidla formule 1 už totiž umožňují podporovat až čtyři týmy.

Poradce Red Bullu Helmut Marko potvrdil, že se tým právě v těchto dnech musí v této otázce rozhodnout, brzy se totiž začně pracovat na návrhu nového RB6 pro příští sezónu.

"Vzhledem k přípravě vozu pro příští rok musíme tuto záležitost vyřešit do konce srpna, tedy během příštích několika dní. Je to poslední bod naší velké strategie, o kterém je třeba rozhodnout.

Už jsme prodloužili smlouvy s jezdci. Navíc i všechen personál na nejvyšší a druhé nejvyšší úrovni je nám v podstatě zavázán do roku 2012. To znamená, že máme pro příštích pár let v týmu zajištěnou kontinuitu a stabilitu.

Jsou zde dobré argumenty pro prodloužení kontraktu s Renaultem a jsou zde dobré argumenty pro změnu na Mercedes.

Samozřejmě jsou zde fakta, která nemohou být ignorována, jedná se o čtyři poruchy motorů, které letos Sebastian měl, z toho dvě za poslední víkend. Šest jezdců Mercedesu letos nemělo ani jednu."

Marko podle svých slov nemá žádné obavy o kvalitu motorů Mercedes-Benz, které by nyní odebíraly hned čtyři stáje - McLaren, Brawn, Force India a Red Bull.

"Jsem přesvědčen o tom, že mají kapacitu zajistit motory pro čtyři týmy."

Red Bull Racing stále bojuje o mistrovské tituly mezi jezdci i týmy s Brawnem a Marko ke zbytku sezóny pohlíží optimisticky. Problémy ve Valencii totiž nebyly nečekané, zatímco následující tratě by charakteru RB5 měly vyhovovat.

"Z pohledu tratí očekáváme, že budeme opět silní ve Spa, v Monze, v Suzuce a pravděpodobně i v Sao Paulu. Abú Dhabí je nové pro všechny, takže počkejme a uvidíme. Když jsme jeli do Valencie, rozhodně jsme věděli, že to bude náš nejtěžší závod druhé poloviny sezóny."

Marko následně také vyloučil to, o čem se v nedávné době ve spojení s Red Bullem spekulovalo, nasazení systému KERS.

"Nepoužijeme KERS letos ani příští rok." řekl. "Představit ho nyní by s sebou neslo příliš velký risk. Týmy mají volnost v otázce jeho opětovném nasazení v roce 2010, jak FIA zadala do pravidel, nicméně je zde dohoda v rámci FOTA nepoužívat ho a my ji budeme dodržovat."