Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Šampion IndyLights Hildebrand testuje s Dale Coyne Racing

Šampion IndyLights Hildebrand testuje s Dale Coyne Racing

Coyne stále hledá náhradu za Justina Wilsona.

Dvaadvacetiletý Hildebrand, kterému se přezdívá „Captain America“, loni vyhrál juniorský šampionát IndyLights se stájí Michaela Andrettiho. Ovšem jak se ukázalo, tak přestup do IndyCar není ani pro šampiona IndyLights jednoduchý a zdá se, že Hildebrand má v Coynově týmu jednu z posledních příležitostí, jak do šampionátu proniknout.
Hildebrand má ale štěstí, že ke stáji Dreyer & Reinbold Racing přestoupil Justin Wilson. Dale Coyne teď nemá žádného pilota a dokonce má sponzorský příspěvek na jeden vůz, takže si může vybírat ne podle toho, jestli pilot ke stáji přivede nějakého sponzora, ale podle kvalit. Ovšem bohužel pro Hildebranda, který nedávno testoval i monopost Formule 1 pro stáj Force India společně s Paulem di Restou, bratrancem loňského šampiona IndyCar Daria Franchittiho, je v současné době nezaměstnaným i další talentovaný Američan, Graham Rahal.
Rahala a Hildebranda označil Coyne za své první volby, pokud jde o jezdce pro letošní ročník. Jenže jestli Coyne svede zajistit závodní sedačku oběma, je ve hvězdách, neboť s Wilsonem odešel i silný sponzor Z-line Designs. I když v předchozích 25 letech existence stáje svedl vždy Coynův tým vyjít s minimálními prostředky. Navíc pro Rahala, druhého nejlepšího Američana loňské sezóny, již moc možností na závodní sedačku nezbývá. Vlastně kromě místa u Dale Coyne Racing může akorát doufat, že se jeho současný tým Newman/Haas/Lanigan Racing nějakým zázrakem zmátoří a sežene na pokrytí Rahalova vozu dostatečné finanční prostředky. Jenže s týmem Carla Haase a Mika Lanigana to vypadá všelijak, jen ne dobře.
Dale Coyne někdy kolem roku 2007 zásadně změnil filosofii stáje. Jestli předtím Coyne dával především příležitost mladým jezdcům, najednou Coyne začal budovat tým, jehož cílem bylo vyhrát závod. A to se díky špičkovému závodnímu inženýrovi Billu Pappasovi a skvělému Justinu Wilsonovi poprvé ve čtvrt století dlouhé historii stáje povedlo loni ve Watkins Glen. Místo u Dale Coyne Racing se i díky ekonomické krizi, která kosí jeden tým za druhým, stalo jedním z nejžádanějších v IZOD IndyCar Series. Jestli si Coyne vybere mladého, ale na svůj věk velmi zkušeného Grahama Rahala, nebo nováčka JR Hildebranda nebo dokonce oba dva, na to si budeme muset ještě asi pár dní počkat, neboť jména pilotů Dale Coyne Racing jsme se občas dozvěděli až podle toho, čí jméno bylo na právě z přívěsu vytaženém voze těsně před prvním tréninkem na první závod nové sezóny. Nicméně je velmi pravděpodobné, že poprvé od angažmá Geoffa Bosse v roce 2003, bude Coynův vůz řídit Američan.
„Už jsem měl nutkání, abych byl zpět ve voze,“ říká Hildebrand. „S Dalem jsem mluvil několik posledních týdnů, on naplánoval tento test a pozval mě, abych se převedl. Snažíme se ještě nějaké věci vyjasnit, protože sezóna se rychle blíží, ale jsme oba na stejné lodi. Jak se věci vyvrbí ,uvidíme za několik týdnů. Důležitá rozhodnutí musí být učiněna brzo. Ale z pohledu nás obou proběhl dnešní test dobře.“