Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Dixon nenachází přemožitele, trénink poznamenala řada nehod

Dixon nenachází přemožitele, trénink poznamenala řada nehod

Sao Paulo Indy300 – 2. trénink

Ve znamení výrazné převahy Scotta Dixona probíhal druhý trénink na závod v ulicích Sao Paula. Dixon poodskočil celému startovnímu poli o půl vteřiny. Druhý byl Briscoe, na třetím místě se drží Tony Kanaan. Alex Tagliani už poskočil do první pětky. Zrychlili také Mario Moraes, Dario Franchitti a Danica Patrick, která se odlepila ode dna. Naopak výrazný propad zaznamenal tým Dreyer & Reinbold Racing. Conway spadl na osmnácté místo, Wilson byl 21. (ale odjel jen 6 kol). Ana Beatriz předposlední, stihla odjet tři kola a havarovala. Mario Romancini nastoupil až v posledních minutách tréninku a stihl odjet jen čtyři kola.
Ještě než pořádně trénink začal, stihl se díky hodinám v sedmé zatáčce postarat o první žlutou fázi Raphael Matos. Předznamenal tak, v jakém duchu se bude trénink odehrávat. Neuběhlo ani pět minut od restartu a na neuvěřitelně kluzkém Sambodromu se otočil Ryan Briscoe. Pravým předním kolem lehce zavadil o zeď a musel být odtažen do boxů. Dlužno dodat, že Briscoe se po inspekci zavěšení do tréninku vrátil.
O další žlutou se postaral Alex Lloyd, který dostal hodiny ve druhé zatáčce. Naštěstí nedošlo ke kontaktu a žlutá fáze byla krátká. Což se nedá říct o té, o kterou se postarala Ana Beatriz. Uprostřed Sambodronu ztratila kontrolu nad svým vozem a levým předním kolem narazila do zdi. Podařilo se ji ulomit zavěšení. Trénink byl na čtvrt hodiny přerušen, protože ze Sambodromu se nedá poškozený vůz dostat jinak, než že přijede náklaďák s jeřábem, naloží ho a odveze. Takže se zítra můžeme těšit na hodně pěkně dlouhých žlutých fází, neboť v každém kole každý pilot na kluzkém betonovém povrchu Sambodromu doslova létal ode zdi ke zdi.
Vzhledem k času, který zabralo odklízení vozu Any Beatriz byl trénink o 10 minut prodloužen, ale ani v nastaveném čase se moc netrénovalo. Nejdříve se kolem své osy otočila Danica Patrick. Naštěstí pro ni nedošlo ke kontaktu se zdí a po odtažení do únikové zóny mohla pokračovat v jízdě. Když byly znovu vyvěšeny žluté vlajky, trefil na výjezdu ze třetí zatáčky Hideki Mutoh zeď, poškodil své přední přítlačné křídlo a zřejmě i pravé přední zavěšení a trénink byl předčasně ukončen.
Časy dosažené jednotlivými jezdci nejsou příliš směrodatné. Výhodu měli ti, kteří zajeli slušný čas před nehodou Beatriz. Potom se již startovní pole nestihlo rozptýlit po trati a mezi jednotlivými žlutými jezdci jezdili ve vláčcích, takže na nějaký boj s časomírou nebyl prostor.
p.
 Jezdec  Tým
Čas
Odstup
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:32.7369
 
2.
 R.Briscoe  Team Penske
1:33.2741
+ 0.537
3.
 T.Kanaan  Andretti Autosport
1:33.3384
+ 0.601
4.
 W.Power  Team Penske
1:33.8045
+ 1.068
5.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
1:34.0698
+ 1.333
6.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:34.3339
+ 1.597
7.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:34.8803
+ 2.143
8.
 H.Castroneves  Team Penske
1:34.9522
+ 2.215
9.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:35.0701
+ 2.333
10.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:35.0702
+ 2.333
11.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:35.1564
+ 2.419
12.
 R.Matos  De Ferran Luczo Dragon Racing
1:35.2949
+ 2.558
13.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:35.4282
+ 2.691
14.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:35.7395
+ 3.003
15.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:35.7497
+ 3.013
16.
 H.Mutoh  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:35.9978
+ 3.261
17.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:36.0740
+ 3.337
18.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:36.3362
+ 3.599
19.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:36.7977
+ 4.061
20.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
1:36.9803
+ 4.243
21.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
1:36.9843
+ 4.247
22.
 M.Romancini  Conquest Racing
1:40.5845
+ 7.848
23.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
1:40.8720
+ 8.135
24.
 M.Duno  Dale Coyne Racing
1:44.2048
+ 11.468