Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kvalifikace odložena na zítřek a nahrazena tréninkem

Kvalifikace odložena na zítřek a nahrazena tréninkem

Sao Paulo Indy300 – 3. trénink

Pro nezpůsobilý kluzký povrch v pasáži sambadrom musela být kvalifikace přeložena na zítřejší dopoledne. Po druhém tréninku byl beton na sambadromu ještě více pogumovaný a kluzký. Podle sportovního ředitele IRL Briana Barnharta neměly vozy na skoro půl mílové rovince v prostoru startu a cíle vůbec žádný přítlak. Přes noc tedy nastoupí traťoví komisaři s bruskami a budou beton brousit a brousit, aby se mohla kvalifikace zítra odjet.
Před kvalifikací je na osmou hodinu ranní místního času naplánován čtvrthodinový trénink. Kvalifikace by měla začít v 8:30 ráno, tedy v půl jedné našeho času.
Pokud by sambadrom zůstal kluzištěm i pro samotný závod, tak si nelze představit, že by se tam podařilo vůbec úspěšně odstartovat, neboť pokud tam jeden pilot dostane smyk, tak sebou vezme minimálně polovinu startovního pole.
Krom kluzkého prostoru startu a cíle si jezdci stěžovali na neuvěřitelnou hrbolatost tratě. A to bohužel v místech, která byla nedávno speciálně pro závod přeasfaltovaná. Jenže je to jedna z tepen města Sao Paulo a celý minulý týden se po přeasfaltování po inkriminovaném úseku proháněl městský provoz.
Kvalifikace byla vzhledem k plným tribunám nahrazena tréninkem, aby diváci neodcházeli zcela zklamaní. Prvním, kdo na sambadromu měl problémy, byla Milka Duno. Venezuelanka na výjezdu z poslední zatáčky přetočila svůj vůz a opřela se nosem o zeď. Lehce bylo poškozeno přední přítlačné křídlo, nicméně po restartu dokázala Milka dojet do boxů. V jedné ze zatáček se v pozdější fázi tréninku opřela bokem vozu o zeď a zavinila druhou žlutou fázi. Ale po kontrole vozu trénink dokončila.
Hůř skončil Mario Moraes. Také na vjezdu na sambadrom dostal smyk. Po nárazu nosem do zdi doslova explodovala zadní pneumatika. Moraes již do tréninku nezasáhl.
p.
 Jezdec  Tým
Čas
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
1:31.2980
 
2.
 T.Kanaan  Andretti Autosport
1:31.3403
+ 0.042
3.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:31.3858
+ 0.088
4.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
1:31.5379
+ 0.240
5.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:31.5788
+ 0.281
6.
 R.Matos  De Ferran Luczo Dragon Racing
1:31.5930
+ 0.295
7.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:31.6062
+ 0.308
8.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
1:31.6969
+ 0.399
9.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:31.8503
+ 0.552
10.
 H.Castroneves  Team Penske
1:31.8564
+ 0.558
11.
 R.Briscoe  Team Penske
1:31.9877
+ 0.690
12.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:32.1665
+ 0.869
13.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:32.2136
+ 0.916
14.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:32.2469
+ 0.949
15.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:32.6553
+ 1.357
16.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:32.6710
+ 1.373
17.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:33.0667
+ 1.769
18.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
1:33.1112
+ 1.813
19.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:33.1460
+ 1.848
20.
 H.Mutoh  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:33.1872
+ 1.889
21.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:33.7352
+ 2.437
22.
 M.Romancini  Conquest Racing
1:36.2038
+ 4.906
23.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
1:38.7247
+ 7.427
24.
 M.Duno  Dale Coyne Racing
1:39.5074
+ 8.209