Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Překvapení se nekonalo. Will Power má pole position

Překvapení se nekonalo. Will Power má pole position

Honda Grand Prix of St. Petersburg – kvalifikace

„Chyť mě, když to dokážeš,“ by si mohl Will Power napsat na zadní stranu zadního přítlačného křídla. Tak totiž prakticky vypadá situace v St. Petersburgu. Power vyhrál všechny tři tréninky a také dnešní kvalifikaci. Zatím na něj našli recept pouze Dixon a Kanaan v první části kvalifikace.
1. skupina
V první skupině nastoupili Matos, Castroneves, Wheldon, Birscoe, Patrick, Viso, Franchitti, Meira, Wilson, Andretti, Hunter-Reay a Tagliani. V první skupině byla rozhodně větší konkurence, než ve druhé. Briscoe a Danica Patrick nasadili měkké červené pneumatiky, zatímco zbytek pole vyjel na černých. Jak pak Briscoe v rozhovoru po kvalifikaci prozradil, tak to byla kardinální chyba, protože jak se trať zrychlovala, museli přesedlat na pomalejší černou sadu.
Perfektní výkon v kvalifikaci stejně jako v Sao Paulu předvedl Tagliani, skončil druhý za Castronevesem. Třetí příčka patřila Wilsonovi. Naopak, pokračovala mizérie Daria Franchittiho, kterému velmi těsně utekl postup.
Do 2. části postoupili: Castroneves, Tagliani, Wilson, Hunter-Reay, Viso a Andretti
Vyřazeni byli: Franchitti, Wheldon, Meira, Briscoe, Patrick a Matos
2. skupina
Los pro druhou skupinu určil Sata, Dixona, Kanaana, Powera, Duno, Lloyda, Conwaye, Moraese, Romanciniho, Rahala, De Silvestro a Mutoha. Na červených pneumatikách začali kvalifikaci Sato, Moraes, Romancini a Milka Duno.
Po první třetině kvalifikace byl v čele Power, za ním Dixon, Sato, Kanaan, Conway a Romancini, Moraes byl těsně na nepostupových pozicích. Takže červené pneumatiky se zatím vyplatily, ale Power měl stále obutou primární tvrdou směs. Jezdci na alternativních pneumatikách zřejmě doufali v dlouhou žlutou fázi, která by výrazně snížila šance jejich konkurentů je překonat.
Snad i díky přítomnosti Milky Duno v této skupině to byla legitimní strategie, venezuelská závodnice se skutečně roztočila v první zatáčce, zůstala stát napříč závodní dráhou a vyvolala žlutou fázi. Zbývalo šest a půl minuty do konce. Jenže vzhledem k častým problémům v první zatáčce je poblíž tým s mobilním startérem a Milka mohla záhy pokračovat.
Power seděl ve svém boxovém stání s nasazenou novou sadou červených pneumatik, překonal jej Dixon a Kanaan, takže ho tým poslal na trať, i když měl postup relativně bezpečně zajištěný, nicméně Roger Penske nechtěl riskovat.  V poslední minutě o šesté postupové místo bojovali Graham Rahal, Simona de Silvestro a Hideki Mutoh. Simona byla posledním jezdcem v rychlém kole, ale nedokázala se zlepšit. Postup si zajistil Japonec Mutoh.
Do semifinále postoupili: Dixon, Kanaan, Power, Conway, Sato a Mutoh
Vyřazeni byli: De Silvestro, Rahal, Romancini, Moraes, Lloyd a Duno
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:01.7912
Semifinále
Semifinálová část ještě pořádně nezačala a už byla přerušena. Sotva první jezdci zajeli svá nejrychlejší kola, ucítil Takuma Sato problémy s pravým zadním kolem, podle svých slov si myslel, že je prázdné a začal brzdit. Kolo ale prázdné nebylo. Satovi se stala kuriózní věc, pokračoval rovně do únikové zóny, a najednou mu kolo samo od sebe upadlo! Holmatro Safety Team znovu Satovi kolo nasadil, upevnil, vůz nastartoval a Japonec pomalu dojel do boxů. Před restartem kvalifikace bylo pořadí Dixon, Power, Hunter-Reay, conway, Castroneves a Kanaan.
Pět minut před koncem postupovali Dixon, Power, Hunter-Reay, Castroneves, Andretti a Wilson. Záhy Power zajel nejlepší čas celého víkendu a vrátil se na první místo. Dixon se dostal do únikové zóny, ale vyřešily to pouze lokální žluté vlajky. Hunter-Reay byl šestý, měl dost času na další kolo, ale musel do boxů, protože mu tým oznámil, že mu na další pokus nevystačí palivo. Osmým byl Helio Castroneves, byl posledním vozem v rychlém kole. Bojoval a povedlo se! Posunul se na šesté místo
Do Fast Six postoupili: Power, Dixon, Kanaan, Wilson, Andretti a Castroneves
Vypadli: Hunter-Reay, Tagliani, Viso, Conway, Sato a Mutoh
Nejlepší čas: Will Power – 1:01.4816
Fast Six
Hlavním strategickým tématem Fast Six byly pneumatiky. Budou nové černé rychlejší, než použité červené? Andretti, Wilson a Kanaan vyjeli na nových černých, oproti tomu Power, Castroneves a Dixon vsadili na použitou sadu červených.
V polovině závěrečné části bylo pořadí Power, Kanaan, Dixon, Wilson, Castroneves a Andretti. Oba Penskeho piloti přezuli na druhou sadu použitých červených. V závěru se ale drama nekonalo. Zlepšit se dovedl pouze Will Power, tou dobou ale již bezpečně na prvním místě.
Pořadí Fast Six: Power, Kanaan, Dixon, Wilson, Castroneves a Andretti
Nejlepší čas: Will Power – 1:01.6026
p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 W.Power  Team Penske
1:01.6026
2.
 T.Kanaan  Andretti Autosport
1:01.8796
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:02.0820
4.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
1:02.1991
5.
 H.Castroneves  Team Penske
1:02.2117
6.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:02.3461
7.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:01.8979
8.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
1:01.9692
9.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:01.9806
10.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:02.0433
11.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:02.4304
12.
 H.Mutoh  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:02.5112
13.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:02.1944
14.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:02.4483
15.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:02.2556
16.
 G.Rahal  Sarah Fisher Racing
1:02.5043
17.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:02.2687
18.
 M.Romancini  Sarah Fisher Racing
1:02.7366
19.
 R.Briscoe  Team Penske
1:02.3205
20.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:02.8293
21.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:02.4904
22.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
1:03.4793
23.
 R.Matos  Luczo Dragon Racing
1:03.0144
24.
 M.Duno  Dale Coyne Racing
1:08.5057