D'Ambrosio využil pole position a vyhrál sprint, Král osmý

GP2, Monte Carlo - sprint
Jerome d'Ambrosio získal své první vítězství v GP2, když využil startu z pole position a v uličkách Monte Carla si dojel pro první místo v dnešním sprintu.
Pilot týmu DAMS se hned po start ujal vedení a vybudoval si drobný náskok před ostatními, jenže o ten přišel, když na trať vyjel safety car kvůli Albertu Valeriovi a Rodolfu Gonzalezovi, kteří ve stejný moment havarovali na různých místech okruhu.
D'Ambrosio tak byl v závěru vystaven velkému tlaku Gieda van der Gardeho, který nakonec projel cílem o 351 tisícin sekundy později.
Velká bitva se svedla o třetí příčku. Poslední stupínek vítězů dlouho držel Luiz Razia. V úvodu na něj dotíral Alberto Valerio, jenže Brazilcův pokus o předjetí skončil nárazem do zdi v šikaně.
Razia se poté dostal pod tlak Julese Bianchiho, který do té doby předvedl několik odvážných předjížděcích manévrů. Francouzi se povedl i ten poslední a dostal se tak na třetí místo. Razia navíc v předposledním kole chyboval a umožnil tak Johnnymu Cecottovi dostat se vpřed na čtvrtou pozici. Poslední bod za šesté místo si připsal Sergio Perez.
Dobrým výsledkem z Monaka se může pyšnit i Josef Král, který si alespoň částečně spravil chuť po nepovedené kvalifikaci. Včerejší hlavní závod dokončil na třinácté pozici a dnes si ještě o pět míst polepšil, když dojel osmý. Snad jen škoda, že se takového výsledku nedočkal včera...
Dnešní sprint byl opět nabitý zajímavými incidenty. Například v devátém kole trefil zeď vítěz kvalifikace Dani Clos, kvůli čemuž začal tým Racing Engineering předčasně balit. Closův týmový kolega Christian Vietoris totiž ani neodstartoval kvůli problému s motorem.
Řada jezdců musela neplánovaně do boxů, odbýt si průjezdní penalizaci. Pastor Maldonado a Rodolfo Gonzalez totiž ulili start a Oliver Turvey, Davide Valsecchi a Fabio Leimer si v úvodním kole zkrátili první zatáčku.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
![]() |
DAMS |
43:43.804
|
2.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 0.351
|
3.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 1.078
|
4.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 2.919
|
5.
|
![]() |
Rapax |
+ 6.572
|
6.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 7.257
|
7.
|
![]() |
Arden International |
+ 7.903
|
8.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 8.837
|
9.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 9.431
|
10.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 10.046
|
11.
|
![]() |
Rapax |
+ 10.465
|
12.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 11.239
|
13.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
+ 12.591
|
14.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 25.246
|
15.
|
![]() |
iSport International |
+ 25.461
|
16.
|
![]() |
iSport International |
+ 25.703
|
17.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 26.063
|
|
![]() |
DPR |
+ 8 kol
|
|
![]() |
DAMS |
+ 10 kol
|
|
![]() |
DPR |
+ 13 kol
|
|
![]() |
Scuderi Coloni |
+ 16 kol
|
|
![]() |
Arden International |
+ 16 kol
|
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 22 kol
|
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 30 kol
|
Průběžné pořadí po čtyřech závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
17
|
2.
|
![]() |
Rapax |
15
|
3.
|
![]() |
Racing Engineering |
15
|
4.
|
![]() |
Rapax |
11
|
5.
|
![]() |
ART Grand Prix |
11
|
6.
|
![]() |
Arden International |
10
|
7.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
8
|
8.
|
![]() |
DPR |
8
|
9.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
8
|
10.
|
![]() |
DAMS |
7
|
11.
|
![]() |
iSport International |
6
|
12.
|
![]() |
ART Grand Prix |
5
|
13.
|
![]() |
iSport International |
4
|
14.
|
![]() |
Trident Racing |
3
|
Bodovací systém GP2:
Pole position: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1, 1 bod za nejrychlejší kolo
Sprint: 6-5-4-3-2-1, 1 bod za nejrychlejší kolo