Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Williams zveřejnil příčiny havárií svých jezdců v Monaku

Williams zveřejnil příčiny havárií svých jezdců v Monaku

Hülkenberg doplatil na poškozené křídlo, Barrichellovi selhalo zavěšení.

Williams objasnil příčiny havárií svých jezdců ve včerejší Velké ceně Monaka. Nico Hülkenberg totiž vypadl hned v prvním kole, když boural v tunelu, Barrichello pak několikrát opřel svůj williams do svodidel v úseku Beau Rivage před Casinem.

Tým po závodě nechtěl havárie blíže komentovat s odůvodněním, že si nejprve počká na výsledky vyšetřování havarovaných vozů v továrně.

Přesné příčiny jsou sice stále zatím předmětem zkoumání, je už ale obecně jasné, co bylo důvodem havárií.

Nico Hülkenberg musel do závodu startovat z poslední pozice, protože měl před výjezdem do zaváděcího kola problém se senzorem spojky. V první zatáčce pak zezadu vrazil do jednoho z vozů týmu HRT a poškodil přední křídlo. To potom přestalo fungovat při průjezdu rychlou zatáčkou v tunelu a Němec boural.

Rubens Barrichello havaroval kvůli selhání zavěšení levého zadního kola, což bylo patrné už ze záběrů televizních kamer těsně před Brazilcovým prvním nárazem do svodidel.

"Rubensovi selhalo zavěšení," řekl Sam Michael, technický ředitel týmu. "Máme podezření, který díl by to mohl být, ale abychom to potvrdili zcela jistě, musíme si počkat na výsledky testů materiálu v továrně.

Nico měl na roštu problém se senzorem spojkové páčky. V první zatáčce pak najel do jednoho z vozů týmu HRT, což poškodilo nosníky předního křídla. Když vjel do tunelu, přední křídlo náhle selhalo a on kvůli nedotáčivosti vletěl do zdi."

Michael ale popřel, že by selhaly nové díly, které tým do Monaka přivezl z vývojového oddělení.

"Ty součástky, které v závodě selhaly, nebyly novými díly a na vozech byly od začátku sezóny."

Williams ale bude podle Michaelových slov nadále pokračovat s vývojem svého monopostu a už do Turecka přiveze velký balík vylepšení.

"Samozřejmě nás čeká značné množství práce na nahrazení poškozených dílů, jako jsou difuzory nebo přední křídla. Nicméně, obě šasi zůstala nepoškozená, což je dobré.

FW32 byl v Monaku dobrý, rozhodně lepší proti minulému závodu, víme ale, že nás stále čeká další práce, než budeme více konkurenceschopní. Věřím, že naše rychlost bude ve srovnání s Barcelonou lepší, ale jako vždy hodně záleží na tom, jak se i ostatní týmy dokáží posunout vpřed.

Ale já mohu být jistý, že směr našeho vývoje je správný. Pro Istanbul máme vývojový plán, ale v tuto chvíli je naší hlavní prioritou dokončit opravy na obou monopostech."