Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Castroneves má v Indianapolis čtvrté pole position!

Castroneves má v Indianapolis čtvrté pole position!

94th Indianapolis 500 – Pole Day – 2. část

Do závěrečného rozstřelu jezdci nastoupili podle toho, jak si sami určili pozice. První vybíral Castroneves a zvolil si, že pojede první, protože existovala šance, že by měl k dispozici tři pokusy. Další pořadí bylo: Mutoh, Dixon, Tagliani, Power, Franchitti, Rahal, Briscoe a Carpenter.
Castroneves za to skutečně vzal, hned první měřené kolo bylo nejrychlejším kolem, které letos kdo v Indianapolis zajel. Průměrnou rychlost přes 228 mil v hodině držel Castroneves tři kola, v posledním trochu zpomalil, ale s přehledem držel provizorní pole position.
Mutohův výkon již tak zářný nebyl a Japonec postupně sledoval, jak jej poráží ostatní jezdci. Dixon 2. místo za Castronevesem neudržel, nejdříve Tagliani, následně Power a Franchitti jej posouvali stále dál do hloubky pole. Rahal zajel 5. čas, ale Briscoe jej díky třetímu místu odsunul ještě o pozici dál. Carpenter byl rychlejší pouze, než Mutoh. Po prvních pokusech bylo pořadí Castroneves, Franchitti, Briscoe, Power, Tagiani, Rahal, Dixon, Carpenter, Mutoh.
Na další pokusy obdrželi jezdci novou sadu pneumatik. Mutoh byl první, kdo se snažil čas vylepšit, ale po dvou kolech byl odmáván. Výhodou rozstřelu je, že na rozdíl od předešlé části kvalifikace, nemusí jezdec odvolávat svůj čas, takže se může jen zlepšit. Tagliani byl dalším, kdo se o to pokusil, naopak Rahal se s provizorní druhou řadou spokojil a oznámil, že pro dnešek končí.
Tagliani slíbil, že pokud vyhraje pole position (a finanční odměnu 175 000 dolarů), půjdou tyto peníze na start Bruna Junqueiry, ale páté místo na startu vylepšit druhým pokusem nedokázal. Následovali další jezdci, Franchitti – nezlepšil se, za to jej okamžitě z druhého místa na třetí odsunul Power. Dixon dokázal přeskočit Rahala a posunul se na vnější pozici ve 2. řadě. Roger Penske si přál mít poprvé od roku 1988 celou první řadu pro sebe, ale Briscoe mu to nedokázal zajistit a porazit Franchittiho. Power sice vylepšil svůj čas, ale na první místo to nestačilo.
Tagliani a ani Mutoh své startovní pozice nevylepšili. Castroneves se na nových pneumatikách vydal pojistit svůj výsledek, jeho čas by ale nestačil ani na Powera, natož na jeho první čas, takže po třech kolech byl odmáván a musel trať přepustit Dixonovi, ten nic se svým časem udělat neukázal, poslední příležitost dostal Dario Franchitti, takže Briscoe přišel o možnost ještě jednou se pokusit vylepšit svůj čas, byl ovšem odmáván a Castroneves mohl začít slavit. Dostane 15 bodů do šampionátu, 175 000 dolarů a počtvrté v kariéře protne start závodu v Indianapolis jako první, protne počtvrté jako první i cíl?
p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 H.Castroneves  Team Penske
227.970
2.
 W.Power  Team Penske
227.578
3.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
226.990
4.
 R.Briscoe  Team Penske
226.554
5.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
226.390
6.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
226.233
7.
 G.Rahal  Rahal Letterman Racing
225.519
8.
 E.Carpenter  Panther Racing/Vision Racing
224.507
9.
 H.Mutoh  Newman/Haas Racing
223.487