Penskeho prokletí prolomeno, Power vítězí ve Watkins Glen

Camping World GP At The Glen - průběh a výsledky závodu
Přestože každý rok vyhráli kvalifikaci, nikdy nedokázal tým Rogera Penskeho dosáhnout na vítězství ve Watkins Glen, co na tuto historickou dráhu zavítala série IndyCar poprvé v roce 2005. Prokletí prolomil až dnes Will Power, připsal si své třetí vítězství v letošní sezóně a stále zůstává jediným jezdcem, který vyhrál více závodů.
60 kol – celkem 202,5 míle
2 žluté fáze – celkem 5 kol
4 jezdci ve vedení – celkem 5 změn ve vedení
Nejrychlejší kolo: Will Power – 1:31.0496 v 35. kole
Protože Wheldona bylo potřeba znovu nastartovat, vyjel na trať Pace car. Což k zastávkám v boxech využili všichni, kteří doposud nestavěli. Ti, co si zastávku již proti své vůli odbyli, měli smůlu, protože paliva stejně neměli dostatek a strategie tří zastávek v boxech u nich byla pevně daná. Ostatní měli šanci, že odjedou celý závod na dvě zastávky, pokud jim do karet zahraje nějaká ta žlutá fáze.
Při startu musel bojovat o druhé místo s Briscoem Castroneves, dopředu šel také Dixon. Když se tihle dva potkali na dráze, byl z toho malér
Třetí Matos měl technické problémy, tým neměl k dispozici telemetrii z vozu, a tedy ani klíčový údaj o stavu paliva. Moraes byl zase pomalejší, než jezdci za ním a vytvořil se za ním vláček od pátého do devátého místa. Nicméně svou pozici dokázal hájit.
Po kontaktu s Lloydem zaparkoval Wheldon uprostřed dráhy
Tracy na posledních pár kol konečně dostal do rukou fungující monopost a tak se z 20. místa, na kterém jel při restartu ve 43. kole, dostal na konečnou 14. příčku, byť mu k tomu pomohly problémy s palivem, který postihly Romanciniho, tomu došlo v posledním kole závodu přímo na dráze, a Kanaana, který musel v předposledním kole do boxů, kde mu navíc zhasl motor a tak čtrnáct dní po skvělém závodu v Iowě se možná poslední závod ve Watkins Glen proměnil pro sympatického Brazilce v noční můru.
V letech 1979-81 závodil v Glen CART a Bobby Unser a Rick Mears vyhráli pro Rogera Penskeho na dráze, kde jel své jediné dvě Grand Prix Formule 1, všechny tři závody. Na další triumf v Glen musel Penske čekat do roku 2010!
Moraes sedm kol před koncem předjel Wheldona, ale na dalšího v pořadí Matose si musel nechat zajít chuť, byť jistě tajně doufal, že bez telemetrie tým těžko odhadne Matosovu spotřebu a jeho krajan skončí s prázdnou nádrží stojící někde uprostřed dráhy. Což se nestalo, ale i tak je páté místo nejlepším Moraesovým výsledem v letošní sezóně a hlavně po třech nedokončených závodech v řadě opět navázal na dobré výsledky z Long Beach (6. místo) a Kansasu (7. místo).
Stupně vítězů možná posledního závodu IndyCar v Glen
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
01:40:27.4391
|
2.
|
![]() |
Team Penske |
1.2181
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
2.6754
|
4.
|
![]() |
De Ferran Dragon Racing |
8.0208
|
5.
|
![]() |
KV Racing Technology |
9.3229
|
6.
|
![]() |
Panther Racing |
9.7523
|
7.
|
![]() |
Andretti Autosport |
10.5003
|
8.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
12.0546
|
9.
|
![]() |
Team Penske |
12.9834
|
10.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
13.5635
|
11.
|
![]() |
KV Racing Technology |
18.7591
|
12.
|
![]() |
Newman/Haas Racing |
20.2279
|
13.
|
![]() |
Andretti Autosport |
26.6965
|
14.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
27.7310
|
15.
|
![]() |
KV Racing Technology |
28.8774
|
16.
|
![]() |
Andretti Autosport |
29.3624
|
17.
|
![]() |
FAZZT Race Team |
35.3753
|
18.
|
![]() |
Conquest Racing |
36.5350
|
19.
|
![]() |
A.J.Foyt Enterprises |
36.9869
|
20.
|
![]() |
Andretti Autosport |
38.2675
|
21.
|
![]() |
Andretti Autosport |
38.6700
|
22.
|
![]() |
Conquest Racing |
1 kolo
|
23.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
3 kola
|
24.
|
![]() |
HVM Racing |
Havárie
|
25.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Ovládání
|