Jezdci IndyCar povýšili v Torontu formule na kontaktní sport

Honda Indy Toronto – průběh a výsledky závodu
Will Power vyhrál dnešní závod v ulicích kanadského Toronta a upevnil své vedení v šampionátu. Byť jeho hlavní pronásledovatel, loňský vítěz z Toronta a loňský šampion Dario Franchitti, dojel na druhém místě. Cestu za titulem si pořádně zkomplikovali Dixon, Briscoe a Castroneves, kteří závod buď nedokončili, nebo dokončili se ztrátou několika kol hluboko v poli.
85 kol – celkem 149,175 mil
6 žlutých fází – celkem 21 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 6 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Justin Wilson – 32 kol
Nejrychlejší kolo: Will Power – 1:01.3934 v 41. kole
Wilson udržel své vedení během prvního kola. Ale Power se propadl z druhého místa na startu za Castronevese, Hunter-Reaye, Franchittiho a Dixona až na šesté místo. Třetí zatáčka se stala kritickým místem celého závodu. Už v prvním kole v ní Wheldon zezadu postrčil jeden ze stříbrných vozů KV Racing, což ho přinutilo v boxech vyměnit křídlo.
V Kanadě je pořád sport č. 1 hokej, a tak rodák z Montrealu Tagliani dostal dres Montrealu Canadiens
Restart proběhl na konci 21. kola. Tracy si hlídal svou první příčku, zatímco Meira se musel bránit útoku Castronevese. Helio na něj zaútočil na Lake Shore Boulevard, rovince mezi druhou a třetí zatáčkou. Podle slov Helia a jeho závodního inženýra Tima Cindrica začal Meira brzdit dřív, než Castroneves očekával. A tak Castroneves vrazil do zadku Meirova vozu, odrazil se proti svodidlům, o která zlomil zavěšení levého předního kola, tím pádem neměl jak brzdit a v hrozivé rychlosti se zavrtal hluboko mezi pneumatiky v únikové zóně. Naštěstí se mu nic nestalo.
Nehoda Helia Castronevese:
Restart proběhl ve 31. kole. Franchittimu se po něm podařilo předjet Tracyho. Meira se propadl za Wilsona, jenže závodění jsme si moc neužili. Moraes před třetí zatáčkou zkoušel předjet Wheldona, v čemž byl úspěšný, jenže nedobrzdil a strčil Maria Romanciniho směrem k bariéře z pneumatik. Romanciniho vůz zůstal stát napříč dráhou a bylo jasné, že i přes snahu záchranného týmu vůz co nejrychleji odstranit, budou muset být znovu vyvěšeny žluté vlajky. V boxech se konečně objevili Meira a Tracy, kteří museli udělat přesně to, co nechtěli, zastavit, když je pole pohromadě. Tracy navíc najel příliš daleko a tankování trvalo přes 17 vteřin. To ale při žluté fázi nevadilo. V boxech se objevil i Moraes, který měl zřejmě nějaký problém s vozem zapříčiněný předešlými dvěma kontakty, neboť během závodu zajel k mechanikům celkem devětkrát. Jednou, hned po restartu, aby si odbyl penalizaci za kolizi s Romancinim.
Tracyho podepsaný overal vydělal charitativní organizaci 70 000 dolarů
Druhé zastávky v boxech proběhly pod zelenými vlajkami. Zahájil je Matos ve 49. kole. Z čelní skupiny první stavěl v kole 51. do té doby sedmý Briscoe. Franchitti vydržel do 54. kola, Power a Wilson zůstali na trati, což se zdálo být chybou, neboť se zasekli za pomalejším Mutohem a Wheldonem. Tým Dreyer & Reinbold napravil svou chybu z prvních pit stopů a Wilson vystřelil z boxů před Powerem, který to ovšem také stihl před Franchittim. Ten se propadl po druhých zastávkách z prvního na třetí místo. Vedení převzal Wilson, který si začal okamžitě najíždět náskok. Ujel svým pronásledovatelům až o pět vteřin, především proto, že oni se zasekli při předjíždění o kolo pomalejšího vozu. Zastávky v boxech proběhly pod zelenou vlajkou, i když v jejich průběhu se nevešel do třetí zatáčky Bertrand Baguette, opřel vůz o pneumatiky, ale když byl vytažen, pokračoval v závodě.
Wilson se při druhých pit stopech dostal před Powera
Jenže přesně 20 kol před koncem se bez nich neobešel incident, při němž Tagliani strčil Matose, ten dostal smyk a Viso už neměl jak se vyhnout, mu přejel předek vozu. Matos byl ze závodu venku. Viso strávil tři kola v boxech a závod dokončil. Ve stejnou chvíli útočil před třetí zatáčkou Tracy na Simonu de Silvestro, ale byl příliš optimistický a nevešel se do zatáčky. Musel čekat, než záchranný tým otočí jeho vůz a restartuje motor, což se nepovedlo, než kolem projeli Wilson, Power a Franchitti. Tracy tak ztratil kolo.
Torontská scenérie s Princes´ gate
Jenže o jeho výjezd se zasloužil Tomas Scheckter. Provedl Taglianimu naprosto to samé, co před půl kolem Hunter-Reay Dixonovi, jenže tentokrát v bariéře v první zatáčce skončili oba jezdci. Jejich souboj je o to pikantnější, že po nehodě loni byl ze závodu vyřazen Scheckter, po té, co jej ve třetí zatáčce zezadu Tagliani natlačil do pneumatik. Právě Tagliani si po závodě stěžoval reportérům, že Scheckterovi vůbec nešlo o pozici, ale že jej zcela úmyslně chtěl vyřadit ze závodu. Prý mu po závodě řekl, že si teď jsou rovni. Scheckter to samozřejmě popřel, Taglianiho nazval ubrečeným dítětem a odmítl, že by ho někdy jen napadlo schválně někoho vyřadit ze závodu. Vzhledem k tomu, že Scheckter je celkem proslulý svou agresivní jízdou a Tagliani zase tím, že některé věci až příliš prožívá, bude pravda někde uprostřed.
Dvě bláznivá kola - nehoda Dixon x Hunter-Reay, potíže Justina Wilsona a nehoda Tagliani x Scheckter:
Závod vyhrál Will Power, připsal si své čtvrté letošní vítězství a stále zůstává jediným jezdcem, který letos vyhrál více závodů. Navýšil tak svůj náskok v čele šampionátu na 42. Tolik ztrácí druhý Franchitti, Dixon díky nedokončenému závodu ztrácí již bodů 78. Briscoe ztrácí 85 bodů. Díky umístění na stupních vítězů Hunter-Reay a nedokončení závodů v podání Castronevese si tito dva prohodili pozice. Pátý Hunter-Reay ztrácí na Powera 91 bodů, Castroneves je jen o bod zpátky.
Počtvrté letos ve Victory Lane
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
01:47:15.2554
|
2.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
1.2757
|
3.
|
![]() |
Andretti Autosport |
1.7605
|
4.
|
![]() |
Andretti Autosport |
3.5382
|
5.
|
![]() |
Newman/Haas Racing |
9.7349
|
6.
|
![]() |
Andretti Autosport |
11.9439
|
7.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
12.3783
|
8.
|
![]() |
Andretti Autosport |
16.3360
|
9.
|
![]() |
HVM Racing |
21.5321
|
10.
|
![]() |
Panther Racing |
23.1537
|
11.
|
![]() |
A.J.Foyt Enterprises |
25.8960
|
12.
|
![]() |
Newman/Haas Racing |
26.2878
|
13.
|
![]() |
KV Racing Technology |
1 kolo
|
14.
|
![]() |
KV Racing Technology |
1 kolo
|
15.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
1 kolo
|
16.
|
![]() |
Conquest Racing |
1 kolo
|
17.
|
![]() |
FAZZT Race Team |
1 kolo
|
18.
|
![]() |
Team Penske |
2 kola
|
19.
|
![]() |
KV Racing Technology |
3 kola
|
20.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
Havárie
|
21.
|
![]() |
De Ferran Dragon Racing |
Havárie
|
22.
|
![]() |
Conquest Racing |
Havárie
|
23.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Havárie
|
24.
|
![]() |
Team Penske |
Havárie
|
25.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Havárie
|
26.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Ovládání
|