Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ve druhém tréninku obsadili první tři příčky Penskeho jezdci

Ve druhém tréninku obsadili první tři příčky Penskeho jezdci

Honda Indy Edmonton – 2. trénink

Na průběh loňského závodního víkendu dali vzpomenout Helio Castroneves, Ryan Briscoe a Will Power. Loni v Edmontonu totiž tito tři týmoví kolegové ovládli dva ze tří tréninků (v tom třetím se mezi ně dokázal vmísit Paul Tracy), první tři místa jim patřili i na startovním roštu. V závodě je třetím místem rozdělil Scott Dixon a tak Roger Penske musí na obsazení kompletních stupňů vítězů stále čekat. Naposledy se to jeho týmu povedlo v roce 1994.
Letos bude kvalifikace nesmírně zajímavá. Rozdělení do jednotlivých skupin je náhodné. Z obou skupin postupuje jen šest nejrychlejších jezdců do semifinále, ale tentokrát jsou obě skupiny neuvěřitelně nevyrovnané. V první skupině totiž startuje sedm jezdců, kteří v druhém tréninku měli jeden z deseti nejlepších časů. Do první skupiny patří všechny tři vozy Team Penske, Franchitti, „nejlepší ze zbytku pole“ Wilson, Sato a Tracy. Jeden z výše zmíněných jezdců nebude startovat lépe, než třináctý. Matos a Tagliani za jiných okolností též patří mezi jezdce, které je třeba považovat za favority na postup do semifinále kvalifikace, ale v Edmontonu to budou mít velmi těžké. A Danica Patrick, Vitor Meira, Milka Duno a Mario Romancini mohou zřejmě vzhledem ke svým dosavadním výsledkům na postup úplně zapomenout. Zřejmě nelze předpokládat, že by se Powerovi či Wilsonovi podařilo projít prvním kolem kvalifikace bez použití měkké směsi pneumatik. Ale bude zajímavé sledovat, kterak se s výhodou slabší skupiny popasují Dixon, Kanaan, Hunter-Reay a Viso, kteří by zítra z první části kvalifikace postoupit měli a možná i s výhodou nepoužité směsi červených Firestonů.
Druhý trénink byl přerušen třikrát. Na vině byli oba viníci přerušení prvního tréninku. Baguette svůj vůz rozbil, Milka Duno dostala smyk a zhasl ji motor a třetí přerušení padá na hlavu Tomase Schecktera, který po smyku opřel vůz o bariéru z pneumatik.
p.
 Jezdec  Tým
Čas
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
1:01.6690
 
2.
 R.Briscoe  Team Penske
1:01.9474
+ 0.278
3.
 H.Castroneves  Team Penske
1:02.0152
+ 0.346
4.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:02.0357
+ 0.367
5.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:02.0609
+ 0.392
6.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:02.1087
+ 0.440
7.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
1:02.2572
+ 0.588
8.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:02.4789
+ 0.810
9.
 P.Tracy  KV Racing Technology
1:02.5559
+ 0.887
10.
 T.Kanaan  Andretti Autosport
1:02.6513
+ 0.982
11.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:02.6591
+ 0.990
12.
 R.Matos  De Ferran Dragon Racing
1:02.7098
+ 1.041
13.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:02.7549
+ 1.086
14.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
1:02.7894
+ 1.120
15.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:02.9257
+ 1.257
16.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:03.0602
+ 1.391
17.
 T.Scheckter  Dreyer & Reinbold Racing
1:03.0648
+ 1.396
18.
 B.Baguette  Conquest Racing
1:03.1313
+ 1.462
19.
 H.Mutoh  Newman/Haas Racing
1:03.2862
+ 1.617
20.
 M.Romancini  Conquest Racing
1:03.3431
+ 1.674
21.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:03.3630
+ 1.694
22.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:03.5467
+ 1.878
23.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
1:03.5817
+ 1.913
24.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:03.9055
+ 2.237
25.
 M.Duno  Dale Coyne Racing
1:10.0290
+ 8.360