Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Renault tvrdí, že jeho motor stále nestačí konkurenci

Renault tvrdí, že jeho motor stále nestačí konkurenci

Důvodem prý byly neustálé změny pravidel.

Šéf motorářského oddělení Renaultu Rob White sdělil, že jeho společnost zůstává nespokojena s tím, že její agregáty na některé soupeře stále zaostávají ve výkonnosti.

Francouzská automobilka, která se již dlouho snaží zasadit o to, aby byly motory ve Formuli 1 výkonově srovnány, má podezření, že některým týmům se i přes zmrazení vývoje motorů podařilo najít několik koní navíc.

A ačkoliv White připouští, že pouze úplné zkoušky na dynamometru ukážou, jak jsou na tom jednotlivé motory ve srovnání s ostatními, myslí, že agregáty jeho týmu rozhodně zaostávají za soupeři.

"Jsem přesvědčen o tom, že maximální výkon motoru Renault v rámci využitelného rozsahu otáček nejsou tak dobré, jako u našich nejlepších soupeřů," přiznal White.

"Analýza výkonnosti sledovaných vozů tento úsudek podporuje, ale je nemožné přesně stanovit rozdíly ve výkonech motorů, to by musely být porovnány hodnoty výkonu naměřeného na dynamometru.

Důvod k tomuto deficitu sahá do historie a mají původ v přechodu motorářských oddělení na postupnou homologaci motorů. Změny motorů jsou omezeny sportovními pravidly od roku 2007, ale způsob, jakým jsou motory používány se za tu samou dobu hodně změnil.

Například jsme tu měli dvě redukce maximálních otáček motoru, jeho životnost se zdvojnásobila, KERS (systém zachování kinetické energie) byl zaveden a zase zrušen a přestalo se tankovat. S těmito změnami jsme se vypořádali přeladěním motorů a povoleny byly omezené změny.

Dodavatelé motorů pracovali v rámci těchto pravidel k vývoji aktuálně používaných motorů a zvážíme-li, že všechny motory jsou jiné, stejně jako omezení v rámci motorářských týmů, pak je výsledek při těch neustálých změnách pochopitelný.

Samozřejmě, charakteristika motoru přispívá výkonům vozu jinak, než výkon motoru. Ovladatelnost, odvod tepla, hmotnost a tuhost jsou významné, ale celkově je výkonnost monopostu nejcitlivější na sílu motoru.

Renault je zavázán dodávat plně konkurenceschopné motory a my jsme přesvědčeni, že je to možné v rámci pravidel stanovených FIA, ale nemůžeme být spokojeni, pokud výkon našich motorů výrazně zaostává za nejlepšími."

White také řekl, že s dodávkou motorů Renault dalšímu zákaznickému týmu to nevypadá pravděpodobně, ačkoliv se nadále objevují spekulace o možném spojení s Lotusem.

"Máme skvělý vztah s Red Bullem a doufáme, že v něm budeme pokračovat i nadále," zhodnotil White situaci Renaultu ohledně dohody na zákaznickou dodávku pro rok 2011.

"V budoucnu jsme schopni dodávky dalším týmům a byli bychom ochotni, pokud to bude přínosné pro Renault a pro sport jako takový.

Chtěli bychom pokračovat v naší politice dodávat naprosto stejné výkonnostní specifikace všem vozům poháněným motory Renault. V tisku se čas od času objevovaly spekulace, týkající se různých týmů, ale žádná dohoda není na spadnutí."