Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

IndyCar trápí počet vozů přihlášených na závod v Ohiu

IndyCar trápí počet vozů přihlášených na závod v Ohiu

Je jich víc, než dovolovala pravidla

Vedení IndyCar Series se opět muselo zabývat počtem vozů na startovním roštu. Ale zatímco v letech před spojením s Champ Cars je trápil počet vozů nedosahující ani čísla 20 a loni počet vozů k oné dvacítce nebezpečně klesající, pro nedělní závod na Mid-Ohio Sports Car Course u města Lexington ve státě Ohio musí řešit opačný problém. A že to jsou příjemné starosti!
K nedělnímu závodu je přihlášeno rovnou 27 jezdců! 24 vozů startuje v celé sezóně (počínaje Alabamou, od které Conquest Racing nasazuje druhý vůz pro Bertranda Baguetta) a k tomu se přidali tři příležitostní startující. Graham Rahal ve voze 02 týmu Newman/Haas Racing, Jay Howard ve voze 67 Sarah Fisher Racing a ve svém druhém závodě v IndyCar startující Adam Carroll s vozem 27 Andretti Autosport.
Kde je problém? Pravidla stanoví limit 28 vozů na startovním roštu všech závodů kromě Indianapolis 500 (33 vozů) a závodů, kde je málo místa v pit lane, což jsou Toronto a právě Mid-Ohio (26 vozů) a brazilské Sao Paulo, kde mohou startovat jen týmy participující v celé sezóně (tzv. Leader´s circle), což bylo letos 24 vozů.
Toto pravidlo – 8.1 (E) (5) (d) bylo upraveno. V Mid-Ohiu může startovat 27 vozů.
„To přinese velmi zajímavé zastávky v boxech pod žlutou vlajkou,“ říká dvojnásobný vítěz závodu Scott Dixon, který se loni právě na trati v Lexingtonu stal nejúspěšnějším pilotem závodů pořádaných Indy Racing League.
Co by se stalo, kdyby se pravidlo nezměnilo? Po Indianapolis 500 bychom se dočkali toho, že by se některý z jezdců nekvalifikoval do závodu. Nejrychlejších 24 jezdců z kvalifikace by mělo svůj start jistý. Poslední dvě místa na roštu by byla rozdělena následovně nekvalifikovaným jezdcům podle tohoto klíče: Pokud by se nekvalifikoval, dostal by největší přednost loňský šampion (Dario Franchitti), po něm druhým v řadě by byl předloňský šampion (Scott Dixon), loňský vítěz pětistovky v Indianapolis (Helio Castroneves). Následně by na místa na startu měli nárok nejvýše postavení jezdci v pořadí IndyCar Series před tímto závodem z první 24ky. Pokud by ani v tuto chvíli nebylo kompletní, doplnila by jej IRL dvěma členy Leader´s circle s nejlepšími časy v tréninku. A posledním kritériem (tedy pokud by se rozhodovalo o dvou adeptech na místo v závodě ze tří nepravidelně startujících jezdců, z nichž ani jeden není mezi prvními 24 v letošním pořadí IndyCar Series) by byly časy dosažené v kvalifikaci.
V ohrožení by tak byl především Jay Howard z týmu Sarah Fisher Racing. Pokud by za sebou v kvalifikaci nenechal víc jak tři piloty, měl by vážný problém se do závodu dostat. Přestože se dá předpokládat, že Milka Duno zajede pomalejší čas, tak je v průběžném pořadí 24. a navíc je pravidelně startující (Leader´s circle), takže Howard by se do závodu dostal jen v případě, že dalším nekvalifikovaným by byl Adam Carroll a že by měl horší čas než Howard.
Stejný problém bude IndyCar musel v dohledné době řešit ještě minimálně jednou. Jak jsme zmínili výše, maximální počet startujících do ostatních závodů byl stanoven na 28 vozů. Jenže na závod na Chicagoland Speedway je již nyní přihlášeno 28 aut.