Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Přírodní okruh v Ohiu vítá početné pole IndyCar

Přírodní okruh v Ohiu vítá početné pole IndyCar

Honda Indy 200 – před závodem

27 pilotů se představí tento víkend v IZOD IndyCar Series na dva a čtvrt míle dlouhé dráze ve státě Ohio. Okruh Mid-Ohio Sports Car Course patřil k tradičním podnikům šampionátu CART. Do kalendáře IndyCar se poprvé dostal v roce 2007 a závody vždy vyhráli protinožci. V roce 2007 a 2009 Scott Dixon, v roce 2008 Ryan Briscoe. Letos je favoritem také jezdec z jižní polokoule – Will Power.
Za stavbou okruhu stála skupina místních podnikatelů vedená Lesem Grieblingem. Trať se podařilo dokončit v roce 1962. Za rozvoj okruhu v 80. a 90. letech je zodpovědný Jim Treuman, který dráhu v roce 1981. Okamžitě přišla investice do dalšího rozvoje. Vznikly nové tribuny, prostory pro média, vylepšení se dočkal paddock, přibyly nové garáže.

Závodění zlepšila až renovace v 90. letech. Nová ochranná zeď zvyšovala bezpečnost. Trať dostala nový povrch, v některých zatáčkách betonový. Před zatáčkou Keyhole vznikla šikana, což umožnilo vznik druhé konfigurace okruhu. Závodníci mohli buď využívat trať s šikanou, nebo bez ní. IndyCar šikanu nepoužívá.

Než do Ohia přišla v roce 2007 IndyCar, zmizel z dráhy betonový povrch opětovně nahrazený v roce 2006 asfaltem. Aby do Ohia mohly zavítat i závody motocyklů, propojili majitelé okruhu první zatáčku s protilehlou rovinkou a vznikla třetí, krátká, konfigurace dráhy.

Poprvé CART na okruh přivedli ještě původní majitelé v roce 1980, ale napevno v kalendáři trať našla své místo až po přestavbě v roce 1983. Konec podniku přinesl až bankrot CART v roce 2003 a blízkost mnohem komerčně úspěšnějšího podniku v Clevelandu. V zlatých časech amerických formulí dokázaly obě dráhy ve stejném státě existovat vedle sebe. Teď se zdá, že pro oba dvě není v kalendáři místo. Pokud se vrátí Cleveland, bude to pravděpodobně na úkor přírodního okruhu u města Lexington.
Prvním vítězem v roce 1980 byl Johny Rutherford ve voze Chaparral. Poslední se v éře CART z vítězství radoval Paul Tracy. Jen Emerson Fittipaldi dokázal vyhrát na Mid-Ohio Sports Car Course třikrát. Zajímavé je vítězství Tea Fabiho v roce 1989. Své druhé vítězství v Mid-Ohiu si Fabi připsal v týmu Derricka Walkera, který měl na starost program Porsche v CART. Automobilka dodávala motory, šasi vyráběl March. Dvouletá neúspěšná snaha Porsche o průlom v Americe v roce 1983 skončila. Fabi v Ohiu získal jediné vítězství pro Porsche.

Závod z roku 1992 nám nabídla Indy Racing League (po odkoupení zbytku po CART/Champ Cars vlastní práva na staré závody právě IRL) na svém kanálu na Youtube.

Jen malý krůček musí udělat Will Power, aby měl jistotu, že mu po příštím závodě předá Mario Andretti trofej pro nejlepšího jezdce na přírodních a městských okruzích – stačí odstartovat. Do boje o vítězství by určitě rád zasáhl domácí Graham Rahal startující pro Newman/Haas Racing. Bez šance není ani Adam Carroll, byť je to jeho druhý závod v IndyCar, tak v Ohiu již testoval. Testy zde podstoupil také loňský šampion světové série Renault Bertrand Baguette, který poprvé ve své krátké kariéře v IndyCar pojede na trati, kterou alespoň trochu zná.

Mid-Ohio Sports Car Course
Délka trati: 2,258 míle, 13 zatáček
Délka závodu: 191,93 míle, 85 kol
Loňský vítěz: Scott Dixon (Target Chip Ganassi Racing)
Loňské pole position: Ryan Briscoe (Team Penske) - 1:06.6814

Časový harmonogram (SELČ)
Pátek – 6. srpna
22:00 – 23:00 – 1. trénink
Sobota – 7. srpna
15:00 – 16:00 – 2. trénink
18:35 – 19:55 – kvalifikace
Neděle – 8. srpna
15:15 – 15:45 – warm-up
21:00 – start závodu Honda Indy 200