Novinky

  • 09.07.2025 Neutral Laurent Mekies nahradil Hornera na vedoucí pozici u stáje Red Bull

  • 09.07.2025 Bad Christian Horner s okamžitou platností skončil jako šéf Red Bullu

  • 01.07.2025 Good Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se Gene Haas sveze s vozem F1

Facebook Instagram

Nový kvalifikační formát počínaje Silverstone

Nový kvalifikační formát počínaje Silverstone

Pondělní hlasování Světové rady je jen formalitou.

Světová rada motoristického sportu  bude v pondělí 28. června jednat o změně současného kvalifikačního formátu. Pokud budou navrhované změny schváleny, mohly by vstoupit v platnost již počínaje GP Velké Británie. Jelikož se týmy jednomyslně na změnách shodly, hlasování bude spíš jen formalitou.
 
Letošní dvoukolový kvalifikační systém se stal terčem kritiky. Dlouhé diskuse nakonec vyústily v dohodu šéfů týmů. Změny, kterých bychom se počínaje Grand Prix Velké Británie mohli dočkat, nelze v žádném ohledu považovat za kosmetické.
  • Od jedenáctého závodu letošní sezóny se sobotní tréninky pojedou od 10:00 do 10:45 a od 11:15 do 12:00 místního času.
  • Předkvalifikace byla zrušena.
  • Kvalifikace začíná v sobotu od 14:00 a bude sestávat ze dvou pětadvacetiminutových částí, které bude rozdělovat desetiminutová pauza. Každý jezdec má k dispozici maximálně šest kol v každé části.
  • Pokud by se v průběhu kvalifikace objevila červená vlajka, dostane každý jezdec, který je momentálně na trati, možnost odjet dvě kola navíc. Pilot, který by byl v okamžiku vyvěšení červené vlajky v instalačním kole, dostane možnost odjet jedno kolo navíc.
  • O pozici každého jezdce na startovním roštu rozhodne součet nejrychlejších časů z obou kvalifikačních částí. Pokud jezdec nezajede byť jen v jedné z kvalifikací měřený čas, bude automaticky startovat z chvostu startovního pole.
  • Od okamžiku, kdy vůz během první kvalifikace poprvé protne čáru na výjezdu z boxové uličky, se na něj vztahují podmínky parc fermé. Povoleno je pouze dotankování, výměna pneumatik a nastavení předního křídla. Pokud dojde k poškození vozu a jeho následné opravě, musí být prokázáno, že pro opravu byly použity identické díly. Ty musí být dodatečně schváleny FIA a poškozené díly uschovány pro případnou kontrolu.
  • Vozy mohou být dotankovány kdykoliv před startem závodu na k tomu určeném místě.
  • Jezdci budou do závodu startovat s tou sadou pneumatik, na které zajeli v kterékoliv z kvalifikací nejlepší čas.   
  • Pokud některý z monopostů během první kvalifikace zastaví na trati, bude dopraven do garáže týmu před začátkem druhé kvalifikace za předpokladu, že pilot zajel měřené kolo.