Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ganassi získal během víkendu tři vítězství ve třech sériích

Ganassi získal během víkendu tři vítězství ve třech sériích

Honda Indy 200 – průběh a výsledky závodu

Po včerejším vítězství v závodě sportovních vozů Grand-Am, dnešním vítězství Juan-Pabla Montoyi v NASCAR Sprint Cup na stejné dráze, zvítězil tým Chipa Ganassiho i ve třetí sérii a to zásluhou Daria Franchittiho v IndyCar na trati Mid-Ohio Sports Car Course. Franchitti dokázal porazit lídra šampionátu Powera, který dojel druhý před svým týmovým kolegou Castronevesem. Franchitti tak z Powerova náskoku ukrojil devět bodů.

Skvělé čtvrté místo získal Alex Tagliani pro tým FAZZT, byť hlavně zásluhou skvěle načasované zastávky v boxech. Osmé místo je nejlepším umístěním v kariéře v IndyCar pro Simonu de Silvestro, jedenácté pak pro Bertranda Baguettea. Nováček Hildebrand dojel ve svém prvním závodě v IndyCar na šestnáctém místě, druhý debutant Francesco Dracone byl předposlední.

Honda Indy 200 – Mid-Ohio Sports Car Course
85 kol – 191,93 míle
5 žlutých fází – celkem 15 kol
4 jezdci ve vedení – celkem 4 změny ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Alex Tagliani – 30 kol
Nejrychlejší kolo: Ryan Briscoe – 1:08.9722 v 54. kole

Protože je startovní rovinka velmi krátká, start závodu se v Ohiu odehrává na protilehlé rovince. Takuma Sato výborně odstartoval a dostal se před Franchittiho. Start nevyšel Hunter-Reayovi, který ztratil dvě pozice. Ještě hůř na tom byl jeho stájový kolega Kanaan po nevydařené kvalifikaci startující z konce pole. Jeho vůz se nevešel mezi Matose a Hildebranda, kteří jej na krátké dráze vzali do kleští. Kanaan skončil v únikové zóně a propadl se na úplný chvost pole.
Franchitti začal okamžitě na Sata tlačit a snažil se vybojovat druhé místo zpátky, především aby zůstal v kontaktu s Powerem. Nakonec se mu to podařilo ve čtvrtém kole prakticky na stejném místě, kde předtím o pozici přišel.
Kanaan se zasekl na konci pole, tým jej povolal do boxů v 10. kole, byť to bylo ještě velmi brzy a Kanaana dvě další zastávky stejně čekaly.
Na tento závod nebude v dobrém vzpomínat Justin Wilson. Nejdříve v kvalifikaci havaroval, když mu při předjíždění nenechal dostatek místa Ryan Briscoe, ve 22. kole zaútočil na EJ Visa, nevešli se společně do zatáčky a oba skončili v písku s poškozenými zavěšeními. V tu chvíli stál v boxech Alex Tagliani, byly vyvěšeny žluté vlajky. Tagliani se zařadil na konec pole a udržel se ve stejném kole, ve kterém byl lídr závodu.

Žluté fáze přirozeně všichni využili k pit stopu, protože přišla ve vhodný okamžik. Nestavěli pouze Tagliani a Kanaan, kteří tím pádem převzali vedení v závodě. V boxech rozhodně neexcelovali mechanici týmu KV Racing Technology, Takuma Sato v boxech přišel o pět míst. Naopak o stejné číslo dopředu se posunul Ryan Briscoe. O tři místa si polepšil Castroneves, byť na jejich postup nejvíce doplatil Ryan Hunter-Reay, který se mezi dva vyjíždějící Penskeho vozy nevešel, poškodil křídlo a také zavěšení, ovšem tým byl schopen poškození během žluté fáze opravit a Hunter-Reay zůstal v závodě.

Kolize v boxech podle Hunter-Reaye:

A podle Castronevese:

Nejdůležitější se odehrálo vepředu. Franchitti se během zastávky dostal před Powera. Lídr závodu Tagliani potřeboval ještě alespoň jednu žlutou fázi, aby se dostal na stejnou strategii, jako zbytek pole. Kanaan naopak doufal v dlouhý segment bez žlutých, aby si najel co největší náskok a jeho alternativní palivová strategie měla nějaký účinek.
Restart proběhl v 28. kole, první desítka jela v pořadí Tagliani, Kanaan, Franchitti, Power, Briscoe, Castroneves, de Silvestro, Andretti, Wheldon a Dixon. I Dixon v boxech hodně ztratil.
Castroneves zvládl restart výborně a ihned předjel Briscoea. Dlouho se ale nezávodilo, Sato nezvládl jízdu na studených Firestonech a zapíchl vůz do pneumatik. Závodní víkend se přitom pro Sata a KV Racing vyvíjel tak slibně.

Kanaanově strategii nebylo přáno. Poté, co byl závod ve 32. kole obnoven, závodilo se přibližně tři kola. Tentokrát to byl Jay Howard, kdo se nezvládl svůj vůz. Zůstal stát ve druhé zatáčce. Znovu byly vyvěšeny žluté vlajky. Kanaan vydržel na dráze jen do 44. kola, pak se po zastávkách propadl na 21. místo.

Díky skvěle načasovanému pit stopu se Tagliani propracoval dopředu

 Prostřední segment žádná dramata nepřinesl. Tagliani dál vedl závod. Franchitti a Power zřejmě čekali na poslední zastávky v boxech. Castroneves byl těsně za Powerem, ale po tom, co se stalo před čtrnácti dny a vzhledem k tomu, že je v podmínce, nic nezkoušel. Briscoe už měl docela velký odstup a naopak se zdálo, že brzdí Simonu de Silvestro. Ve vláčku s nimi jezdil ještě Andretti. Polem se prokousával Hunter-Reay a několik míst vybojoval i Matos.

Poslední kolo zastávek v boxech odstartovala v 54. kole Danica Patrick, která stavěla, jakmile se otevřelo okno pro zastávku. Z čela stavěli první Dixon a Briscoe. Především u Dixona se, jak se později ukázalo, zastávka velmi povedla. Tagliani si pro nové pneumatiky dojel v 56. kole. Kanaan musel k zastávce s ostatními a jeho alternativní strategie přišla vniveč.

Viso a Wilson těsně za sebou, za chvíli to bude až moc těsně... 

Závod málem rozhodla Milka Duno. Když ji v 59. kole dojeli Franchitti, Power a Castroneves, uhýbala jim tak nešikovně, že do Willa Powera strčila. Naštěstí jeho vůz byl nepoškozen. Oba zastavili v dalším kole, ale Franchitti s přehledem své vedení udržel.
Franchitti, Power a Castroneves se dokázali v boxech dostat před Taglianiho, byť Castroneves to měl velmi těsné.

Studené pneumatiky nezvládl Graham Rahal. Ve druhé zatáčce skončil v únikové zóně, ale udržel motor v chodu a vrátil se na trať, aniž by zavinil vyvěšení žlutých vlajek. Jenže to samé se nepovedlo Draconemu, který nad vozem v osmé zatáčce ztratil kontrolu a žlutá v 64. kole opět zavlála.

Problémy Grahama Rahala, 1. Draconeho žlutá:

Restart přišel o tři kola později, jezdci se seřadili následovně: Franchitti, Power, Castroneves, Tagliani, Briscoe, De Silvestro, Dixon, Andretti, Baguette a Matos.
Dixon využil drobného zaváhání Simony de Silvestro a předjel ji. Milka Duno dostala hodiny ve 12. zatáčce, ale pokračovala. To se ovšem nedá říct o Draconem, který podruhé v krátké době nezvládl vůz, tentokrát na cílové rovince a zůstal stát napříč. Na trať znovu musel pace car.

Dixon využil i dalšího restartu a tentokrát to odnesl Briscoe. Dopředu šel Matos, nejdříve na úkor Andrettiho a následně i Simony de Silvestro. Bojoval i Hunter-Reay, který získal tři pozice a po incidentu v boxech na začátku závodu se probojoval na 10. místo za svého týmového kolegu Andrettiho, který nedokázal Simonu de Silvestro předjet, ačkoliv na ní tlačil skoro 20 kol.

Závěr závodu:

Závod se ještě trochu snažil zdramatizovat Power a začal dotírat na vedoucího Franchittiho. Posledních několik kol spolu sváděli zajímavý souboj, ale Franchitti si pětadvacáté vítězství v amerických formulích vzít už nenechal. Zakončil tak pro tým Target Chip Ganassi Racing mimořádně úspěšný víkend a alespoň trochu ukrojil z Powerova náskoku v šampionátu. Tomu ale už nikdo nevezme trofej pro šampiona okruhů, kterou mu za čtrnáct dní v Sonomě předá Mario Andretti, po němž je pojmenována.
p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
01:54:32.2568
2.
 W.Power  Team Penske
0.5234
3.
 H.Castroneves  Team Penske
4.0883
4.
 A.Tagliani  FAZZT Race Team
5.6423
5.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
5.9150
6.
 R.Briscoe  Team Penske
6.5100
7.
 R.Matos  De Ferran Dragon Racing
6.7518
8.
 S.de Silvestro  HVM Racing
10.1451
9.
 M.Andretti  Andretti Autosport
10.9555
10.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
13.2344
11.
 B.Baguette  Conquest Racing
14.8260
12.
 M.Moraes  KV Racing Technology
16.0461
13.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
16.5570
14.
 D.Wheldon  Panther Racing
19.3518
15.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
20.0782
16.
 JR Hildebrand  Dreyer & Reinbold Racing
20.2169
17.
 T.Kanaan  Andretti Autosport
25.4286
18.
 H.Mutoh  Newman/Haas Racing
26.5918
19.
 A.Carroll  Andretti Autosport
27.3302
20.
 G.Rahal  Newman/Haas Racing
27.6341
21.
 D.Patrick  Andretti Autosport
28.2099
22.
 F.Dracone  Conquest Racing
3 kola
23.
 M.Duno  Dale Coyne Racing
4 kola
24.
 J.Howard  Sarah Fisher Racing
Havárie
25.
 T.Sato  KV Racing Technology
Havárie
26.
 E.Viso  KV Racing Technology
Havárie
27.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
Havárie